עינת קליש רותם, זהבה גלאון (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית)
עינת קליש רותם, זהבה גלאון (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית)

זהבה גלאון: "חיפה צריכה ראש עיר מתפקדת"

גלאון, המתמודדת על ראשות מרצ, קיימה אתמול כנס בחירות בגולדמונד ספרים והתייחסה בין היתר גם לסוגיות הקשורות לחיפה. ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה: "רואים מה שקורה בחיפה, רואים את הזיהום ואת אי קבלת ההחלטות. ההדתה, ההזנחה, ההקצנה, זיהום האוויר..."

פורסם בתאריך: 16.8.22 16:38

זהבה גלאון, המתמודדת על ראשות מרצ בפריימריז שיתקיימו ביום שלישי הבא, ערכה אמש (שני) כנס בחירות בגולדמונד ספרים. לדברי המארגנים, הכנס הוכתר בהצלחה בשל מספר המשתתפים שנכחו בו – כ-100 איש.

גלאון, שנשאלה גם בסוגיות מוניציפאליות מקומיות, אמרה בתשובתה, כי "חיפה צריכה ראש עיר מתפקדת".

גלאון אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "היה אירוע מדהים. היו המון אנשים. קרוב ל-100 איש שבאו לשמוע. דיברתי מ-19:30 עד 21:15, כמעט שעתיים, ואנשים שאלו שאלות. הייתה תחושה מאוד משמעותית שמרצ חיפה איתי. אני ממש יצאתי בהרגשה שמרצ חיפה בוחרת נכון, בוחרת זהבה גלאון".

עלו גם שאלות בנושאים מקומיים.

"גם שאלות בעניינים מקומיים. רואים מה שקורה בחיפה, רואים את הזיהום ואת אי קבלת ההחלטות שתכננו לקבל גם בעניינים מקומיים. אם אני אעמוד בראשות מרצ נתארגן ונחשוב איך נערכים בבחירות המוניציפאליות הבאות. דיברנו גם על זה שאם מרצ בראשותי תהיה גדולה וחזקה, אנחנו צריכים לחשוב מה עושים בחיפה – ההדתה, ההזנחה, ההקצנה, זיהום האוויר… כל הדברים האלה יצטרכו להילקח בחשבון".

אמרת בכנס "חיפה צריכה ראש עיר מתפקדת".

"נכון, אני מאמינה בזה".

מה הכוונה?

"תראה, כמו שזה מסתמן, משהו לא דופק בעסק הזה. אנשים ממרצ חושבים על זה שצריכים לעשות איזה מהלך גדול בנפרד בשיתוף עם אנשים נוספים כמובן. אבל זה מוקדם לדבר על זה. אני לא יכולה לדבר לפני שנבחרתי. לא פושטים את עור הדוב לפני שהוא ניצוד. אם אבחר, אני אפגש עם החברים שלי בסניף מרצ חיפה ונתייעץ מה עושים".

עיריית חיפה הפנתה בתגובתה את "כלבו – חיפה והקריות" לציוץ של ראש העירייה קליש רותם מהיום (שלישי): "צוותי התכנון של תמ"א 75 (מפרץ חיפה) לא מעבירים לנו מידע על פרישת משק האנרגיה העתידי בארץ ובמפרץ והנטל המתוכנן למטרופולין חיפה. בישיבה היום עם המינהלת האחראית על התוכנית, בראשות 'הנציב העליון הבריטי', הסברתי שחיפה לא תקבל יותר שלטון מנדט זר".

 

 

נזכיר, כי באוגוסט 2019 עלה לכותרות אירוע לקהילה החרדית, בתמיכת העירייה, שתוכנן להתקיים לגברים בלבד במרכז הקונגרסים. באירוע אמורים היו להשתתף כוכבי הזמר החרדי מוטי שטיינמץ ומרדכי בן חיים. הכוונה לקיימו במתכונת זו עוררה תגובות רבות. במכתב ששלחה שדולת הנשים בישראל לראש העירייה עינת קליש רותם היא דרשה לבטלו, בטענה כי הוא מנוגד לחוק. עמדתה של העירייה התבררה בתשובתה לשדולה, שבה נטען, כי "אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית בדבר זכותו של הציבור החרדי לחיות לפי תרבותו, אורחות חייו, אמונתו ומצוות הדת, אשר הלכה למעשה מאפשרות קיום אירועי תרבות לציבור זה תחת שתי חלופות בלבד – קיום אירוע בהפרדה או קיום אירועים מקבילים ונפרדים".

שדולת הנשים בישראל הגישה בנושא עתירה לבית המשפט, וסגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה אברהם אליקים אסר על העירייה לקיים את האירוע. עוד טרם הגשת העתירה והחלטת בית המשפט, צייצה קליש רותם: "הפרדה או לא הפרדה? זו השאלה…". גלאון השיבה לה: "זו שאלה מטעה. את הרי לא מתכוונת למנוע מהציבור החרדי לקיים אירועים בהפרדה מלאה. את אמורה לקיים את החוק בישראל שאוסר על הפרדה באירוע ציבורי בלבד ובמימון ציבורי. כשאת מעלה את השאלה באופן הזה את נותנת לגיטימציה לתפיסה שנוכחות נשים במרחב הציבורי בעיר שאת עומדת בראשה אינה לגיטימית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זהבה יקרה ראשי עיר מגיעים ל4 שנים בתפקיד ומקבלים משכורת לכל החיים את החוק המטופשת הזה על חשבון התושבים תפסתי וגם בדיעבד אז למה להתאמץ

  2. דן

    אני מוכן גם לרק מתפקדת אבל גם את זה היא לא לא מתפקדת רק נדפקת . עצוב אבל זה המחיר שחיפה משלמת על קיש לון

  3. ניר

    זהבה גלאון היא בדיחה עצובה. גם הנציג שלה בעיריית חיפה מביך. מה שמשמח, שלפי הסקרים כרגע היא לא עוברת את אחוז החסימה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה הדו לאומית שנוהלה כל השנים בידי מפא"י ההסטורית לדורותיה
    ככה תיראה בקרוב כל הארץ כשהכוון הוא מדינה דו לאומית

  5. חיפאי

    האופוזיציה בחיפה מתנגדת ומשתקת כל יוזמה של ראשת העיר ואז מאשימה אותה.
    אם עינת קליש אשמה במשהו זה בחוסר ההבנה שלה שחזון מעוף ורצון טוב לא יזיזו כלום בפוליטיקה. לאופוזיציה אין עניין אמיתי במה שקורה לעיר. היא רק מעוניינת לרכב על עינת קליש לצורך חשיפה והאדרה עצמית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר