מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)
מוטי שטיינמץ (צילום: גיל אליהו)

העירייה הודיעה: ההופעה לגברים בלבד תתקיים כמתוכנן

במכתב תשובה לשדולת הנשים מבהירה עיריית חיפה כי ההופעה של הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד תתקיים ב-26 באוגוסט במרכז הקונגרסים: "אין מדובר בעריכת האירועים בהפרדה משום פגיעה בשוויון"

פורסם בתאריך: 20.8.19 16:04

עיריית חיפה שלחה היום (שלישי) מכתב תשובה לשדולת הנשים בישראל שבו היא מבהירה את עמדתה בנוגע לאירוע זמרה המיועד לגברים בלבד. האירוע, שכותרתו היא "קומזיץ התרוממות רוח וכיסופין אל תוך אווירת הימים הנוראים" יתקיים ביום שני, 26 באוגוסט, במרכז הקונגרסים בכיכובם של הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד.

מכיוון שמדובר באירוע שבו תותר הכניסה לגברים בלבד פנתה שדולת הנשים בישראל לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לבטלו בטענה שהוא מנוגד לחוק, מה גם שהוא מתוכנן להתקיים במתקן עירוני.

במכתבן לקליש רותם כתבו מנכ"לית השדולה עו"ד מיכל גרא מרגליות ומנהלת קידום מדיניות וחקיקה בשדולה עו"ד מרים זלקינד כי "הדרת נשים מהמרחב הציבורי והפלייתן בקבלת שירות ציבורי הן פעולות אסורות המנוגדות לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עומדות בניגוד גמור לעיקרון השוויון ומהוות הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, הקובע כי מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה או ענידת סמליהם".

היום, כאמור, שלחה העירייה מכתב תשובה לשדולת הנשים שעליו חתום עו"ד יוסי דלל, מנהל תחום מכרזים, חוזים ואזרחי בשירות המשפטי של העירייה.

"אירוע הקיץ המדובר הוא אירוע תרבות וזמרה בתשלום שיתקיים בחיפה בסוף חודש אוגוסט", כתב דלל, "האירוע מיועד לגברים בלבד. לטעמנו, בנסיבות המקרה, אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית בדבר זכותו של הציבור החרדי לחיות לפי תרבותו, אורחות חייו, אמונתו ומצוות הדת, אשר הלכה למעשה מאפשרות קיום אירועי תרבות לציבור זה תחת שתי חלופות בלבד – קיום אירוע בהפרדה או קיום אירועים מקבילים ונפרדים. עיריית חיפה מייחדת תקציבים מאושרים ומוגדרים מראש לקיום אירועי תרבות וזמרה נפרדים לנשים ולגברים באופן שווה ושקוף, שכן קיומם בהפרדה הוא האפשרות היחידה של הציבור שומר המצוות לצרוך וליהנות מתרבות איכותית וייחודית".

 

 

דלל הוסיף כי "אין מדובר בהפרדה כפויה אלא בהפרדה וולונטרית שמטרתה היא מתן מענה תרבותי עירוני הולם, שנותן ביטוי להכרה בקיום אורחות חיים אשר דורשים הפרדה כזו, שמקורה הוא בתפישות דתיות, ערכיות ותרבותיות. לטעמה של עיריית חיפה, לא יכול להיות חולק כי ציבור זה זכאי, כשאר התושבים החיפאים, לקבל שירותי תרבות מהעירייה תוך כיבוד אמונתו, אורחות חיים וצרכיו ככל אדם באשר הוא אדם, ולעירייה הפררוגטיבה המלאה לחלק את עוגת התקציב העירונית באופן שוויוני, תוך התאמת מדיניות התקצוב והתמיכה עם כלל האוכלוסייה אשר דרה בתחומה והאוכלוסייה הדתית בפרט".

בעמדתה זו מסתמכת העירייה על הוראות סעיף 3 (ד) (3) לחוק איסור הפליה במוצרים ושירותים, אשר מורה במפורש כי "אין רואים הפליה בקיומן של מסגרות נפרדות לגברים או לנשים, כאשר אי הפרדה תמנע מחלק מהציבור את הספקת המוצר או השירות הציבורי, את הכניסה למקום הציבורי או את מתן השירות במקום הציבורי, ובלבד שההפרדה היא מוצדקת, בהתחשב באופיו של המוצר, השירות הציבורי או המקום הציבורי, במידת החיוניות שלו, בקיומה של חלופה סבירה לו ובצורכי הציבור שעלול להיפגע מההפרדה".

במכתבה דוחה העירייה את הטענות שהעלתה השדולה במכתבה אליה: "לטעמה של עיריית חיפה, דווקא הציבור החרדי הוא זה המודר הלכה למעשה מהמרחב הציבורי בכל אחד מהאירועים הרבים שאותם מקיימת העירייה לציבור הרחב. אשר על כן, אין מדובר בעריכת האירועים בהפרדה משום פגיעה בשוויון, ולפיכך אין לנו אלא לדחות את טענותיכן".

בסיום המכתב מבהירה העירייה כי היא ממתינה לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה בנדון: "למיטב ידיעתה של העירייה, אכן התקיימה אצל היועץ המשפטי לממשלה ישיבה לבחינת קיומם של אירועים בהפרדה. העירייה ממתינה לקבל את התייחסות היועץ המשפטי לממשלה לעניין זה. עם זאת, ועד לקבלת עמדתו של היועץ, נותרת העירייה בעמדתה כי האירוע, בשל אופיו וייחודו, עומד בהוראות הדין".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חרדים לא מפריעים לחילונים

    אין סיבה שחילונים יפריעו לחרדים.
    אלא אם כן שוב יגיעו פוליטיקאים לתפוס כותרות בהופעה

  2. מור

    בתור חילונית, אני לא מבינה מה מפריע לאנשים האילו. גם ככה הם לא שומעים את המוסיקה הזו אז שילכו להופעות שלהן ויפסיקו להכתיב לאחרים.

  3. חרדים נמאסתם

    עוד קצת וחגדים ומדירי נשים יביו מחוץ למוקדי הכח. די להדרת נשים ולכפיה דתית יש זכויות גם לרוב החילוני. הפעם מצביעים ליברמן

  4. תעמולת בחירות זולה ודוחה

    תקופת בחירות – שדולת נשים = לכולנו ברור למה נזכרים לעשות מזה כותרות כאילו לראשונה מתקיימים ארועים כאלו
    זה נהוג ככה שנים על שנים ולפתע בעיתוי הבחירות נזכרו לנסות לעשות פופוליזם זול לכותרות

  5. אייל חיפה

    שימו לב לאירוניה.
    בשם השדולה "שדולת הנשים" יש משום יצירת הפרדה תמידית בין נשים וגברים.
    מעניין שלהן מותר לייחד שדולה לנשים בלבד באופן מופרד, לחרדים אסור לעשות הפרדות מטעמי מצפון.
    אני מציע לאסור ארגוני נשים שהרי הם מפלים מיסודם נגד השתתפות וייצוג גברים.

  6. שמואל

    מדוע לקרוא לאירוע בהפרדה "הדרת נשים", הרי באותה מידה ניתן לכנותה "הדרת גברים" ??
    שדולת הנשים מנסה בכח להכניס את התעמולה שלה לתוך השיח הציבורי והיא תיכשל בכך !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר