אביהו האן (צילום: בועז כהן)
אביהו האן (צילום: בועז כהן)

התקרבות בין סיעת הירוקים למועצת השינוי

מהבקשה שהגישה מועצת השינוי לכינוס ישיבה שלא מן המניין של מועצת העיר עולה כי בין ההחלטות שמבקשים חבריה לאשר הוא מינויו של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן לחבר בוועדת השימור העירונית. האן: "אנחנו משתפים פעולה עם כל גורם שיכול לתרום לנתיב חיובי לעיר"

פורסם בתאריך: 15.9.22 18:17

התקרבות בין סיעת הירוקים למועצת השינוי שעשויה להשפיע על החלטותיה של מועצת העיר. מהבקשה שהגישה מועצת השינוי היום (חמישי) לכינוס ישיבה שלא מן המניין של מועצת העיר, עולה כי בין ההחלטות שמבקשים חבריה לאשר הוא מינויו של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן לחבר בוועדת השימור העירונית.

מינויו של האן לחבר בוועדה היה נושא שראש העיר עינת קליש רותם התעקשה לא לאפשר. באוגוסט 2020, לאחר התפטרותו של יו"ר סיעת הליכוד שמשון עידו מהוועדה, האן דרש למנות אותו לחבר מטעם האופוזיציה למרות התנגדותה של קליש רותם. האן טען אז כי פקודת העיריות מחייבת לכלול בוועדות החובה, ובהן ועדת השימור, לפחות נציג אחד מהאופוזיציה, ומכיוון שכל סיעות האופוזיציה הסכימו על כך שאיש מחבריהן לא יתמנה לתפקיד, יש למנות אותו לחבר בה.

שלושה חודשים אחר כך התגלעו בקיעים באופוזיציה לאחר שיוסי שלום התמנה לחבר בוועדת השימור מטעם האופוזיציה כפי שקליש רותם ביקשה. באותם הימים נדמה היה כי סיעת צעירי חיפה, שרצה בבחירות 2018 ביחד עם יונה יהב, קרובה להצטרף לקואליציה של ראש העיר ולהתפצל.

 

 

בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום שלישי, סיעת הירוקים התכוונה להצביע נגד הארכת כהונתו של איתמר צ'יזיק כיו"ר דירקטוריון חברת האיצטדיון – מהלך שהיה סולל את הדרך למינויו של עידו לתפקיד. המאבק על ראשות הדירקטוריון הפך בחודש האחרון לסמל המאבק בין קליש רותם שמבקשת להאריך את כהונתו של צ'יזיק לחברי מועצת השינוי שמבקשים למנות את עידו במקומו.

האן, מתקרבים למועצת השינוי?

"כן. לפי הבקשה שהוגשה לכינוס מועצה, אני אמור להתמנות לחבר בוועדת השימור".

אתה גם מתכוון להצביע נגד הארכת כהונתו של צ'יזיק. ברור שזו התקרבות.

"אנחנו משתפים פעולה עם כל גורם שיכול לתרום לנתיב חיובי לעיר. בנושאים אלה אנחנו בהחלט משתפים פעולה".

זה אומר שהירוקים בדרך חזרה למועצת השינוי?

"לא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר