מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

מפת המנדטים: יהב עם חמישה, עציוני רק עם שניים

הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר היא חיפה שלנו של יונה יהב @ הירוקים, הליכוד ודגל לתושב איבדו מנדט כל אחת @ אכזבה לדוד עציוני וליעקב בורובסקי @ חיים בחיפה של עינת קליש רותם נעלמה מהמפה @ וגם: מיהן הסיעות שהפכו להפתעת הבחירות?

פורסם בתאריך: 8.3.24 11:13

דבתום ספירת כל הקולות מתבררת מפת המנדטים הסופית למועצת העיר, שבה 31 מושבים. הסיעה הגדולה ביותר היא חיפה שלנו של המועמד לראשות העיר יונה יהב, בעוד שחיים בחיפה – סיעתה של ראש העיר היוצאת עינת קליש רותם – נעלמה מהמפה אחרי שתי קדנציות, האחת באופוזיציה והשנייה בראשות הקואליציה.

חיפה שלנו בראשות יונה יהב – 5 מנדטים: עבור יהב זהו ניצחון משמעותי, שכן בבחירות בשנת 2018 הוא רץ ברשימה משותפת עם יש עתיד צעירי חיפה, ולמרות החיבור זכתה הרשימה בארבעה מנדטים בלבד.

הירוקים כחול לבן בראשות אביהו האן – 3 מנדטים: ירידה לירוקים שבמועצה היוצאת היו להם ארבעה מנדטים. כעת הם השיגו רק שלושה מנדטים למרות התמיכה של בני גנץ ומפלגת כחול לבן, שמובילים בסקרים לראשות הממשלה. עם זאת, בהשוואה לסיעות האחרות שנבחרו למועצה ואשר רובן איבדו קולות רבים, הירוקים יהיו הסיעה השנייה בגדולה.

הבית שלנו בראשות דוד עציוני – 2 מנדטים: עבור עציוני שמתמודד מול יהב על ראשות העיר מדובר באכזבה. בבחירות הקודמות, כשהוא רץ ברשימה משותפת עם יעקב בורובסקי, קיבלה הרשימה בראשותו שלושה מנדטים, וכעת קיבל עציוני שני מנדטים ובורובסקי מנדט אחד. בהקשר זה יש לציין כי קיריל קארטניק, שבבחירות הקודמות היה מספר 5 ברשימה של עציוני, התמודד באופן עצמאי וקיבל מנדט אחד. עציוני היה כפסע ממנדט שלישי אולם 8131 הקולות שקיבל למועצה לא הספיקו לכך.

הליכוד – 2 מנדטים: הליכוד איבד שליש מכוחו ביחס למועצת העיר היוצאת. עם זאת, יש לזכור את הפיצול שחל בליכוד. לאחר שיניב בן שושן ניצח במאבק על ראשות הרשימה הודיע היו"ר היוצא שמשון עידו על הצטרפותו לרשימתו של בורובסקי. לכך יש להוסיף גם את התמיכה המצטמצמת בליכוד בזירה הארצית.

חד"ש – 2 מנדטים: חד"ש ממשיכה לשמור על כוחה, אך המגזר הערבי התחזק עם כניסתן של בל"ד ורוב העיר למועצה, וזאת לאחר שבמועצה היוצאת היתה חד"ש הרשימה הערבית היחידה.

חיפה ביתנו – 2 מנדטים: הסיעה שמרה על שני המנדטים מהמועצה היוצאת, אבל ציבור העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר הגדיל את כוחו בעוד מנדט. אמנם לזר קפלון, יו"ר הרשימה היוצא, התמודד הפעם באופן עצמאי אך לא הצליח להיכנס למועצה ושתה קולות, אך קארטניק שביקש גם הוא לייצג את עולי חבר העמים זכה במנדט אחד.

חיפה בשבילנו חוזה חדש בראשות שרית גולן – 2 מנדטים: ההימור של גולן שטיינברג לצרף אליה את מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית השתלם. היא הכפילה את כוחה בהשוואה למועצה היוצאת, זכתה בשני מנדטים. אין פלא שיהב הסכים לתת לה קדנציה מלאה כסגנית ראש העיר וכיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

יש עתיד וצעירי חיפה – 2 מנדטים: קשה לנתח את נתוני התמיכה ביש עתיד, שכן בבחירות ב-2018 הם רצו ברשימה משותפת עם יהב וזכו ביחד בארבעה מנדטים, אך בבחירות ב-2013 הם רצו ברשימה עצמאית וזכו בשלושה מנדטים. הפעם חבר יו"ר הרשימה יוסי שלום למר"צ, ולמרות החיבור זכה רק בשני מנדטים שיספיקו לו, לפחות לעת עתה, לקבל חצי קדנציה כסגן ראש העיר אם יהב ייבחר.

שדולת הגמלאים – 2 מנדטים: הסיעה הכפילה את כוחה. בבחירות הקודמות הם זכו במנדט אחד, והבחירה בישראל סביון לתפקיד יו"ר הרשימה במקומו של אלי לנדאו התבררה כמשתלמת. סביון רץ בבחירות הקודמות באופן עצמאי ולא הצליח להיכנס למועצה, אך כעת מדברים בסיעה על האפשרות לקבל סגנות, גם אם לחצי קדנציה.

 

 

אגודת ישראל – מנדט אחד: הסיעה שמרה על כוחה במועצה.

אחדות הציונות הדתית – מנדט אחד: הציונות הדתית היא אחת מהפתעות הבחירות. יו"ר הרשימה יוסי הניג הגיע לישורת האחרונה אחרי פיצול במגזר הדתי-לאומי (החיבור בינו לבין יו"ר הבית היהודי במועצה היוצאת יואב רמתי לא אל הפועל). החשש ששניהם לא ייכנסו למועצה היה ממשי, אך כשהתבררו תוצאות האמת לקח הניג את כל הקופה. כמי שזוכה לתמיכתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הניג יהיה הנציג היחיד של הציונות הדתית במועצה, לאחר שרמתי לא השיג את מספר הקולות הדרוש.

אכפת לי מתושבי חיפה – מנדט אחד: הרשימה שמרה על כוחה מבחירות 2018.

אני חי פה בראשות קיריל קארטניק – מנדט אחד: בבחירות 2018 הוצב קארטניק במקום החמישי ברשימה של עציוני, וכשזה מונה לסגן ראש העיר הוא מינה את קארטניק לעוזרו. בהמשך הוא נכנס למועצת העיר, ולקראת הבחירות הוא הכריז על ריצה עצמאית. לפי ההערכות, את רוב הקולות הוא קיבל מעולי מדינות ברית המועצות לשעבר, ובעיקר מעולי אוקראינה.

בל"ד – מנדט אחד: לאחר שבבחירות 2018 לא צברה הרשימה די קולות כדי להיכנס למועצה, בבל"ד בחרו בבחירות המקדימות בשרבל דאקוור לעמוד בראש הרשימה ולהוות אלטרנטיבה לחד"ש. זה הצליח.

דגל לתושב – מנדט אחד: עבור מיכי אלפר, אחד האנשים החזקים בקדנציה של קליש רותם, זהו כישלון אלקטוראלי. אלפר עם שני המנדטים שלו סייע להכתיר את קליש רותם לראש העיר, ותמיכתו בה העניקה לו את סגנות ראש העיר ואת התפקיד החשוב ביותר בעירייה – יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. כעת השתוותה סיעתו בכוחה לכוחן של שתי המפלגות החרדיות האחרות – אגודת ישראל וש"ס.

מחוברים לחיפה וקרית חיים בראשות יעקב בורובסקי – מנדט אחד: התרסקות אלקטוראלית. בורובסקי, שהעמיד את עצמו שוב לראשות עיר ושפך הון על קמפיין הבחירות שנראה בכל מקום בעיר, סיים את הבחירות בכישלון. הוא אמנם צירף אליו את חברת מועצת העיר הילה לאופר שעזבה את הירוקים, את שמשון עידו שהודח מראשות רשימת הליכוד ואת חבר המועצה והתומך הגדול ביותר שלו יעקב פינגולד, אך כל אלו לא הספיקו לבורובסקי לזכות בשני מנדטים.

רוב העיר – מנדט אחד: עוד אחת מהפתעות הבחירות. חברי הרשימה החלו את דרכם כאלמונים, אך עשו עבודת שטח מדהימה. כשהם חמושים בסוללת יח"צ מרשימה, הם הבינו שם שהסוד הוא היחסים עם התקשורת המקומית. בתחילה ראו בהם קוריוז, אבל התדמית של רשימה צעירה שהציבה מועמד להט"ב מהמגזר הערבי, גברה, והם הפכו אלטרנטיבה למר"צ.

ש"ס – מנדט אחד: שמרה על כוחה במועצת העיר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי מעל 60 שנה

    לעציוני לא מגיע אפילו מנדט אחד!
    כישלון אחד גדול הוא וכל 3 המנדטים שהיו לו בבחירות הקודמות. הוא והם עשו כלום ושום דבר לקידום העיר! ולא רק זאת עציוני הוא זה שגרם לקליש להבחר!
    היה סגן ראש עיר בשכר וגם אז לא קידם כלום….!!!
    לא נשכח לעציוני הבוגד מה שהוא עשה לחיפה ולבוחריה, הוא מחפש דרך חיפה קרש קפיצה לפוליטיקה הארצית, אסור לתת לו את קרש הקפיצה! חיפה לא תיתן למי שבגד בה !

  2. חייבים שינוי שיטת הבחירות הכושלת

    שיטת בחירות כושלת שתייצר מועצה מפולגת כך שיהיה קל יותר לראש העיר לקנות תמיכה ולהשחית מידות עוד הרבה יותר מבעבר 'לצרכים אלקטורלים'

  3. ישראל

    עציוני יבחר מחר לראש העיר .
    וחיפה יוצאת לדרך חדשה ונקיה .

  4. מזרחי מ.

    יו״ר ההסתדרות במרחב חיפה ניסה בכוח לדחוף את הבן שלו למועצת העיר! אבל תושבי חיפה חכמים ולא נתנו לו להיכנס! משה מזרחי-בכוח לא משיגים דבר.
    אומרים לך כל הוועדים כן… כן… ומראים לך אצבע משולשת ברגע האמת!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר