רג'א זעאתרה ויונה יהב (צילומים: בועז כהן, אלעד מלכה)
רג'א זעאתרה ויונה יהב (צילומים: בועז כהן, אלעד מלכה)

אחרי מינוי זעאתרה לסגן: איך יגיבו בן שושן והניג?

יונה יהב הודיע על צירופה של חד"ש לקואליציה ועל מינויו של יו"ר הסיעה רג'א זעאתרה לסגן ראש עיר במחצית השנייה הקדנציה. יהב הדגיש כי זעאתרה "התחייב כי לאורך כל תקופת הקדנציה הוא לא ישלול את קיומה של מדינת ישראל או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור נגד המדינה"

פורסם בתאריך: 1.4.24 07:48

ראש העיר הנבחר יונה יהב הודיע אתמול (ראשון) בערב על צירופה של סיעת חד"ש בראשות רג'א זעאתרה לקואליציה. על פי ההסכם הקואליציוני ישמש זעאתרה סגן ראש עיר במחצית השנייה הקדנציה, ברוטציה עם ישראל סביון משדולת הגמלאים שיכהן כסגן במחצית הראשונה של הקדנציה.

בין הצדדים סוכם עוד כי נציג חד"ש ישמש יו"ר בית הגפן, יו"ר הוועדה למיגור אלימות ויו"ר הוועדה להנחות בארנונה. כמו כן יהיו נציגי הסיעה חברים בין השאר בוועדות הכספים, החינוך, התכנון והבנייה, הרווחה, השימור, מעמד הילד והבטיחות בדרכים. חד"ש תחזיק בתיק החברה הערבית בעיריית חיפה, ונציג מטעמה ישמש יו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית וקידום השוויון. זוהי ועדה חדשה, שלדברי יהב תקדם את פעילויות העירייה בתחומי החינוך, התרבות, הספורט, הקהילה, הרווחה, התפעול והתיירות בחברה הערבית. לצד הוועדה תפעל מינהלת השוויון שתסייע לה בפעילותה.

בהודעה שפרסם יהב הוא הדגיש כי "כמו כל ראשי סיעות הקואליציה, יו"ר חד"ש התחייב בשמו ובשם כל חברי סיעתו כי לאורך כל תקופת הקדנציה, ובכל תפקיד שהוא, הם לא ישללו את קיומה של מדינת ישראל או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור נגד מדינת ישראל. חד"ש מצטרפת לקואליציה רחבה של סיעות אשר רואות את טובתם של חיפה ותושביה. חיפה תמיד היתה בית ליהודים ולערבים, לחמש דתות ולמגוון קהילות".

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", עוד לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר התנהלו מגעים קואליציוניים בין חד"ש למטה יהב שלא הבשילו לכדי הסכם. בעקבות דברים שאמר אז דוד עציוני, שהתמודד מול יהב, ובהם דרישה מיהב לחשוף את ההסכם עם זעאתרה, במטה יהב מיהרו להתנער מקיומו של הסכם וניסו להשליך את זעאתרה על עציוני באמצעות הדלפה שגם עציוני נפגש עם זעאתרה. כבר אז היה ברור כי יהב ימתין עד לרגע האחרון לצירופם לקואליציה של חד"ש וזעאתרה, וזאת בשל החשש כי צירופם יכשיל את הרכבת הקואליציה עם סיעות הימין. וכך יישבו בקואליציה זה לצד זה זעאתרה, יוסי הניג מאחדות הציונות הדתית ויניב בן שושן מהליכוד, שהודעה על צירופו יצאה שעות ספורות לפני ההודעה על צירופו של זעאתרה.

בן שושן מסתמן כנמסיס של זעאתרה. לאחר הפיגוע בבת גלים בחודש ינואר פרסם הליכוד בחיפה הודעה שבה מצוטט בן שושן אומר כי "הפיגוע הקשה הוא תוצאה של ההסתה הפרועה של חד"ש" לאחר שזו קיימה הפגנה נגד המלחמה. בעקבות הדברים הגישה חד"ש תלונה במשטרה נגד בן שושן וציינה כי "ההסתה המגמתית היא חלק ממכונת הרעל של בנימין נתניהו". ואם לא די בכך, לפני הסיבוב השני אמר בן שושן כי הליכוד לא ייכנס לקואליציה אם זעאתרה ימונה לסגן ראש עיר.

בעקבות המינוי של זעאתרה פנינו לבן שושן שמסר בתגובה: "אני שוקל את צעדיי". הניג מצדו סירב להגיב.

יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון מהאופוזיציה אמרה: "היה ברור שיהב יודיע על צירופם של זעאתרה וחד"ש ברגע האחרון, אחרי שהוא צירף את הליכוד כעלה תאנה. צריך להיזכר בכל האמירות של זעאתרה. באשר לסעיף שבו הוא מתחייב לא לדבר נגד המדינה – איזה יופי שבכלל צריך לסכם דבר כזה במדינת ישראל בתקופה של מלחמה. מקומם שממנים מישהו לסגן ראש עיר ומתנים את זה בכך שהוא לא ייצא נגד קיומה של מדינת ישראל. אני עכשיו רוצה לראות איך הניג, הנציג של סמוטריץ', ובן שושן יגיבו על זה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אמנון

    זעתרה התחייב שלא ישלול את קיומה של מדינת ישראל? חחחחח מצחיק אתה יהב, בשביל משכורת שמנה של סגן ראש עיר מה אכפת לו להתחייב…לפחות לתקופת הדקנציה…

  2. חיפאי

    הכל עובדה בעיניים צוחקים מהבוחר , הפחידו אותנו מעציוני והחרדים וקיבלנו את זעתרה שונא ישראל , הכל בשביל כיסא . עושים צחוק מהאזרחים כל הזמן פה וטובת המדינה העיר והאזרח לא מעניינת אף אחד .

  3. מאיר

    בוחרי יונה יהב היהודים תומכים למעשה בפלסטיניזציה של העיר חיפה והפיכתה למטרופולין הערבי הגדול במדינה. עתיד העיר הוא ערבי ולא יהודי כך החליטו היהודים… יהב יהיה מאחרוני ראשי העיר היהודים בעיר. כנראה שתושבי חיפה מעדיפים ניהול ערבי- פלסטיני של העיר כפי שהיה לפני 1940 . חוזרים לימי עבדל רחמו אל חאג', חסן שוקרי והמושלים העותומנים. שיהיה לכם בהצלחה.

  4. לא גרופי של זעאתרה

    אבל שיקפצו כל הימנונים ויסבלו, יקבל ואת הטרול על הדוכן ויוכלו להסתערר* בכיף ולזוז לא נוח בכסא.
    *הכותב איננו טרול רוסי

  5. מאיר

    חוזרים אחורה לימי חסן שוקרי ועבדל רחמן אל חאג'. העתיד של חיפה הוא לצערי .. ערבי ולא יהודי. כדאי להפנים זאת. גם אם זה לא ימצא חן בעיני עורכי עיתון כולבו. ( מקווה שלא תצנזרו זאת).

  6. חאלד

    וואלק את היהודים לא לומדים שום דבר.
    הכנסתם את הטרור לחיפה עמוק יותר.
    כולנו הולכים לסבול מזה.
    יונה יהב בשביל חזרת?
    מכרת את האזרחים – למי שקורא לנו החיילים להניח את נשקנו?
    בושה כמו שאתם אוהבים לצעוק

  7. לאמור את האמת

    הגיל עושה את שלו! יהב מתחיל לאבד את זה! הסידן משתלט על המוח. הוא צריך סגן פיליפיני לעזרה סיעודית!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר