יצחק בלס
יצחק בלס

ניצחון לבן שושן, ג'מאל וטקאטש: בלס הושעה לשנה מהליכוד

לאחר שיצחק בלס הפר את התחייבותו ורץ למועצת העיר ברשימה עצמאית בפריימריז הגישו יו"ר הסיעה יניב בן שושן ואבי ג'מאל, באמצעות עו"ד אושר טקאטש, עתירה דחופה להפסקת חברותו בתנועת הליכוד. היום קבע בית הדין העליון של הליכוד כי בלס יושעה לשנה מהמפלגה

פורסם בתאריך: 30.5.24 15:34

חבר מועצת העיר לשעבר יצחק בלס הושעה לשנה ממפלגת הליכוד על ידי בית הדין של המפלגה בעקבות עתירה שהוגשה נגדו בדרישה להפסיק לאלתר את חברותו במפלגה.

כזכור, בין בלס למחנהו של יו"ר הסיעה יניב בן שושן התנהלו דיונים משפטיים במוסדות הליכוד. לפני הפריימריז על הרכב הסיעה ועל זהות העומד בראשה הגיש עו"ד אושר טקאטש ערעור ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד על הכללתו של בלס בספר הבוחרים כבעל זכות בחירה. לטענתו, בלס הכריז בריש גלי שבכוונתו לרוץ למועצת העיר ברשימה עצמאית ואף להתמודד על ראשות העיר. הערעור התקבל, אך בלס הגיש ערעור לבית הדין העליון של המפלגה, שקיבל את הערעור והתיר לו להצביע ולהתמודד על מקום ברשימה.

בפסק הדין נכתב: "במקרה של בלס דובר בכוונה בלבד לנסות ולהקים אופציה של ריצה עצמאית, אך בסופו של דבר בהחלטתו להתמודד למועצת העיר במועצת סניף הליכוד, הוא שם קץ לניסיונות הללו וגמר אומר להתמודד אך ורק מטעם הליכוד, אם ייבחר, ובכל מקרה התחייב לתמוך ברשימת הליכוד ובמועמדיה הנבחרים גם אם לא ייבחר לרשימה".

בית הדין העליון סייג את החלטתו וקבע שעתירתו של בלס מתקבלת "ובתנאי שהעותר יודיע בציבור מיד עם קבלת החלטתנו זו כי הוא מתמודד ברשימת הליכוד, יתמוך בה בלי קשר לתוצאות ההצבעה במועצת הסניף, ובכל מקרה לא יתמודד ברשימה אחרת ולא יתמוך ברשימה אחרת".

בפריימריז הגיע בלס למקום העשירי בלבד ברשימה, ובחר לרוץ ברשימה עצמאית – חיפאים יחד מנצחים יחד – אך לא עבר את אחוז החסימה ונותר מחוצה למועצה. לנוכח התמודדותו באופן עצמאי – בניגוד להחלטת בית הדין העליון – הגישו יו"ר הסיעה יניב בן שושן, חבר מועצת העיר אלי בן דיין, חברי הרשימה שלמה עם שלם ומשה אלברט, יו"ר מועצת סניף הליכוד בחיפה ויטלי חייקין וחבר מועצת הסניף אבי ג'מאל עתירה דחופה להפסקת חברותו של המשיב בתנועת הליכוד.

 

 

בעתירה, שהוגשה באמצעות טקאטש, נכתב כי "ב-12 ביולי 2023 התפטר המשיב (בלס; ב"כ) מרשימת הליכוד. לפני הבחירות וכתנאי להשתתפותו בהם חתם המשיב על בקשה להצגת מועמדות בבחירות המקדימות בסניף חיפה, שם הצהיר והתחייב כי יכבד את תוצאות הבחירות ולא יתמודד במסגרת רשימה עצמאית, אחרת תופסק חברותו בתנועה. בדומה לכך, במסגרת עתירה קודמת, התחייב המשיב בפני בית הדין כי לא יתמודד ברשימה עצמאית, ועל בסיס התחייבותו זו ניתן פסק דין בעתירה שאפשר לו לבחור ולהיבחר בבחירות המקדימות".

עוד נכתב בעתירה כי "ב-15 באוגוסט 2023 הגיש המשיב עתירה ובה ביקש לפטור אותו מהתחייבותו בפני בית הדין, שלפיה אם יותר לו להתמודד על המועמדות מטעם הליכוד למועצת העיר, הוא יכבד את התוצאה בין אם ייבחר ובין אם לאו, ויתמוך ברשימה שתיבחר. ב-31 באוגוסט 2023 ניתן פסק דינו של בית הדין אשר דחה את עתירתו של המשיב וקבע כי עליו לעמוד בהתחייבויותיו, בשים לב להשלכות האפשריות של הפרת התחייבותו. "יצוין כי המשיב, עוד קודם לפסק הדין, הכריז על תמיכתו בסיעתו חיפאים יחד מנצחים יחד במסגרת ישיבת הזדהות שהתקיימה במועצת העיר ב-21 באוגוסט 2023, וכך גזל מהליכוד תקציב בחירות של המנדט שאותו החזיר, אשר שוויו כ-530,000 שקל וגם 40 חברי ועדת קלפי במשמרת מלאה (יום שלם)".

בסיום העתירה ביקשו מגישיה מבית הדין להפסיק לאלתר את חברותו של בלס בתנועת הליכוד. היום (חמישי) התנהל דיון בעתירה, ובית הדין קבע כי חברותו של בלס תושעה לשנה.

בלס: "ויתרתי על החברות במועצת הסניף ובחברות במרכז הליכוד ואני מושעה לשנה. בתום תקופת ההשעיה אוכל להתמודד למועצת העיר במסגרת הליכוד ולא ברשימה נפרדת. בגלל שהתחייבתי בזמנו שאם אתמודד בפריימריז של הליכוד לא אתמודד ברשימה עצמאית, ובסוף רצתי ברשימה עצמאית, הם עתרו נגדי על ביזיון בית הדין. הם רצו הרחקה לצמיתות, אז אני הצעתי שיבטלו את החברות שלי במועצת הסניף ואת החברות במרכז הליכוד עד לבחירות הבאות, ושירחיקו אותי לשנה".

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. ביבי

    רק רחמים עליו, הוא לא מבין שהוא בדיחה איך שהוא נראה ומדבר, רץ לועד הבית לועד חברת חשמל להסתדרות ל ועצת העי לראדות העיר למרכז הליכוד בכל מקום זורקים אותו וצוחקים עליו פשוט בדיחה עצובה .
    איש טוב שלא מחובר למציאות

  2. ח.א.רודף צדק.

    יניב בן שושן, נכי צה"ל תומכים בך ומאמינים כי תפעל לטובתנו.

  3. מורה

    אדם טוב עם נכונות לעזור לכל פונה. סייע חהרבה אנשים שלא זכרו זאת ביום פקודה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר