יצחק בלס (צילום: בועז כהן)
יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

בדקה ה-90: בלס יוכל להתמודד ברשימת הליכוד

ניצחון ליצחק בלס: בית הדין העליון של הליכוד קיבל את ערעורו על החלטת ועדת הבחירות שקבעה כי הוא לא יוכל להתמודד לרשימת הליכוד למועצת העיר ולבחור את הרכבה. בית הדין שינה את החלטתו של השופט מנחם נאמן, וזאת בתנאי שבלס יכריז כי לא יתמודד ולא יתמוך ברשימה שאינה הליכוד

פורסם בתאריך: 10.7.23 07:56

ניצחון לחבר המועצה איציק בלס (ליכוד), רגע לפני פתיחת הקלפיות בבחירות להרכב רשימת הליכוד למועצת העיר שיתקיימו היום (שני): בית הדין העליון של המפלגה קבע כי בלס יוכל להתמודד על מקום ברשימה ולהצביע למועמדים שמתמודדים לרשימה. פסק הדין מהווה מכה למחנה יניב בן שושן שמתמודד גם הוא על ראשות הרשימה, שכן בלס תומך ביו"ר הסיעה שמשון עידו שמתמודד גם הוא על ראשות הרשימה.

בספר הבוחרים של הליכוד מופיעים 131 חברי מועצת סניף הליכוד בעיר, והמאבק בין בן שושן לעידו מסתמן כצמוד מאוד. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כלבו – חיפה והקריות", עו"ד אושר טקאטש ממחנה בן שושן הגיש ערעור ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד השופט בדימוס מנחם נאמן על הכללתו של בלס בספר הבוחרים כבעל זכות הצבעה. בערעור נטען כי בלס הכריז בריש גלי שבכוונתו לרוץ למועצת העיר ברשימה עצמאית ולא ברשימת הליכוד, ויתרה מכך – בכוונתו להתמודד על ראשות העיר שלא במסגרת הליכוד. הערעור התקבל, ומשמעותו היתה שבלס לא יוכל לבחור את המתמודדים. עם קבלת החלטתו של השופט, הגישו טקאטש ובן שושן ערעור נוסף, ובו הם ביקשו כי בלס גם לא יוכל להציג את מועמדותו ברשימה. גם ערעור זה התקבל, ובמחנה בן שושן חגגו ניצחון.

אלא שבלס הגיש ערעור לבית הדין העליון של הליכוד, ואתמול (ראשון) התקבל פסק הדין שמתיר לבלס גם להצביע וגם להציג את מועמדותו לרשימה. בפסק הדין נכתב: "ההחלטה הסתמכה על תקדים מהבחירות המוניציפליות הקודמות שבהן לא השתתף בהצבעה חבר מועצת העיר דאז רמי לוי שהתמודד ברשימה עצמאית. בדיון בפנינו התברר כי בניגוד למקרה של לוי, שהיה מועמד גם מטעם רשימה עצמאית ולכן היה פגם לו היה משתתף בקביעת הרשימה של הליכוד המתחרה ברשימה מטעמה מתמודד לוי, הרי במקרה של בלס דובר בכוונה בלבד לנסות ולהקים אופציה של ריצה עצמאית, אך בסופו של דבר בהחלטתו להתמודד למועצת העיר במועצת סניף הליכוד, הוא שם קץ לניסיונות הללו וגמר אומר להתמודד אך ורק מטעם הליכוד, אם ייבחר, ובכל מקרה התחייב לתמוך ברשימת הליכוד ובמועמדיה הנבחרים גם אם לא ייבחר לרשימה".

 

 

עוד נכתב בפסק הדין כי "בעקבות הצהרתו החד משמעית לפרוטוקול ולאחר שהוסבר לו שאישור מועמדותו וזכות ההצבעה שלו במועצת הסניף נעשו אך ורק בעקבות הצהרתו כי יתמוך ברשימת הליכוד ובשום אופן לא בכל רשימה אחרת, ולכן אם יפר את התחייבותו זו הוא צפוי לסנקציות, בין השאר בגין בזיון בית הדין, כשהסנקציה יכולה להגיע עד כדי הרחקה מהליכוד, הגענו למסקנה כי אין הצדקה לא לקבל את הצהרתו ולשלול מחבר ותיק ובעל זכויות בתנועה את הזכות הבסיסית לבחור ולהיבחר מחדש למועצת העיר מטעם הליכוד".

בית הדין העליון סייג את החלטתו וקבע שעתירתו של בלס מתקבלת "ובתנאי שהעותר יודיע בציבור מיד עם קבלת החלטתנו זו כי הוא מתמודד ברשימת הליכוד, יתמוך בה בלי קשר לתוצאות ההצבעה במועצת הסניף, ובכל מקרה לא יתמודד ברשימה אחרת ולא יתמוך ברשימה אחרת".

ואכן, אתמול בערב פרסם בלס בדף הפייסבוק שלו את ההודעה הבאה: "לאחר דיון בבית הדין של תנועת הליכוד, הריני להודיע שאתמודד ברשימת הליכוד, אתמוך בה בלי קשר לתוצאת ההצבעה במועצת הסניף, ובכל מקרה לא אתמודד ברשימה אחרת ולא אתמוך ברשימה אחרת".

ממחנה בן שושן לא התקבלה תגובה.

 

הפוסט של יצחק בלס (צילום מתוך דף הפייסבוק של בלס)

הפוסט של יצחק בלס (צילום מתוך דף הפייסבוק של בלס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר