אורי גרינברגר. "בניגוד להנהלת העיר אנחנו מתנהלים בצורה מסודרת" (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אורי גרינברגר. "בניגוד להנהלת העיר אנחנו מתנהלים בצורה מסודרת" (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

פרשת השיבוצים: האופוזיציה תפנה לממונה על המחוז

בסיעת יונה יהב וצעירי חיפה מנסחים פנייה לממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים בתלונה על שיבוץ לא הולם של סיעתם בדירקטוריונים של התאגידים העירוניים. חבר המועצה אורי גרינברגר: "בהנהלת העיר חושבים שחברות כמו אתו"ס ושקמונה יכולות להתנהל ללא ייצוג של האופוזיציה"

פורסם בתאריך: 20.1.19 07:52

בסיעת יונה יהב וצעירי חיפה מנסחים פנייה לממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנה בתלונה על שיבוץ לא הולם של סיעתם בדירקטוריונים של התאגידים העירוניים. ב-7 בינואר, יממה לפני ישיבת מועצת העיר, שלח חבר המועצה עו"ד אורי גרינברגר למזכירת העיר ברכה סלע מכתב שבו הוא התלונן על חוסר הלימה בין גודל סיעתם במועצה – ארבעה מנדטים – למספר הדירקטוריונים של התאגידים העירוניים שבהם שובצו.

"בישיבת המועצה הקרובה יאושרו הרכבי דירקטוריונים ב-17 תאגידים עירוניים", כתב גרינברגר, "כידוע, בכל תאגיד יכהנו שלושה חברי מועצה, כלומר בסך הכל 51 חברי מועצה. לפי כוחנו היחסי במועצה אנו זכאים לנציגות בשבעה מהרכבי הדירקטוריונים בתאגידים אלה. לתדהמתנו קיבלנו את רשימת הדירקטורים בתאגידים העירוניים אשר יועלו לאישור במועצת העיר הקרובה, ורשימתנו שולבה רק בשני דירקטוריונים. זהו מצב דברים בלתי הגיוני, כאשר סיעות קטנות מאיתנו קיבלו נציגות במספר גדול יותר של תאגידים מאיתנו". ל"כלבו – חיפה והצפון" אמר אז גרינברגר: "אני מקווה מאוד שהמחדל הזה יוסדר עד מחר, אחרת בית המשפט יהיה זה שיסדיר אותו".

למחרת, בישיבת מועצת העיר, הוצג לחבריה נוסח מתוקן של השיבוצים בתאגידים העירוניים ובוועדות העירוניות, ולפיו חברי סיעת יונה יהב וצעירי חיפה משובצים בשישה תאגידים – בית הגפן (חדוה אלמוג), החברה הכלכלית (שי אבוחצירה), מיל"ב (חדוה אלמוג), העמותה לקליטת עלייה (סופי נקש), תיאטרון חיפה (חדוה אלמוג) ואיגוד ערים לאיכות סביבה (שי אבוחצירה). אבל למרות השיבוצים החדשים, בסיעה עדיין טוענים לחוסר הלימה ומנסחים את התלונה שתישלח מיד לאחר פרסום הפרוטוקול הרשמי של ישיבת המועצה.

 

 

יצוין כי בישיבה ביקש גרינברגר להצביע על הרכבם של כל תאגיד וכל ועדה בהצבעה נפרדת ולא על אישור ההרכבים בהצבעה אחת כוללת, אך בקשתו נדחתה בשל התנגדות ראש העיר. דחיית הבקשה הובילה את אבוחצירה לבקש שהדבר יצוין בפרוטוקול וטען גם הוא לשיבוץ לא הולם בהסתמך על חוק פקודת העיריות מספר 249 א' סעיף 3, שלפיו "נציגי העירייה שהם חברי המועצה ייבחרו כך שיישמרו, ככל האפשר, יחסי הכוחות של הסיעות במועצה". כמו כן טען אבוחצירה כי מכיוון שהאופוזיציה מונה 12 מתוך 31 חברי מועצה, כלומר יותר משליש מחבריה, חייב להתקיים התנאי כי בכל תאגיד יכהן נציג מהאופוזיציה, וכי מכיוון שבתאגידים יש שלושה מקומות לחברי המועצה ובשל כך שבחברות העירוניות אתו"ס ושקמונה אין נציגים לאופוזיציה לא מתקיים סעיף זה בפקודת העיריות. סגן ראש העיר נחשון צוק ציין כי בעמותה לפיתוח התיירות חיפה מיוצגת האופוזיציה על ידי שני חברים (יעל שנער מהירוקים ואלי בן דיין מהליכוד), אך אז קיבל גרינברגר רוח גבית מיו"ר סיעת הירוקים אביהו האן שטען כי הירוקים זכאים לנציגות בשבעה תאגידים ולא שישה.

גרינברגר מציין כי בפרוטוקול יצוינו דבריה של היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין, ולפיהם "בשונה מוועדות החובה, אין חובה להציב חבר אופוזיציה בכל תאגיד. השיבוץ צריך לתת שיקוף לפי מפתח סיעתי. עם זאת, בתאגידים אחרים יש יותר חברי אופוזיציה מחברי קואליציה, ויש גם סיעות קואליציה שקיבלו פחות שיבוצים, כמו למשל דגל התורה של מיכי אלפר וחד"ש שקיבלו נציג אחד במקום שלושה".

גרינברגר, לא מוותר?

"בכוונתנו לפנות לממונה על המחוז בשני נושאים – האחד, סיעות האופוזיציה עדיין מיוצגות בחסר בתאגידים העירוניים; והשני, למרות שסיעות האופוזיציה מהוות כ-40 אחוז מחברי המועצה, בהנהלת העיר חושבים שחברות כמו אתו"ס ושקמונה יכולות להתנהל ללא ייצוג של האופוזיציה, ומנגד 'לתת' לאופוזיציה שני חברי דירקטוריון בעמותה לתיירות, שלפי שמועות שונות צפויה להיסגר. מכיוון שבניגוד להנהלת העיר אנחנו מתנהלים בצורה מסודרת, נמתין עם הפנייה עד לקבלת פרוטוקול מסודר ולא נשלח לממונה על המחוז לינק לשידור לייב בדף הפייסבוק של העירייה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ועדה קרואה עכשיו

    ועדה קרואה
    30 ליצנים במועצה
    עירייה לא מתפקדת
    ארנונה בשמיים
    רק ניהול חיצוני יועיל כאן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר