ג'עפר פרח וח"כ איימן עודה. מי יעמוד בראשות חד"ש? (צילומים: רמי שלוש, מוטי מילרוד)
ג'עפר פרח וח"כ איימן עודה. מי יעמוד בראשות חד"ש? (צילומים: רמי שלוש, מוטי מילרוד)

עודה ופרח נלחמים על הנהגת חד"ש

מנהל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח ינסה להדיח את ח"כ איימן עודה מראשות מפלגת חד"ש לקראת הבחירות לכנסת ה-21. וגם: רג'א זעאתרה יתמודד על המקום השלישי ברשימה לכנסת, אך בסביבתו טוענים שגם אם ייבחר הוא יודיע כי אין בכוונתו לרוץ לכנסת אלא להישאר במועצת העיר חיפה

פורסם בתאריך: 27.1.19 08:39

בשישי הקרוב תתכנס מפלגת חד"ש בשפרעם כדי לבחור את נציגיה לכנסת ה-21 לקראת הבחירות הקרובות, ועל המקום הראשון ברשימה מתמודדים שני חיפאים – ח"כ איימן עודה ומנהל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח. המתמודד השלישי על ראשות המפלגה הוא שוקרי עואודה.

עתידה של הרשימה המשותפת לוט בערפל לאחר שח"כ אחמד טיבי פרש ממנה עם סיעתו תע"ל. כזכור, לפני הבחירות לכנסת ה-20 התאחדו המפלגות הערביות חד"ש, תע"ל, רע"ם ובל"ד בשל העלאת אחוז החסימה והחשש שחלקן יישארו מחוץ לכנסת. במשא ומתן בין המפלגות הוצב עודה, שכיהן עד אז כמזכיר הכללי של חד"ש, בראש הרשימה.

הודעתו של פרח בסוף השבוע על התמודדותו במסגרת חד"ש סיימה חרושת של שמועות שהחלה כבר לפני כמה חודשים על האפשרות שהוא יצטרף לזירה הפוליטית הארצית. גורמים בחד"ש מביעים ספקות באשר לסיכויו של פרח לכבוש את ראשות המפלגה, בעיקר מכיוון שהוא הצטרף אליה רק לאחרונה.

פרח אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "לאחר שנים של עשייה בחברה האזרחית ובמיוחד אחרי אישור חוק הלאום אני חש את צורך לאתגר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלת הימין הקיצוני, ולכן החלטתי לחזור לפעילות מפלגתית פוליטית בתקווה שנוכל לשנות את השיח הציבורי ולגרום לירושלים להיראות יותר כחיפה".

באשר לסיכוי להדיח את עודה אמר פרח: “אני לא מפנטז על ראשות הרשימה ואפילו לא על חברות כנסת. חזרתי לפעילות מפלגתית במטרה לאתגר את השיח הציבורי ברמה הלאומית. מבחינתי הכנסת היא זירת מאבק על דעת הקהל, וגם אם לא אבחר אני מתכוון להיאבק בעקבות הפציעה שלי במעצר ולהציג אלטרנטיבה לשיח השנאה, ההסתה, האלימות, תרבות השקר והגזענות".

עודה מסר בתגובה: “אני גאה להיות חלק ממסגרת פוליטית דמוקרטית שמאפשרת לפעיליה לבחור את נציגיה לכנסת, ומברך כל אחד שמבקש להיבחר".

 

 

שם נוסף שמצטרף למרוץ לכנסת במסגרת חד"ש הוא חבר מועצת העיר חיפה רג'א זעאתרה שמתמודד על המקום השלישי ברשימה – מקום שבאופן מסורתי שמור לנציג יהודי (בכנסת ה-20 היה זה ח"כ דב חנין שפרש ממנה לאחרונה). מול זעאתרה יתמודדו עופר כסיף, אפרים דוידי, נועה לוי, יעלה רענן, עבדאללה אבו מערוף וגם… אותו פרח, אם לא ייבחר לאחד משני המקומות הראשונים.

את תגובתו של זעאתרה לא ניתן היה להשיג, אך מקורבים מציינים כי אין בכוונתו לעזוב את כיסאו במועצת העיר, וגם אם ייבחר הוא יודיע כי אין בכוונתו לרוץ לכנסת.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מלאך

    היופי בעניין שהכנס נערך בשפרעם ….עיר יהודית קדומה …אולי שיערכו בבית הכנסת ..בשפרעם

  2. תגובה למלאך

    אם ג'עפר יתגייר, או אם יבוא איזה רוסי שהתגייר, זה יהיה עוד יותר יפה בעיניך ?
    סתם שתדע, הגליל והר חברון הם מקומות עם הכי הרבה צאצאי יהודים (יהודים מארץ יהודה, לא מרוסיה).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר