נעמה לזימי. איומים אנונימיים? (צילום: נופר חסון הנדלמן)
נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

האיום עבד: פוצלו מטות הבחירות של העבודה בחיפה ובקריות

הקרע בין מטה הבחירות של מפלגת העבודה בחיפה שאותו מנהלת חברת מועצת העיר נעמה לזימי לבין חלק מראשי הסניפים בקריות הוביל את המפלגה לפצל את המטות ולהקים מטה מרכזי בקריות. ראש המטה בקרית מוצקין ציון אדיר: "התאחדנו והבהרנו לאבי גבאי באופן חד משמעי שאנחנו לא מתכוונים לעבוד תחת לזימי"

פורסם בתאריך: 6.2.19 10:00

כשלושה שבועות לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" על הקרע במפלגת העבודה בין מטה הבחירות של המפלגה בחיפה שאותו מנהלת חברת מועצת העיר נעמה לזימי לבין חלק מראשי הסניפים בקריות החליטה המפלגה להפריד כוחות. הסניפים בקריות יופרדו מהמטה החיפאי, וזאת לאחר שיו"ר המפלגה אבי גבאי אישר את המהלך בתום שיחות שניהל עם חלק מהמעורבים בעימות.

החיכוכים החלו על רקע המתיחות בין מזכיר המחוז של המפלגה ישראל סביון לראש העיר עינת קליש רותם שמונתה לראש המטה במחוז חיפה. כזכור, השניים התמודדו על תמיכתה של העבודה בבחירות המקומיות, ובסופו של דבר פיצלה המפלגה את תמיכתה בין השניים. כשהוכרזו הבחירות לכנסת ה-21 התבקש סביון על ידי גבאי, הפטרון הפוליטי של קליש רותם, לתרום מניסיונו ומקשריו להצלחתה של המפלגה בבחירות ולשכוח, לפחות עד היוודע התוצאות, את המשקעים ביניהם. סביון הצהיר כי הוא נענה לבקשתו של היו"ר, אך לטענתו, כל ניסיונותיו ליצור קשר עם קליש רותם נותרו ללא מענה. בשל עיסוקיה כראש עיר הועברה הפעילות המעשית של המטה ללזימי, והדבר דחק הצדה את סביון ואת שלמה אביטן, ראש המטה בשלוש מערכות בחירות האחרונות. מה שאיש מבכירי המפלגה לא הביא בחשבון זה שסביון נחשב עדיין לאיש החזק במחוז, וכך, רבים מראשי הסניפים בקריות שתומכים בו הבהירו כי הם לא יסכימו לקבל הוראות מלזימי ולסור למרותה.

בעקבות איומיהם של חלק מראשי הסניפים כי הם לא יעבדו עם לזימי החליטו במפלגה לפצל את המטות. המטות של הקריות חיים, שמואל, ביאליק, מוצקין וים ינוהלו על ידי מטה מרכזי שבראשה יעמוד יו"ר סניף קרית ביאליק דב סלמן ושתקציבו יהיה נפרד מזה של חיפה. עם זאת, כל אחד מסניפי הקריות יחזיק במטה משלו.

 

 

סלמן: "זו תקופה קשה מאוד למפלגה, ובתקופה קשה כזו כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה. אחרי כל כך הרבה שנים במפלגה העבודה הסכמתי ביחד עם חברים נוספים להיכנס מתחת לאלונקה ולא לברוח מהספינה. עם הזמן המציאות משתנה, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות".

ראש המטה של העבודה בקרית מוצקין ציון אדירי, לשעבר היועץ הפוליטי של ח"כ עמר בר לב ומי שהוביל עם סלמן את ההתנתקות מחיפה, מפגין שביעות רצון מההחלטה: "רוב מזכירי הסניפים והפעילים המרכזיים בקריות לא הסכימו לקבל את המינוי של לזימי, ולכן ההחלטה להקים מטה נפרד בקריות היתה נבונה כדי להתחיל ולהניע את מטה הבחירות ולא להיגרר למאבקים הבלתי פוסקים בתוך חיפה. התאחדנו והבהרנו לגבאי ולהנהגת המפלגה באופן חד משמעי שאנחנו לא מתכוונים לעבוד תחת לזימי. דרשנו וגם קיבלנו מטה מרכזי נפרד שיאגד בתוכו את כל הקריות מלבד קרית אתא. השארנו את חיפה לחיפאים".

לזימי: "בשבוע שעבר, לאחר שאנונימי התקשר פעמיים ואיים על הרכז שלי בקריות שלא יתקרב לשם בבחירות, הוא הבהיר שהוא לא מעוניין לעבוד שם לנוכח האיומים ומסרנו למפלגה שזה יורד מאיתנו. המפלגה נתנה לזה גיבוי מלא לנוכח הנסיבות. יש מספיק עבודה בחיפה, ואנחנו עובדים על ההשקה של המטה ועל שאר הפעילות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמאל עלוב מחנאי והזוי

    פלגנות וגחמות. מקוה שלא תעברו את אחוז החסימה בבחירות. מפלגת הכבודה מלאה מחנאות ושקרנים וכולם חסרי נסיון באופן בולט. תמשיכו לריב כאופוזיציה של 4 מנדטים ואת הטעות לבחור בחסרת נסיון מהשמאל הקיציני קליש בחיפה עם ידידכם זעתרא לא נעשה שוב עם גבאי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר