עינת קליש רותם ועו"ד עמית חדד
עינת קליש רותם ועו"ד עמית חדד

שאילתות לראש העיר: הסבירי את הקשר שלך עם עו"ד חדד

בשתי שאילתות נפרדות שהוגשו לראש העיר עינת קליש רותם מבקשים חברי האופוזיציה אביהו האן וסופי נקש הסברים על העסקתו של עו"ד עמית חדד, שייצג אותה לכאורה בעבר גם באופן אישי, למאבקה של עיריית חיפה נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ

פורסם בתאריך: 31.7.19 11:54

סוגיית העסקתו של עו"ד עמית חדד ממשרד עוה"ד חדד-רוט על ידי עיריית חיפה תעלה לדיון במועצת העיר בעקבות שאילתות שהגישו חברי המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים וסופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה. כזכור, עו"ד חדד נשכר על ידי העירייה כדי לייצג אותה במאבקה נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, שהיא בין הגורמים לסירוב להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה בעיר.

אתמול (שלישי) פורסמה באתר "TheMarker" כתבה על קשריו של חדד עם קליש רותם. בכתבה נכתבה כי בכירים במשרד התחבורה הופתעו להיתקל בחדד בדיון מקצועי שהתקיים בלשכת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ביום שני שעבר ועסק בבקשתה של קליש רותם להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה בחיפה. עוד פורסם באתר כי ראש העיר שכרה ללא מכרז את שירותיו של חדד לצורך הגשת עתירה מינהלית נגד קידום פרויקט נמל המפרץ.

לפי "TheMarker", בפתח הדיון החל חדד לשטוח את טענות העירייה נגד קידום בנייתו של הנמל תוך שהוא סותר את עמדתם של גורמי המקצוע באשר לחוסר ההיתכנות של הקמת שדה תעופה בין לאומי בעיר. באתר צוין כי מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה בריימן מחה על נוכחותו של חדד במקום וכי גורמי מקצוע שנכחו בדיון תמהו גם על העיתוי של הופעתו של חדד בדיון – יממה בלבד לפני דיון בבית המשפט בעתירה מינהלית שהגישה העירייה באמצעותו נגד קידום הנמל – וטענו כי דבריו אינם תואמים את המציאות.

עוד נכתב ב"TheMarker" שבועיים וחצי לפני הדיון בלשכתו של שר התחבורה ביקרו קליש רותם ואנשיה במשרד ראש הממשלה ונפגשו עם צוותו של בנימין נתניהו, ובהמשך נפגשה קליש רותם עם נתניהו עצמו. בהקשר זה יצוין כי קליש רותם פרסמה בדף הפייסבוק שלה את דבר הפגישה עם נתניהו. "לא בכל יום זוכה ראש עירייה להיפגש עם ראש הממשלה, בוודאי כאשר מדובר על מי שמשתייכת למפלגה יריבה – העבודה" נכתב באתר, ובתגובה נמסר ממשרד ראש הממשלה כי פגישתה של קליש רותם "לא התקיימה עם ראש הממשלה אלא עם ממלא מקום מנכ"ל המשרד ועם גורמים נוספים לבקשת ראש העיר חיפה. בתום הפגישה ביקשה ראש העיר צילום עם ראש הממשלה שנמשך כדקה. לראש הממשלה ולמ"מ המנכ"ל לא היתה כל ידיעה כי עו"ד חדד מייצג את עיריית חיפה".

האתר גם מציין כי "גיוסו של חדד על ידי העירייה ללא מכרז מעורר תמיהה, בין השאר משום שהוא בוצע בניגוד לחוזר משרד הפנים שקבע כי עורך דין לא ייבחר לביצוע עבודה עבור רשות מקומית אם העניק שירותים משפטיים לראש הרשות המקומית בטרם חלפו שנתיים ממועד מתן השירותים". חדד ייצג את קליש רותם בהליכים שניהלה בבג"ץ כאשר הרשימה שבה היא התמודדה לראשות העיר נפסלה על ידי ועדת הבחירות. לפי "TheMarker", בסביבתו של חדד טוענים שמפלגת העבודה היא זו ששכרה את שירותיו, אך במאגרים המשפטיים השונים רשום חדד כמי שמייצג את קליש רותם ולא את המפלגה.

חדד ייצג את קליש רותם באופן אישי גם מול משרד המשפטים בנושא חברותה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. כזכור, קליש רותם הורשעה במרץ 2018 בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה בעבירה על חוק התכנון ובנייה שהיא ביצעה כאדריכלית בבית שנבנה בזכרון יעקב. בחודשים הראשונים שלאחר היבחרה לראשות העירייה ניהלה קליש רותם, באמצעות חדד, מגעים עם היועץ המשפטי לממשלה שנגעו לשאלה אם תוכל לעמוד בראש הוועדה לתכנון ובנייה.

בתגובה ל"TheMarker" מסרה עיריית חיפה: "העירייה מיוצגת במסגרת הגשת העתירה נגד תוכנית נמל המפרץ על ידי השירות המשפטי של העירייה – היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין ועו"ד קרן גולדשמידט – ביחד עם משרד עוה"ד חדד-רוט. ההתקשרות עם משרד חדד-רוט היא לשירותים משפטיים נקודתיים לעתירה זו, והיא אושרה בוועדת מנכ"ל של העירייה לאחר שהוצגו בפניה כל נתוני ההתקשרות שחייבו התקשרות עם משרד בעל ידע והיכרות מוקדמת עם ההליכים התכנוניים והמשפטיים הקודמים. דבר זה היה נדרש והכרחי בעיקר לנוכח העובדה שהמדינה הזדרזה לפרסם את התוכנית למתן תוקף, והיתה דחיפות של ממש בהגשת העתירה. לנושא התשלום נקבע סכום מקסימלי של עד 142,000 שקל – הסכום המותר לאישור על ידי מנכ"ל, ללא מכרז, ואשר ייקבע סופית לפי שעות העבודה בפועל".

ממשרד עו"הד חדד-רוט נמסר בתגובה ל"TheMarker": "משרד חדד-רוט מייצג את עיריית חיפה בהתקשרות שאושרה כדין, בין השאר על ידי היועצת המשפטית של העירייה, ולאחר גילוי מלא. כחלק מייצוג העירייה הוזמנו עורכי הדין ממשרד חדד-רוט המטפלים בעתירה, ביחד עם אנשי העירייה, יועציה המשפטיים הפנימיים ומומחים נוספים מטעמה, לישיבת משא ומתן שזומנה על ידי שר התחבורה. עו"ד חדד הציג את עמדתה הרשמית והעקבית של העירייה, ממועד כניסתה של קליש רותם לתפקיד ראש העיר, שלפיה יש לאפשר הן הקמת נמל והן הרחבה של שדה התעופה בעיר. הניסיון לקשור בין ייצוגה של עיריית חיפה לבין ייצוגם של לקוחות אחרים הוא מופרך מיסודו. המוניטין של המשרד מדבר בעד עצמו, ודי לעיין בהישגי המשרד ובמיקומו בדירוגים השונים".

 

 

בשאילתה שהגיש מבקש האן לדעת "האם העסקתו של עו"ד חדד בעתירה נגד נמל המפרץ אינה בניגוד לחוזר משרד הפנים שקובע כי עורך דין לא ייבחר לביצוע עבודה עבור רשות מקומית אם העניק שירותים משפטיים לראש הרשות המקומית בטרם חלפו שנתיים ממועד מתן השירותים?". עוד שואל האן "האם נמסר למערכת המשפטית של עיריית חיפה דיווח מלא על הקשרים המשפטיים הקודמים שבין חדד לבין ראש העיר לפני האישור של העסקתו של חדד בוועדת מנכ"ל?". כמו כן מבקש האן מדוע לא בוצעה התמחרות מהירה מול שני משרדי עורכי דין נוספים המומחים בתחום כדי לא ליצור מראית עין של העדפת משרד חדד-רוט שייצג את מפלגת העבודה ואת קליש רותם בבג"ץ.

בשאילתה שהגישה נקש היא הפנתה אל ראש העיר 32 שאלות בנוגע להעסקתו של חדד. נקש מבקשת לדעת אם חדד ייצג את ראש העיר בהליכים משפטיים או נתן לה ייעוץ משפטי כזה או אחר בעבר, אם הוא דיווח כי לא ייצג אותה בעתירה בבג"ץ בנושא פסילת מועמדותה על ידי בית המשפט המחוזי, אם הוא דיווח לוועדת מנכ"ל העירייה כי ייצג בעבר את ראש העיר, וכיצד הוא הציג זאת – כמי שייצג את מפלגת העבודה או את ראש העיר.

שאלות נוספות בשאילתה של נקש נוגעות לפעילותו של חדד בעניינים שאינם משפטיים גרידא, כמו למשל אם חדד, שמשמש גם פרקליטו של ראש הממשלה, יזם את פגישתה של קליש רותם עם גורמים בלשכתו של נתניהו ואיתו עצמו. שאלות נוספות שעליהן מבקשת נקש תשובה היא אם חדד שוחח עם ראש הממשלה ועם שרים אחרים בעניין שדה התעופה, אם הבטיח שבמסגרת העסקתו יארגן פגישות עם ראש הממשלה, עם שרים ועם גורמים מקצועיים אחרים במטרה שיפעלו לשינוי העמדה המקצועית בנוגע לשדה התעופה, ואם המליץ לראש העיר להכניס את סיעת הליכוד המקומית לקואליציה במטרה לגרום לשינוי בעמדת המדינה.

בסוף השאילתה מבקשת נקש מראש העיר פירוט מדויק על עתירה לבג"ץ בעקבות פסילתה במחוזי – אם מפלגת העבודה היא זו שמימנה את העסקתו של חדד, ו"ככל שמפלגת העבודה אכן מימנה את הוצאות ראש העיר וסיעתה – הרי שזה לכאורה מנוגד להחלטת בג"ץ בעניין פסילה, דבר המהווה עבירה חמורה" – אם נושא זה נבדק. לדבריה של נקש, במסגרת העתירה לבג"ץ הוצג בבית המשפט כי ראש העיר וסיעתה אינן קשורות למפלגת העבודה ולכן אין לייחס להן את מחדלי המפלגה שהובילו לפסילתה במחוזי. בבית המשפט פוצל הייצוג של ראש העיר מזה של העבודה, ולנוכח הפרסומים האחרונים בתקשורת, טוענת נקש, הפיצול נעשה רק למראית עין ולא בפועל. לכן היא מבקשת לדעת אם הלשכה המשפטית של העירייה מתכוונת לפנות לרשויות המוסמכות כדי לבדוק את הדברים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עוד מ-סיפורי ראש העיר ושות'...

    כל יום הפתעות נוספות ומעללים נוספים…
    אם לא היה עצוב היינו צוחקים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שהיא לא תגיע לחקירה ביחידת להב, לא יהיה לנו שקט ממנה !!

  3. מבינה עניין

    כלבו ענק!!! חושפים פה את תחילת הסנדול של קליש על ידי השאילתה: אם ישיבו שחדד לא היה פרקליט אישי של קליש ויצג אותה – אזי הבגצ שהוצג כאילו מופרד ממפלגת העבודה אינו תקף ומישהו תיחמן את בגצ. אם ישיבו שאכן חדד שימש כפרקליטה באופן פרטני – אזי העסיקה פרקליט שיצג אותה באופן אישי מטעם העירייה.
    כלבו – עליתם על הפרשה הכי לוהטת!

  4. מני

    עד שיהב וחדוה לא יגיעו לחקירה במשרדי להב 443
    הם ימשיכו לנסות להפריע לראש העיר במילוי תפקידה

  5. מעניין הייתה כתבה בכלבו מה קרה עם זה

    המחלקה המשפטית דרשה להפסיק עבודה של שלושה יועצים מהקמפיין של קליש
    האם ביצעה את ההחלטה?

  6. חיפאי

    מערכת כלבו רודפת את קליש בלי סוף. חייב להגיד שכקורא נייטרלי זה לא נראה טוב. אתם מוטים, רודפים ובעיקר מצטיירים כמעורבבים עמוק עמוק בעסקי הון-שלטון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר