רג'א זעאתרה ודוד עציוני (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)
רג'א זעאתרה ודוד עציוני (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)

עציוני הגיש כתב הגנה לתביעה של זעאתרה

בחודש מאי הגיש חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה תובענת לשון הרע נגד סגן ראש העיר דוד עציוני. בכתב ההגנה טוען עציוני כי "התביעה הוגשה בחוסר תום לב משווע תוך מטרה אחת ויחידה - גרימת עוול פוליטי ואישי לנתבע"

פורסם בתאריך: 7.8.19 19:07

סגן ראש העיר דוד עציוני הגיש כתב הגנה לתובענת לשון הרע שהגיש נגדו חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה. בפתח הדברים כתב עציוני: "תביעה זו היא תביעה קנטרנית, טורדנית וחסרת כל בסיס, אשר מהווה חלק ממאבק פוליטי, וייעודה הוא שימוש לרעה בהליכי משפט כדי לפגוע במוניטין הציבורי והמקצועי של הנתבע. כתב התביעה נסוב בעיקרו על פוסט אחד בלבד, שהוא בגדר חופש הביטוי של הנתבע ומהווה למעשה דו שיח פוליטי לגיטימי בין אנשי ציבור".

כמו כן טוען עציוני כי "התביעה הוגשה בחוסר תום לב משווע תוך מטרה אחת ויחידה – גרימת עוול פוליטי ואישי לנתבע באמצעות הפעלת לחץ פסול בהגשת תביעת סרק".

כזכור, בחודש מאי הגיש זעאתרה, באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי, נגד עציוני תובענה בסדר דין מהיר לבית משפט השלום בעיר בטענה ללשון הרע ודרש פיצוי בסך של 75,000 שקל. בתובענה ביקש זעאתרה מבית המשפט "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בכותרת מתאימה, במקום, במידה, בהבלטה ובדרך שבה פורסמה לשון הרע הכחשה של הפרסום נשוא תובענה זו, ומעל לכל – התנצלות בפני התובע", והוסיף כי אם בית המשפט יפסוק פיצויים לטובתו, הוא מתכוון לתרום חלק ניכר מהסכום ל"ארגונים חיפאיים המסייעים לניצולי שואה ו/או המקדמים חינוך לחיים משותפים בעיר".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", בערב יום השואה פרסם זעאתרה פוסט בדף הפייסבוק שלו שכותרתו "לשחרר את השואה מציפורני הציונות", שבו כתב בין השאר כי התנועה הציונית היתה שותפה לשואה. בתגובה שלח עציוני מכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לפעול להפסקת כהונתו של זעאתרה כחבר מועצה וכחבר בקואליציה. בהמשך שלח סגן ראש העיר מכתב ברוח דומה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו והביא ציטוטים שאותם הוא ייחס לזעאתרה כמו "היהודים ניסו לרצוח אזרחים גרמנים והנאצים העבירו ליהודים מיליונים כל חודש" ו"הנאצים סיפקו ליהודים חשמל ומים בעלות של מיליארדים". את מכתבו סיים עציוני בבקשה מנתניהו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל".

זעאתרה זעם על הציטוטים שהובאו במכתב שנשלח לנתניהו וטען כי הם לא נאמרו על ידיו מעולם. עו"ד פ'אחורי שלח לעציוני מכתב התראה לפני תביעה שבו נטען כי "מאז הפרסום המכפיש, הזדוני והשקרי נאלץ זעאתרה להתמודד עם איומים על חייו", ודרש מעציוני לפרסם לאלתר הבהרה והתנצלות ולפצותו ב-25,000 שקל.

בין הצדדים נעשו ניסיונות לסיים את הפרשה מבלי להגיע לבית המשפט, אך משאלה לא הבשילו הגיש זעאתרה את התובענה נגד עציוני. "הריני להצהיר באופן נחרץ וחד משמעי כי מעולם לא אמרתי או כתבתי, לא במפורש ולא במרומז, את מה שעציוני ייחס לי", נכתב בתובענה, "הריני להצהיר עוד כי אני בז לאמירות אלה שאינן מייצגות ואף מנוגדות לחלוטין לעולמי הערכי והפוליטי וכן להתבטאויות שלי בנושא. הריני להצהיר כי מדובר בעלילת שווא, אפילו עלילת דם. מעולם לא העליתי על דל שפתי את ההתבטאויות המזעזעות שעציוני בחר בזדון לייחס לי בפני כולי עלמא. מדובר אפוא בלא פחות משקרים בוטים וגסים שיריב פוליטי אחד מייחס לאחר כדי להכפישו, להסית נגדו ולרמוס את שמו הטוב".

 

 

בכתב ההגנה כתב עציוני כי זעאתרה ידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובהתייחסותו לארגוני הטרור ולחרם על ישראל: "התובע מרבה לנקוט התבטאויות מקוממות. התובע ידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת כדבר שבשגרה נגד הציונות הישראלית ו'הכיבוש' ובעד ארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס. משיטוט פשוט באינטרנט אחר שמו של התובע ניתן מיד לראות את הידיעות הרבות המפורסמות על אודות עמדותיו הקשות והמתריסות בעד ארגוני טרור ונגד הציונות הישראלית".

באשר לציטוטים שייחס עציוני לזעאתרה במכתב לראש הממשלה הבהיר עציוני כי "נעשתה טעות סופר בכתיבת המכתב, כך שהדברים שנאמרו על ידי הנתבע בפוסט נכתבו בטעות כנה במכתב באופן המשתמע כי זעאתרה אמר אותם. נוסח המכתב לראש הממשלה נבע מטעות כתיב ומחוסר תשומת לב גרידא, ובכך לא מתקיים יסוד ה'כוונה לפגוע' כנדרש בחוק".

בנוגע לעילות התובענה, שלפי כתב התביעה של זעאתרה נסובות סביב חוק איסור לשון הרע, ובנוגע לפיצוי שמבקש זעאתרה בעקבות דברים אלו השיב עציוני כי "הנתבע יפנה לטענותיו לעיל ולהגנות של תום לב העומדות לו כך שפעולותיו אינן בגדר עוולת לשון הרע, אלא בגדר חופש ביטוי לגיטימי במסגרת שיח פוליטי תקין", ולכן "לא קיימות עילות המזכות אותו בסעד בגין לשון הרע".

עציוני הבהיר עוד כי הוא יטען שאין לחייבו להכחיש את פרסומיו ו/או להתנצל בפני התובע שכן "מעשיו אינם נכנסים לגדר עוולת לשון הרע". בסיום כתב ההגנה ביקש עציוני מבית המשפט למחוק ו/או לדחות את התביעה על הסף ולחייב את זעאתרה בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורך דין.

זעאתרה מסר בתגובה: "עציוני מודה שלא אמרתי את מה שהוא ייחס לי בטענה שזו טעות סופר. לטעמי זו לא טעות סופר אלא המדיניות שלו, של הכפשה והסתה נגדי ונגד הציבור שאותו אני מייצג. אם הוא יתנצל אז יש על מה לדבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עציוני האיש שרצה לנהל את העיר דרך בית המשפט

    זה גם האיש שטוען לתביעה קנטרנית וטורדנית.
    עציוני, אתה הטעות הכי גדולה של קליש, קנטרן וטרדן זה המידל ניימס שלך, לך תאכל בכיף את מה שיש לזעאתרה להאכיל אותך, בתיאבון.

  2. סילביה

    עציוני!!!
    אתה אדם ערכי ורודף אחר האמת.
    חזק ואמץ.
    ומעלה דבר רע יהפך לטובה 🙂

  3. מה בדיוק עציוני תורם לחיפה???

    הוא עסקן פוליטי, יושב על משכורת סגן ראש עיר ומתעסק בעיקר בקידום עצמי.

    הוא וקליש בבחינת הלך הזרזיר אצל העורב.

    אפילו להתנצל לא יודע, "טעות סופר" שהוא לא מוכן לקחת עליה אחריות.

    לתשומת לב מי שבחר בו או חלילה חושב להצביע עבורו שוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר