רג'א זעאתרה ודוד עציוני. מבטיח לתרום חלק ניכר מהסכום שבו יזכה לארגוני סיוע לניצולי שואה (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)
רג'א זעאתרה ודוד עציוני. מבטיח לתרום חלק ניכר מהסכום שבו יזכה לארגוני סיוע לניצולי שואה (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)

זעאתרה מימש את איומו: תובע 75,000 שקל מעציוני

רג'א זעאתרה הגיש לבית המשפט תובענה נגד דוד עציוני בטענה ללשון הרע ודורש פיצוי בסך של 75,000 שקל. כפי שפורסם בלעדית ב"כלבו - חיפה והצפון", הפרשה החלה בערב יום השואה כשזעתרה העלה פוסט שכותרתה היתה "לשחרר את השואה מציפורני הציונות". בתגובה שלח עציוני מכתב לראש הממשלה ולשר הפנים בדרישה לפעול להדחתו של זעאתרה

פורסם בתאריך: 23.5.19 19:50

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה מימש את איומו והגיש היום (חמישי) תביעה נגד סגן ראש העיר דוד עציוני. זעאתרה, באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי, הגיש נגד עציוני תובענה בסדר דין מהיר לבית משפט השלום בעיר בטענה ללשון הרע ודורש פיצוי בסך של 75,000 שקל. בתובענה מבקש זעאתרה מבית המשפט "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בכותרת מתאימה, במקום, במידה, בהבלטה ובדרך שבה פורסמה לשון הרע הכחשה של הפרסום נשוא תובענה זו, ומעל לכל – התנצלות בפני התובע".

כזכור, בערב יום השואה פרסם זעאתרה פוסט בדף הפייסבוק שלו שכותרתו "לשחרר את השואה מציפורני הציונות" ועורר סערה. בתגובה שלח עציוני מכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לפעול להפסקת כהונתו של זעאתרה כחבר מועצה וכחבר בקואליציה. בהמשך שלח עציוני מכתב ברוח דומה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו והביא ציטוטים שאותם הוא ייחס לזעאתרה כמו "היהודים ניסו לרצוח אזרחים גרמנים והנאצים העבירו ליהודים מיליונים כל חודש" ו"הנאצים סיפקו ליהודים חשמל ומים בעלות של מיליארדים". את מכתבו סיים עציוני בבקשה מנתניהו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל".

זעאתרה זעם על הציטוטים שמובאים במכתב שנשלח לראש הממשלה וטען כי הם לא נאמרו על ידיו מעולם, ועו"ד פ'אחורי שלח לעציוני מכתב התראה לפני תביעה שבו טען כי "מאז הפרסום המכפיש, הזדוני והשקרי הוא נאלץ להתמודד עם איומים על חייו". עורך הדין דרש מעציוני לפרסם לאלתר הבהרה והתנצלות ולפצותו ב-25,000 שקל, ובסיום מכתבו ציין כי זעאתרה "אינו שש אלי קרב והוא תקווה כי תשכיל להכות על חטא במהרה כדי לתקן, ככל שאפשר לתקן, את העוולה הנוראית שביצעת כלפיו ואת עלילת השווא שהעללת עליו לטובת צרכיך הפוליטיים".

 

 

בין הצדדים נעשו ניסיונות לסיים את הפרשה מבלי להגיע לבית המשפט, אך משאלה לא הבשילו הגיש זעאתרה את התובענה נגד עציוני. "הריני להצהיר באופן נחרץ וחד משמעי כי מעולם לא אמרתי או כתבתי, לא במפורש ולא במרומז, את מה שעציוני ייחס לי", נכתב בתובענה. "הריני להצהיר עוד כי אני בז לאמירות אלה שאינן מייצגות ואף מנוגדות לחלוטין לעולמי הערכי והפוליטי וכן להתבטאויות שלי בנושא. הריני להצהיר כי מדובר בעלילת שווא, אפילו עלילת דם, כך ממש! מעולם לא העליתי על דל שפתי את ההתבטאויות המזעזעות שעציוני בחר בזדון לייחס לי בפני כולי עלמא. מדובר אפוא בלא פחות משקרים בוטים וגסים שיריב פוליטי אחד מייחס לאחר כדי להכפישו, להסית נגדו ולרמוס את שמו הטוב".

בהמשך הציג זעאתרה פרסומים שונים של עציוני שנכתבו בחודשים האחרונים ושלטענתו מהווים פרסומים פוגעניים, וכתב: "הנה כי כן, ברי כי עציוני נוהג באופן שיטתי לפרסם פרסומים מניפולטיביים ו/או שקריים כחלק מהתנהגות פופוליסטית באופן מובהק וקיצוני, שמבקשת לצבור הון פוליטי קל באמצעות הסתה, שיסוי וקריאה לרמיסת זכויות אזרחיות בסיסיות. עוד עולה כי עציוני השקיע את הקריירה הפוליטית שלו באופן עקבי בהכפשתי והכפשת הציבור שאותו אני מייצג במועצת העיר חיפה".

זעאתרה הציג גם פוסט ההבהרה שאותו הוא כתב בעקבות פרסום הדברים ב"כלבו – חיפה והצפון", ולפיו "אני בהחלט מכבד את זכרם של כל קורבנות פשעי הנאצים, לרבות מיליוני יהודים שנספו אך ורק בשל היותם יהודים. אני מצר על האופן שבו פורסמו דברי ועל הפרשנות שניתנה להם, אשר פגעו בקרוביהם או בבני משפחותיהם של ניצולי השואה דווקא ביום זה". בהמשך להצגת הפוסט כתב זעאתרה בתובענה: "ככל הנראה כל זה אינו מעניין את עציוני ששם לעצמו מטרה אחת שהיא להכפיש את שמי, הפעם תוך ייחוס שקרי אלי של אמירות מזעזעות בנושא השואה. הציטוטים השקריים שיוחסו לי על ידי עציוני אינם רק ניסיון לפגוע בי בנושא כה רגיש במחוזותינו, אלא ניסיון מסוכן ומשולח רסן להכפיש ו/או להכתים, במישרין ובעקיפין, ציבור שלם של רבבות תושבים בחיפה, ובכך לפגוע במרקם היחסים בין יהודים וערבים בחיפה".

בסוף התובענה כתב זעאתרה כי "הריני להצהיר כי אם בית המשפט הנכבד יחליט לפסוק פיצויים לטובתי, אני מתכוון לתרום חלק ניכר מהסכום, לאחר ניכוי הוצאות המשפט, לארגונים חיפאים המסייעים לניצולי שואה ו/או המקדמים חינוך לחיים משותפים בעיר".

זעאתרה מסר בתגובה: "התביעה מדברת בעד עצמה. אין לי מה להוסיף מעבר לכך".

עציוני מסר בתגובה: "נלמד את לשון התביעה ונגיב בבית המשפט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. פתטי.מצד אחד דבריו פגעו בניצולים

    ועכשיו הוא מעונין לתרום את הכסף לניצולי שואה?
    נראה שזה גם סוג של השפעה על בית המשפט שהוא עושה זאת כאילו לטובת הניצולים.
    לפני שאתה תובע אנשים(ואני לא מצדיק שימוש בהוצאת דיבה אם היתה)תתנצל בפני הניצולים ותציג את השואה כמו שהיתה ולא לפי פרשנות שלך

  2. מתניה טיקטינסקי

    מתוך נסיון ,כניסה למשפט לא מעידה על סיומו החיובי . משפט הינו חמין לשבת יודעים מה מכניסים לסיר אך לא יודעים איך יצא החמין שרוף או טוב.

  3. מישהי שקראה

    לפי התרגום של דבריו של זעאתרה בכלבו ולפי הדברים של עציוני – זעאתרה הולך לנצח

  4. שוב עציוני יצא פראייר

    איזה כיף
    יש דבר אחד שקליש עשתה גרוע וזה שצירפה את עציציוני אליה בסוף הקמפיין.
    אגב, זעאתרה צודק.

  5. מקומי נטליה

    זאעטר הערבי החיפאי הוא מאלה שכלום תורמים לעיר ומסוג של גייס חמישי בחסות רכשת העיר השמאלנית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר