רג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)

זעאתרה: "הציונות היתה שותפה לשואה"

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה פרסם לקראת יום השואה פוסט תחת הכותרת "לשחרר את השואה מציפורני הציונות", ובו הוא כתב: "הציונות, בהקשר הזה כמו בהקשרים אחרים, היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון". זעאתרה מסר בתגובה: "זו האמת"

פורסם בתאריך: 2.5.19 11:17

עוד התבטאות מעוררת מחלוקת של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה רג'א זעאתרה. אתמול (רביעי), עם כניסת יום השואה, שיתף זעאתרה פוסט בערבית תחת הכותרת "לשחרר את השואה מציפורני הציונות". וכך הוא כתב: "הנאצים הרגו במהלך שנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת 20 מיליון איש בקירוב, שמספר היהודים האירופים ביניהם מוערך ב-7-3 מיליון איש, והשאר היו מקבוצות ועמים אחרים כמו הרוסים, הפולנים, צוענים וכן הומוסקסואלים, אנשים עם מוגבלויות ועוד. מי שהשמידה כליל את החיה הנאצית היתה ברית המועצות בהנהגתו של יוזף סטאלין, והצבא האדום היה זה שהפיל את שלטונו של אדולף היטלר, ושחרר את ברלין ב-9-8 במאי 1945 וספג אבידות כבדות, כולל שלושה מיליון חיילים רוסים שנשבו על ידי הנאצים. עד היום חוגגת רוסיה את היום הזה כיום לאומי. באופן כללי אפשר לומר כי התנועה הציונית לא נקפה אצבע כדי להציל את יהודי אירופה. דוד בן גוריון אמר בשנת 1943 כי 'השואה שבפניה ניצבים היהודים באירופה אינה מעסיקה אותי באופן ישיר'".

עוד כתב זעאתרה כי "בסוגיית ספינת סנט לואיס – אשר הסיעה 1,000 פליטים יהודים שברחו מהמבורג בשנת 1939 במסגרת אירועי ליל הבדולח, והסוכנות היהודית סירבה לקבלם ולהעניק להם רישיונות הגירה לארץ – הנהגת הסוכנות אמרה בגלוי כי בראש סדר העדיפויות עומד הפרויקט הקולוניאליסטי בפלסטין ולא הצלת יהודי אירופה. התנועה הציונית סירבה לקבל מהגרים יהודים 'שלא מתאימים לקיום הציוני ולהקמת בית לאומי על אדמת ישראל'. יתרה מכך, הנהגת התנועה הציונית לא היססה לבנות קשרים עם הנאצים לאחר עלייתם לשלטון בשנת 1933 במסגרת ניסיונות לעודד את גרמניה ככוח אימפריאליסטי ולגייסה לתמיכה בפרויקט הציוני ככלב השמירה של המדינות האימפריאליסטיות והאינטרסים שלהן באזור. לכן אין התנועה הציונית בלבד רשאית לשאת את נושא קורבנות הנאצים והאנטישמיות, אלא היא למעשה שותפה לאחד מהפשעים הגדולים והשפלים בהיסטוריה האנושית ומשתמשת בו במפעלה התוקפני כלפי העם הערבי הפלסטיני ועמי האזור".

לדבריו של זעאתרה, "העמדה האנושית והמדינית המתנגדת לנאצים אין פירושה בשום אופן הבנה או הצדקה של התנועה הציונית או של הפרויקט הציוני. ההיפך הגמור – התנגדותנו לנאצים מסתמכת על הערך המחשבתי והמוסרי שעליו אנו מתבססים בדחייתנו את הציונות כתנועה גזענית במחשבה, במדיניות ובפרקטיקה. העמדה היסודית והעקרונית נגד הנאצים ופשעיהם וסולידריות עם כל קורבנותיהם, ובהם גם יהודים, מחייבת לדחות את המונופול ואת הסחיטה של הציונות, לחשוף את המונופול ואת סחיטה האלה באמצעות עובדות היסטוריות שמוכיחות את תפקידה האמיתי של הציונות כשותפה לפשע ולא כצד שהתנגד לו. הציונות, בהקשר הזה כמו בהקשרים אחרים, היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון".

את דבריו מסיים זעאתרה במילים: "ההשוואה בין הנאצים לציונות, למרות כובד הפשעים האחרונים נגד זכויותיו של עמנו, אינה במקומה ועל פי רוב פוגעת בטענה הצודקת של עמנו. כמובן אין מקום לכל המעטה ולכל הצדקה לסבל של עמי אירופה מכלל הלאומים, הגזעים והדתות".

 

 

כזכור, לזעאתרה יוחסו בעבר התבטאויות שעוררו סערה ושהובילו למחאה ציבורית לאחר שראש העיר עינת קליש רותם ביקשה למנות אותו לסגן ראש העיר במחצית השנייה של הקדנציה. העניין התגלגל גם לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתייחס לעניין באחת מישיבת הממשלה. בסופו של דבר סוכם כי זעאתרה יוותר על הסגנות לחברת סיעתו שהירה שלבי.

זעאתרה מסר בתגובה: "זה מאמר ישן שכתבתי כבר לפני כמה שנים ושיצא לאחרונה בספר "הספר האדום" שכתבתי. זו העמדה שלנו כמפלגה קומוניסטית. זו עמדה אנושית והומאנית, שאנחנו מצד אחד עומדים לצד הקורבנות של הנאציזם ומצד שני דוחים את הניצול הציני שהציונות מנסה לעשות לקורבנות".

ברור לך שזה לא נשמע טוב לאוזניים יהודיות וישראליות.

"זו האמת. זה מאמר, ומי שזה לא מוצא חן בעיניו ולא מסכים איתו יכול לענות במאמר ולהתווכח. באותה הזדמנות אני מזמין את כולם בשבת הבאה ליער האדום שליד ירושלים כדי לחגוג כמו בכל שנה את הניצחון על הנאציזם".

עדכון (12:45): בתגובה לידיעה פרסם סגן ראש העיר דוד עציוני פוסט משלו שבו נכתב: "זעאתרה כנראה לא מבין איפה הוא חי, וגם ביום הזה חשוב לו להתסיס ולפלג במקום לקדם שיח של דו קיום ושלום. פניתי לכל הגורמים הרלוונטיים וכן לשר הפנים ולמנכ"ל המשרד בדרישה להדיח אותו מהקואליציה העירונית. אני קורא לכל חברי מועצת העיר חיפה להצטרף לדרישתי זו. לא ייתכן שאדם עם דעות כאלו יהיה חלק מהקואליציה של עירנו. רג'א, לא זכור לי שהיהודים ניסו לרצוח אזרחים גרמנים, לא זכור לי שהנאצים העבירו ליהודים מיליונים בכל חודש ולא זכור לי שהנאצים סיפקו ליהודים חשמל ומים בעלות של מיליארדים. תתבייש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

35 תגובות
  1. חיפאי זועם שנותנים במה לשפלות הזאת

    אז מה עשה חאג אמין אל חוסיני עם היטלר באותו מפגש? דרך אגב הפלסטינאים החמודים ומוסריים נלחמו בזכות ההגירה הצלה של יהדות גרמניה ואוסטריה בשנות השלושים. זעתרא הוא תלמיד נאמן של האבא הרוחני יאסר ערפאת גדול השקרנים במזרח התיכון במאה ה20.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האיש בור ועם הארץ. סטאלין כרת ברית עם היטלר לחלוקת אירופה (הסכם ריבנטרופ מולוטוב). היטלר הצליח להונות את סטאלין (שהתעלם מדיווחי מודיעין והגדיר אותם כתעמולה) וכבש חלקים גדולים מאוד מבריה"מ. סטאלין התחנן לעזרת המערב ונאלץ לשחרר את אזרחי פולין שנמלטו ונכלאו על ידו, כדי לקבל עזרה לוגיסטית שעזרה לו להתחיל להתמודד עם הצבא הגרמני. העם הרוסי, שרובו סבל מהקומוניזם לא פחות מאשר מהנאציזם, הצליח לבלום בשלב מסוים את הגרמנים אבל אלמלא האמריקאים לא בטוח בכלל מה יה גורל המלחמה הזו. דבריו כוללים עוד שטויות וסילופים מרושעים, אבל הי חיפאים יקרים – תתמודדו

  3. חיפאי שמתבייש בבחירה שלו

    בושה וחרפה מצפה לתגובה מיידית של קליש בנושא

  4. מצביע קליש

    איך נותנים לו להתבטא ככה? איפה תגובה של ראשת העיר?

  5. ככ

    כתבה כזו ביום השואה. תתבישו . מציע לקוראים להחרים את העיתון. יש גבול לחוצפה

  6. אתי

    למה להתיחס ולתת במה?
    זה מה שמעניין אותו! ריבון העולמים!!!!!!!בזיון

  7. ראובן

    אם הוא היה אוכל הייתי מגדיר אותו כג'אנק פוד.
    גועל נפש,אין גבול.

  8. קליש אכזבה קשה ....

    קליש את לא אדם פרטי את ראשת העיר ואין לך זכות להחריש לכאלה דברי בלע.
    השפל שחיפה נמצאת בה היא בגלל המנהיגות הרופסת שנותנת במה לאנטשמיי כמו זעתרא ולא מגיבה בצורה חריפה וחדה.
    גברת קליש לא הכל פוליטיקה לא הכל קומבינות ואינטרסים….

  9. שולה (דור שני לשואה)

    בתגובה לככ פה למעלה: להחרים את העיתון כי הביא פירסום שעלינו לדעת שנעשה במהלכו של יום השואה ועוד על ידי נבחר ציבור? כמה מנותק את/ה יכול/ה להיות?

  10. בושה וחרפה שראשת העיר קליש לא מצאה זמן ומקום להגיב - קליש את הסימפטום להדרדרות של חיפה לצערי....

    גברת קליש את כרגע את ראשת העיר חיפה, ואת חייבת לתת מענה תקיף והחלטי לאמירות שפלות אנטישמיות אלו.
    לא הכול פוליטקיה לא הכול קומבינה לא הכול אינטרסים !!!
    אי השמעת קול משמעותה שאת מסכימה בשתיקה או חצי פה לאמירות גזעניות שיקריות ואנטישמיות אלו.
    זה המיניום שנדרש ממך גברת קליש וזה בדיוק מה שנדרש מכל ראש עיר במדינה נאורה ודמוקרטית לגנות אמירות גזעניות אנטישמיות.
    וכן בפירוש מר זעתרא אומר כאן אמירות גזעניות ואנטישמיות ולצערי זו לא פעם ראשונה.

  11. צפוני

    ללא עזרה צבאית (כלי לחימה ואוכל) של ארה"ב (דרך פרס) ושל בריטניה (מעל המים הטריטוריאליים של נורבגיה – נרביק) סטאלין היה נכנע לגרמניה.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחרי זה באים ערביי חיפה וטוענים שדו הקיום נפגע. האנטישמים החדשים הם האנטי ציונים שלא מצליחים להשלים את השגיאות של ההנהגה והתבוסות הצבאיות.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה עיוות להסטוריה! סטלין לא היה זה שעצר את היטלר אלא הצבא המצרי, וצה"ל זה ששיחרר את אוושביץ ולא הנוצרים האנגלים, צרפתיים, אמיריקאיים רוסיים. ואף אמא רוסיה לא זלגה דמעה בגלל שאף חייל רוסי לא נהרג במלחמת העולם השנייה ואף אזרח רוסי לא נהרג במבצע ברברוסה. כל הקורבנות במלחמה הארורה ההיא היו יהודים. ובן גוריון לא אמר את אשר ציטט זעאתרה. לכן, עליהום…

  14. ינתן

    כמה איוולת בפוסט אחד

    האנטישמיות שלו גורמת לו לעוות מוחלט של ההסטוריה.
    בושה שהוא נמצא במועצת העיר

  15. דעותיו לא חדשות

    הוא אנטישמי והדברים לא מפתיעים.
    השנאה שלו לישראל גלויה והוא לא מתכחש לה.
    יותר מרגיז שיושבים איתו עיתונאים יהודים כמו המבקר מסעדות של 'כלבו' ו"מוציאים" אותו סחבק וחבר

  16. אזרח חיפאי ותיק

    זה שאתם נותנחם לו במה, מעורר את החשד שאתם מזדהים עם דעתו.
    מי מסתייג ממנו, היה פשוט מתעלם ממנו ולא מספק לו במה נוספת.

  17. אריאל

    קליש בוודאי תסביר למהמהכי חשוב ודחוף זה שדה תעופה בינלאומי…כנראה בכדי להעיף אותנו מכאן?

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו היהודים רגילים כבר לשמוע שקרים בנוגע להסטוריה מאנשים כמו זעתרה אבל יש גבול!
    עינת קליש ראש העיר לטיפולך המיידי
    אין מקום לאדם כמוהו במועצת העיר, תפעלי מיד להוציאו החוצה!
    שבענו מזמן משנאה והסתה וזו הדרך היחידה שהוא מכיר

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כנראה שעדיין כאוב שהורידו אותו מתפריד סגן ראש העיר. לכן מפנטז דברים בלי טעם ודעת ובלי קשר. התגובה זה אי תגובה לדברי השטות שלו

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשסגן הרמטכל( יאיר גולן) אומר בטקס המשואות שהמדינה מזכירה לו את גרמניה של שנות ה30 ….אז מה הפלא שהמחבל הזה מדבר כך

  21. יהודי ימני

    צריך להודות ולהבין – אכן היו ציונים שהיו נגד עזרה ליהודים באירופה בגלל שהם היו "גלותיים" מידיי בשבילם. אינני יודע האם הציטוט של בן גוריון מדויק אבל זו הייתה רוח הדברים.
    לצערנו בשמאל (או במה שנקרא היום "מרכז", וזה יותר מובהק בשמאל הקיצוני) יש הרבה פעמים גישה של המטרה מקדשת את האמצעים. דהיינו מותר לפגוע בטובים (ובמיוחד אם לשיטת השמאל הם טועים) כדי לקדם את המטרה. כך עשו ציונים רבים בשואה וכך עושים היום הפרקליטות וכך אנשי שמאל אירגנו את רצח רבין, כי ידוע שרבין הבין שערפאת לא פרטנר לשלום ורצה לחזור מהסכמי השלום.
    להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם הגרמנים היו אוהבי חיות. כמו הנאצי שתמיד סיים את העבודה במשרפות בזמן כי הוא מיהר להאכיל את הכלב שלו מתוך רחמים עליו שהוא כל היום היה לבד בבית והוא בטח כבר רעב והגיע זמן האוכל…

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הוא עושה במדינה שלנו ? מדינה דפוקה בשכל

  23. דב אלידע

    הבן-אדם בור ועם הארץ בהיסטוריה והוא מהדהד את הנרטיב הערבי האנטי-ציוני, שבא לחפות על העובדה המטרידה-אותם שהמנהיג הפלשתיני העליון בשנות ה-30-40, המופתי חאג' אמין אל חוסייני, חסה בגרמניה הנאצית כאורחו של היטלר ואף צולם סוקר משמר כבוד של יחידת אס-אס מוסלמית. בשהותו שם הוא גם דחף ל"פיתרון הסופי", מחששו שהיהודים הנמלטים מגרמניה יפלו עליו בארץ ישראל.

    את כל זה זעאתרה הבור לא יודע, כי הוא לא יודע אפילו את ההיסטוריה של המפלגה שלו. בכינוס הועדה המקומית לאישור תכנית רמ"י למפרץ חיפה, האידיוט לקח את זכות הדיבור ונימק את תמיכת סיעתו בה בכך שהיא מזכירה לו את תכניות החומש שהמציא לנין. ("גם אויל מחריש חכם יחשב.") שוחחתי איתו לאחר הישיבה והתברר שהוא לא יודע שתוכניות החומש הומצאו ע"י הפושע-נגד-האנושות סטאלין, שלכל הדעות הן היו כישלון כלכלי חרוץ וגרמו סבל בל יתואר לתושבי ברה"מ ושכתוצאה מהן מיליונים מתו ברעב, בחיסולים ובגולאג. לנין, לעומת זאת, ראה בזמן שהכלכלה המרקסיסטית לא עובדת, השעה אותה והנהיג את ה-NEP—כעין פרסטרויקה לשעתה.

    לדעתי נוכחות התבטאויות כשל זעאתרה בשיח הישראלי היא כשלעצמה חיובית. היא מציגה לפנינו בכל רגע עם מי יש לנו עסק, את גודל העוינות והחוצפה ומבהירה לכל מי שעיניו בראשו מהם הסיכויים לשלום אמיתי עם הפלשתינים. חופש-ביטוי זה והאפשרות שנושאיו אפילו יכהנו במשרה פוליטית רשמית מציגה אותנו באור חיובי—כלפי עצמינו וכלפי אוהדינו—ומשמשת תחמושת להדיפת דיבת האפרטהייד.

    והעיקר, במערכת דמוקרטית, בה נציגי ציבור מסויים הם נציגיו האותנטיים, שנבחרו על ידו בבחירות חופשיות, אין ציבור זה יכול להתחמק מאחריות בטענה שאין לעשות הכללות. אם אלה הן עמדות ודעות נבחריך—אלו הן עמדותיך ודעותיך אתה. כמו שישראלי אינו יכול להתחמק מביקורת נגד מדיניות ישראל בטענה שלא כל הישראלים חושבים כמו ביבי, העובדה שביבי יכול להקים קואליציה מטילה על כל ישראל אחריות קולקטיבית. תושבי עזה אחראיים קולקטיבית למה שעושה החמאס, כי כשנתנו להם זכות בחירה—בו הם בחרו.

    וכיוצא בזה: ערביי ישראל, כקבוצה, לא זכאים לקבל לפנים משורת הדין יחס אמפתי ואוהד לסבלותיהם מהרוב היהודי-ציוני. נבחריהם הם שונאי ציון וישראל ומכאן שגם הם, כקבוצה, כאלה. יסתפקו נא במטותא בעמידה מינימליסטית שלנו בחוק היבש.

  24. גדי

    שתיקת הכבשים של קליש , עוד שמאלנית שונאת יהודים ואת המדינה שבה היא חייה ,טעות איומה של מי שבחר באוהבת ערבים קיצוניים השוללים את קיומינו במדינה. קליש גם את לא תצליחי למחוק את זהותינו היהודית במדינה. מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי בלבד . ולשרץ הנאלח הזה שלא אזכיר את שמו סע לעזה וקח איתך את קליש שם מקומכם.

  25. קליש נתנה לגיטימציה לסיעת מחבלים

    מחבל נשאר מחבל
    וקליש יושבת עם המחבלים, דרשה את המחבל כסגן שלה.
    קליש לא ראויה בדיוק כמו המחבלים שהיא הכניסה לקואליציה שלה.
    וזו באמת האמת. בל"ד = חמאס = מחבלים רוצחים טרוריסטים עם דם על הידיים והסתה בכל משפט

  26. יוסי

    איפוא ראשת העיר למה היא לו מעמידה אותו במקום
    לסעאתרה וחבריו לא יעזור לכם
    מדינת ישראל תמשיך לגדול לפרוח ולשגשג ואתם תיחנקו ותתפוצצו מבפנים
    מה לעשות אתה נולדת לעם שיודע רק לרצוח להרוג ולשחוט בזה אתם הכי טובים

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זעאתרה הוא הבעיה, לא הפתרון.

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הוא לא שווה התייחסות וחבל שאתם מתייחסים. וגם העיתון הזה מבחינתי הפך ללא רלוונטי

  29. דוד

    בנושא הציוני הוא צודק!
    כנסו ביו טיוב להרצאות של הרב דב ברקוביץ בנושא פשעי הציונות ומשפט אייכמן ותיראו שמי שאת שיטות הרצח הנאציות יצרו הגופים הציוניים והכל מגובה במסמכים! קבלו את האמת ממי שאמרה גם אם לא נוח לשמוע

  30. דוד, אתה מביא את הדוגמה של הרב ברקוביץ?

    באמת, אתה מחפש הוכחות לשטויות שהכתבה רוצה להציג לנו? הבחור מתוסבך בראש, ומנסה להציג נירטיב שהפלסטינאים מציגים מדי יום, במקום לפנות למנהיגים שלהם, שהרסו את הציבור שלהם 71 שנה, ולקחו את כל התרומות לכיסיהם, כולל ערפאת בזמנו. אשתו של ערפאת מיליונרית על חשבון הפלסטינאים, וחיה ומבלה בצרפת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר