סגן ראש העיר הרב דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)
דובי חיון (צילום: אמיל סלמן)

תלונה נגד חיון הוגשה למשרד הבריאות

איתמר פרזס, תושב חיפה, שלח לשר הבריאות יעקב ליצמן תלונה נגד סגן ראש העיר הרב דובי חיון על הפרת חובת בידוד, עם העתקים למשנה למנכ"ל משרד הבריאות ולמפקד תחנת חיפה במשטרה. לפי משרד הבריאות, "הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו היא עד שבע שנות מאסר"

פורסם בתאריך: 7.3.20 19:59

תלונה הוגשה אתמול (שישי) למשרד הבריאות נגד סגן ראש העיר הרב דובי חיון בשל הפרה לכאורה של צו הבידוד שהוציא המשרד כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. את התלונה הגיש איתמר פרזס, תושב חיפה, לשר הבריאות יעקב ליצמן עם העתקים למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, למפקד תחנת חיפה במשטרה נצ"מ אמיר גולדשטיין ולמוקד משרד הבריאות.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה הקריות", חיון שב לארץ ביום שני, 24 בפברואר, מאוסטריה לאחר שהות בווינה במסגרת משלחת. ביום רביעי הודיע משרד הבריאות על מדינות נוספות שחזרה מהן מחייבת בידוד של 14 יום – גם רטרואקטיבי – ובהן אוסטריה. משמעות הדבר היא שחיון נדרש להימצא בבידוד, אך למחרת הוא השתתף בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש העיר באשר לאירועי יום העצמאות, ואשר בה נכחו עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, עוזר ראש העיר ניר שובר, מנכ"ל חברת אתו"ס יגאל זאבי ועוד.

יתרה מכך, נודע שביום חמישי בצהריים נכח חיון גם במרכז פירמידה לאמנות עכשווית במסגרת תפקידו כמחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה.

בתגובה לדברים אמר חיון ביום חמישי: "חזרתי לארץ לפני שבועיים, וביום ראשון הקרוב זה יהיה 14 יום. לא הגיוני להטיל בידוד רטרואקטיבית. אני בריא לחלוטין, כל הפאניקה הזו היא מיותרת. וואלה, אם הייתי חוזר השבוע יש סיכוי שזה עוד דוגר בי, אבל עברו שבועיים, אני בריא לחלוטין, אז זה כבר לא ישנה. אם הייתי חולה אז כבר הייתי יודע, זה לא מתגלה תוך יום. מאז היתה ישיבת מועצה, אז כל חברי המועצה, העיתונאים וחצי עירייה שהיו שם ביום שלישי צריכים להיות בהסגר. אי אפשר להגיד לכל מי שפגשתי במהלך השבועיים האלה להיות בהסגר. במקרה שלי עברו כמעט שבועיים. יום ראשון הקרוב זה שבועיים".

יצוין כי הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00 אמורה היתה להיערך השקת ספרו של חיון, "כולך הסתר", במרכז חדרים לתרבות יהודית וישראלית, אך במהלך השבת הודיע סגן ראש העיר על ביטולה.

 

 

בתלונתו של פרזס, שכותרתה היתה "הפרת חובת בידוד על ידי סגן ראש העיר דובי חיון", נכתב כי "מכתבה ב'כלבו' נודע לי כי סגן ראש העיר הפר ביודעין את חובת הבידוד שלו לאחר חזרה מכנס מקצועי בחו"ל, שבו ייתכן כי נחשף לחולי קורונה. בכתבה מצוטט סגן ראש העיר כשהוא בז לחובת הבידוד, טוען כי הוא מרגיש טוב ומסרב לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות. לפי הנאמר בכתבה בטלוויזיה, בכוונת משרד הבריאות להחמיר עם מפרי הבידוד ולהעניש אותם כקבוע בחוק – עד עשר שנות מאסר. אבקש את טיפולך המסור בעבירה של סגן ראש העיר. בריאות הציבור נמצאת בסכנה כתוצאה מזלזול בוטה בחוק, וכשמדובר בדמות ציבורית שאמורה להיות מופת לציבור, הסכנה גדולה כפליים".

בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון" אמר פרזס: "מחלת הקורונה היא כצל אפל על חיינו. בתקופה כזאת על כל אחד מאיתנו לנהוג באחריות מירבית על מנת להגן על חיינו ועל חיי הסובבים אותנו, על אחת כמה וכמה דמות ציבורית כמו סגן ראש העיר, שאמור להוות דוגמה לערבות ההדדית שנדרשת במצב הנוכחי ולא לסכן את חיי עובדי העירייה וקברניטי העיר".

ממוקד משרד הבריאות נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי כל אדם ששב לארץ ביום שני נדרש להישאר בבידוד עד יום שני, 9 במרץ, כולל, והוא רשאי לצאת ממנו ביום שלישי.

באתר משרד הבריאות נכתב כי "הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו היא עד שבע שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות, שכן זה מעשה לפי סעיף 218 לחוק העונשין 'מעשה העלול להפיץ מחלה' וכן הפרה של סעיף 287 'הפרת הוראה חוקית'. אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו".

את תגובתו של חיון לא ניתן היה להשיג לאחר שחסם את כתב "כלבו – חיפה והקריות" בכל דרכי ההתקשרות – טלפון, ווטסאפ ופייסבוק.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. לא מתאים !! רב בישראל .דגם ודוגמא ....

    העיר חולה. מחכים ל 30.10.2023 לביצוע החלפה !!

  2. חיפאית ירוקה

    היה בחמישי בצהריים בפירמידה??? הוא כתב בפוסט שלו שהוא שמע שהוא צריך בידוד רק בחמישי בבוקר בזמן הפגישה עם קליש!!! אני בהלם מעזות המצח

  3. אלו נבחרי הציבור???

    3 סגני ראש עיר לא ראויים שממילא לא מייצגים את חיפה אלא רק את המגזר שלהם
    ומנסים להשליט טרור מחשבתי ולבחוש פוליטית בכל נושא. חרדי ערבי ורפורמי.
    פשוט קואליציה עירונית נוראית

  4. נו באמת

    קשה לצפות מתת אדם, שנתבע על שהפשיט – לכאורה כמובן – אשה ערירית ותשושת נפש מנכסיה, לשמש דוגמה. דמות אופיינית להנהלת העירייה הנוכחית שבראשה עומדת עבריינית מורשעת.

  5. בועז

    מה נסגר עם התלונה על מרמה וגניבה שהגישה נגדו האשה שהוא לכאורה ניצל?

  6. איתמר, ראש המטה של סביון לשעבר

    אל תצחיקו אותי. עוד אחד שהיכפת לו…חחח. כמו הבוס שלו לשעבר, סביון ! תתעסקו בעידן, שמכניס את חיפה לקורונה…עידו, חבר, אתה בסדר? תזהר, אל תשב באוטובוס צמוד לנהג !

  7. פרזס , תגיד...כמה הרוויח סביון

    כשהיה מנכ״ל הגרנד קניון? מה אתה מתעסק פתאום בטענה רטרואקטיבית? השכל שלנו עובד קדימה ולא אחורה…אולי אצלך הוא עובד הפוך !

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפטר אותו דחוף בתור התחלה. עבריין ביודעין, ועוד סיכן את שלום הציבור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר