מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה

בעירייה נערכים להצבעה דיגיטלית של חברי מועצה בבידוד

לקראת אפשרות שחברי מועצה נוספים יידרשו להיכנס לבידוד הודיע היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין הם "יהיו רשאים ליטול חלק בישיבות המועצה ולהצביע מרחוק באמצעות קישור מקוון שיועמד על ידי מערכת המחשוב העירונית"

פורסם בתאריך: 11.3.20 18:32

היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין שלחה לחברי מועצת העיר הנחיות להיערכות להצבעה דיגיטלית של חברי מועצה השוהים בבידוד בית. ההנחיות נשלחו ביום ראשון, וייתכן שהתזמון נקבע בעקבות שהייתם של שלושה מחברי מועצת העיר בבידוד – נעמה לזימי, שהירה שלבי וסגן ראש העיר הרב דובי חיון שהפר את צו הבידוד של משרד הבריאות – ולקראת אפשרות שחברי מועצה נוספים יידרשו להיכנס לבידוד.

"לא מן הנמנע", כתבה קליין, "כי לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, חברי מועצה נוספים צפויים להיות נתונים לחובת בידוד בית בהתאם לצווי משרד הבריאות, וייתכן שאף תישלל אפשרות כינוסה של המועצה עקב החשש להדבקה של השוהים באולם המליאה".

לפיכך קבעה קליין כי "חבר/ת מועצה שחלה עליו/ה חובת בידוד בית יהיו רשאים ליטול חלק בישיבות המועצה ולהצביע מרחוק באמצעות קישור מקוון שיועמד על ידי מערכת המחשוב העירונית ואשר יבטיח את חיבורם הישיר למערכת שתוצב באולם המליאה ותבטיח את צפייתם השוטפת בדיון במליאה ואת השתתפותם מרחוק בדיון".

 

 

הליך זה נדרש להיות מושלם, לדבריה של קליין, "בהקדם האפשרי", והוא אמור יאפשר "חיבור מקוון של כלל חברי המועצה השוהים בבידוד לדיוני המועצה וקיום דיון בין השוהים במליאה לבין השוהים בבידוד".

אם יתקיים מצב של ריבוי נעדרים או יתקיימו נסיבות שלא ניתן לצפותן ו"לא תהא כל אפשרות ממשית לכנס כלל את המועצה ותידרש קבלת החלטה על פי כל דין, ניתן יהיה לעשות שימוש בהוראות סעיף 47 לתקנון בדבר ישיבות המועצה, זימונן והנוהל בהן, אשר קבוע בתוספת השנייה לפקודת העיריות (נוסח חדש), ולקבל את עמדת חברי המועצה להצעת החלטה בעל פה או בכתב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממתינים להודעה של ענת:
    אולי העירייה הוירטואלית הזאת תפתח את הפח הוירטואלי ותמצא שם את מאות המכתבים שתוייקו בפח
    חחחלחחח
    או משהו בסגנון
    העיקר שיהיה קשור לתיוק מכתבים בפח האשפה

  2. פתרונות קלים.

    מה הבעיה בעידן של סקייפ אפשר לסדר להם חיבור במסך שבו יוכלו להשתתף ולשמוע,
    לגבי הצבעה, מיופה כח מטעמם יכול לשבת ולהצביע פיזית במליאה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר