עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

אישור התקציב: "מחטף גס, הליך הזוי ומינהל לא תקין"

חברי האופוזיציה במועצת העיר שלחו מכתב למנכ"ל משרד הפנים בבקשה לעצור את כינוסה של ישיבת הוועדה שצפויה להתקיים מחר בשיחת ועידה: "במשך יותר משלושה חודשים מרחה ראש העיר את הכנת התקציב, והנה, בעיצומו של משבר הקורונה, היא מנסה להביא לאישור התקציב ללא דיון מסודר"

פורסם בתאריך: 17.3.20 19:30

11 מ-12 חברי האופוזיציה במועצת העיר, שחלקם חברים בוועדת הכספים העירונית, שלחו מכתב למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בבקשה לעצור את כינוסה של ישיבת הוועדה שצפויה להתקיים מחר (רביעי), ובשל האיסור על התקהלויות נדרשו חבריה להצביע על הצעת תקציב 2020 של עיריית חיפה בשיחת ועידה טלפונית. כמו כן מבקשים חברי האופוזיציה ממנכ"ל משרד הפנים להורות לראש העיר עינת קליש רותם לדחות בחודש את ההצבעה.

על המכתב חתומים אביהו האן, מוטי בליצבלאו, יעל שנהר והילה לאופר מסיעת הירוקים; סופי נקש, חדוה אלמוג, שי אבוחצירה, יוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה; שמשון עידו ואלי בן דיין מסיעת הליכוד; והרב אורי אוזן מסיעת ש"ס, והעתק ממנו נשלח לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן. .

"במשך יותר משלושה חודשים עיכבה וגם מרחה ראש העיר את ההכנה ואת האישור של תקציב 2020 ולא הביאה אותו לאישור בוועדת הכספים ובמועצת העיר", כתבו חברי האופוזיציה לכהן, "והנה, בעיצומו של משבר הקורונה ובצורה של מחטף גס, היא מנסה להביא לאישור התקציב בוועדה ובמועצה ללא דיון מסודר שנדרש בתהליך של אישור תקציב שנתי לעיר גדולה כמו חיפה. לפי ההנחיות שהועברו אלינו, חברי ועדת הכספים, אנו נדרשים בלחץ זמן של יום וחצי, ואף פחות מכך, להגיש את שאלותינו לתקציב ולקיים שיחה מול ראש העיר, יו"ר הוועדה דוד עציוני, מ"מ גזבר העירייה רוני בן חיים, מנהל אגף התקציבים שמוליק מרמלשטיין ורכז הוועדה יאיר דוד. לפי ההנחיות שקיבלנו מראש העיר, חברי הקואליציה ינהלו שיחה טלפונית בשעות 12:00-10:00 וחברי האופוזיציה בשעות 14:00-12:00. איפה נשמע כדבר הזה? פשוט הליך הזוי ומינהל לא תקין!".

כותבי המכתב הוסיפו כי "משמעות הדיון בוועדת הכספים, ובמיוחד בנושא קריטי ומרכזי כל כך של תקציב 2020 לעיר גדולה, דורש דיון, בירור נושאים, שיתוף בין חברי הוועדה בנושאים בעייתיים ובנושאים שדורשים תיקון והתייחסות, שאלות שונות שעולות תוך כדי הדיון ואף העלאת חלופות נדרשות. החשיבות של הדיאלוג בין חברי הוועדה בדיון כזה הוא קריטי, והוא זה שמביא בסיום התהליך את התקציב השנתי לאישור מועצת העיר. האם ראש העיר אינה מבינה זאת? האם המניע הנסתר שלה הוא לקיים מחטף לאישור התקציב ללא דיון מסודר של חברי הוועדה ומועצת העיר? בצורה העקומה שבה מוצע לאשר את התקציב אנו עוקרים מכל תוכן את התהליך החוקי הנדרש לכך. לאיזה שפל מדרגה הגענו כאשר מנצלים מגה אירוע ברמת מדינה כדי להעביר מתחת לרדאר בצורה עקומה תקציב עיר, וזאת לאחר שבמשך שלושה חודשים תמימים מורחת ראש העיר את ההכנות ואת הבאת התקציב לאישור המועצה?".

 

 

בהמשך המכתב מתייחסים כותביו למכתבה של קליש רותם לחברי ועדת הכספים, שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" לקראת אישור התקציב בוועדה: "ב-15 במרץ כתבה ראש העיר לחברי הוועדה כי התקציב הוא 'טיוטה ראשונית', 'לא מגובש דיו ו'איננו יכולים לעמוד מאחוריו באופן מלא'. היכן נשמע כדבר הזה, שאנו צריכים לאשר בצורה כזאת תקציב שאינו מגובש, שהוא טיוטה בלבד ושהנהלת העיר לא עומדת מאחוריו? זה פשוט לא רציני ואפילו מסוכן. תקציב כזה לא צריך להגיע לדיון, ובטח לא צריך להגיע לחוסר דיון כפי שראש העיר מציעה, תוך ניצול לרעה של אירוע הקורונה".

בסיום נכתב: "ברור לנו שאנו נמצאים בתקופה מיוחדת ובעייתית. בתקופה זו נדרשים אישורים לטיפול בבעיות מהותיות, וכמובן יידרשו הוצאות חירום. אנו נפעל באופן אחראי ונאשר כל הוצאת חירום נדרשת לעיר כדי לאפשר את המשך החיים של התושבים. לא נוכל בזמן הקצר שניתן לנו, ובטח בהליך שאינו ראוי ושמעקר מכל תוכן את המינהל התקין, לדון בצורה כזו בהיבטי תקציב 2020. אנו מבקשים את התערבותך הדחופה לעצור מיידית את ישיבת ועדת הכספים הווירטואלית – זו לא ממש ישיבה אלא מחטף – ולהורות לראש העיר לדחות בחודש את ההצבעה על תקציב 2020 כדי שנוכל לדון בצורה רצינית בתקציב ראוי ואיכותי שהנהלת העיר עומדת מאחוריו".

האן מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "מחר אמורה להתקיים שיחה טלפונית שאין בכוונתי להשתתף בה. זה לא רציני, זה לא לעניין, זו בדיחה. לא מאשרים תקציב במחטף של קורונה, זה לא מתאים. שלושה חודשים לא עשו עם התקציב שום דבר בזמן שכל העיריות במדינת ישראל אישרו תקציב, ועכשיו, בחסותו של משבר הקורונה, רצים ועושים את זה בצורה מבזה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הנהגה לא ראויה

    ראש העיר מצליחה פעם אחר פעם לאכזב את תושבי חיפה שבחרו בה וגם את אלה שלא. נקיטה בתחבולות ובדרכים עקומות (שלא לומר לא ישרות) הפכה לדפוס פעולה קבוע אצלה ואצל סגנה וממלא מקומה. איזו מכה נפלה על חיפה (כאילו לא די לנו במכת חזירי הבר, חזירי העיר(יה) ונגיף הקורונה) ראש עיר הזויה ולא ראויה. בושה לחיפה שזאת הנהגתה.

  2. אביבה

    מחטף גס? הליך הזוי? מינהל לא תקין? העב"מית (העבריינית המורשעת) ממשיכה בדרכיה השפלות והנפשעות להעביר תקציב מופרך שלא שווה את הנייר שעליו הוא נכתב. פושעים מקומם בכלא, לא בלשכת ראש העיר.

  3. ענת הופמן בת גלים

    הקורונה הצליחה במקום שעיריית חיפה נכשלה .
    שני הרבנים העבריינים הרב פרץ מאיר והרב ישי קלי הפסיקו לחפור מתחת לבית שלנו. זה נהדר שסוף-סוף פסקו קולות החפירה הנבירה והדפיקות שעד עכשיו ליוו את בניית מקווה הטהרה הבלתי חוקי שהשניים חתרו להשלים ולפתוח ברוב עם.

    כתבתי לראש העירייה שלנו על כך שהרבנים מבקשים לבנות מבנה בלתי חוקי ללא אישור ללא פיקוח וללא היתר אבל החוויה שלי הייתה שראש העירייה שלנו מתייקת את המכתבים שלי בפח הזבל

  4. אנונימי

    ענת הופמן ממשיכה להיות ממורמרת גם בימים אלה…….כל הודעה של העירייה זוכה לתגובתה…וכמובן שכל התגובות זהות….אשה הזויה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר