מחשבים (צילום: בית הספר ליאו באק)
מחשבים (צילום: בית הספר ליאו באק)

קליש רותם וסגניה יקצצו 20 אחוז משכרם

ראש העיר עינת קליש רותם וחמשת סגניה יקצצו כ-20 אחוז משכרם לתקופה של שלושה חודשים בהסדרים שונים, ורוב כספי הקיצוץ יעברו לרכישת עשרות מחשבים לתלמידי העיר שאין בבתיהם מחשב. חלק אחר מהסכום שיצטבר יועבר לצרכים נוספים לפי בקשתם של הסגנים

פורסם בתאריך: 30.4.20 09:19

ראש העיר עינת קליש רותם וחמשת סגניה יקצצו כ-20 אחוז משכרם לטובת רכישת מחשבים לילדי חיפה – כך הודיעה היום (חמישי) עיריית חיפה. עוד נמסר כי קליש רותם וסגניה נחשון צוק, מיכי אלפר, לזר קפלון, דוד עציוני ודובי חיון יקצצו משכרם לתקופה של שלושה חודשים בהסדרים שונים וכי כספי הקיצוץ יעברו לבקשתה של ראש העיר לרכישת עשרות מחשבים לתלמידי העיר שאין בבתיהם מחשב "כחלק מיוזמה שהיא מקדמת בחודשים האחרונים לצמצום פערים ולמתן הזדמנות שווה לכל ילדי חיפה". חלק אחר מהסכום שיצטבר יועבר לצרכים נוספים לפי בקשתם של הסגנים.

יוזם הרעיון לקיצוץ השכר הוא סגן ראש העיר לזר קפלון, וקליש רותם נרתמה ליוזמה וגייסה את שאר הסגנים. הבקשה לקיצוץ השכר כבר הועברה לגזבר העירייה רוני בן חיים, שאישר אותה כמו גם את הקצאת הכסף שייחסך לטובת רכישת המחשבים.

קליש רותם: "אני רוצה להודות לקפלון על הרעיון ולכל הסגנים שהתגייסו מיד לטובת המטרה הקדושה הזאת. עד כה, במהלך ימי הקורונה, הצלחתי לגייס תרומות שמימנו יותר מ-220 מחשבים חדשים עבור ילדי העיר, אך יש צורך בעוד מחשבים בדחיפות. הצעד של בכירי העירייה מהווה לא רק דוגמה אישית אלא עוד מהלך משמעותי בהשגת היעד שהצבתי – מחשב לכל ילד בחיפה. זו אחת מהדרכים לצמצום הפערים בחינוך ולמתן הזדמנויות לכולם. כמובן שכל סגן יהיה חופשי לבחור את מהות התרומה החשובה לו".

בעירייה ציינו כי העדיפות לחלוקת המחשבים היא בראש ובראשונה לתלמידי בתי הספר התיכוניים כדי לאפשר להם לעבור בהצלחה את בחינות הבגרות. לאחר שכל תלמידי התיכון יקבלו מענה תתחיל העירייה בהדרגה בפתרון לתלמידי כיתות נמוכות יותר.

 

 

יצוין כי לפני שבוע הגישו חברות מועצת העיר סופי נקש וחדוה אלמוג מסיעת האופוזיציה יונה יהב וצעירי חיפה שאילתה לקליש רותם שבה הן דרשו ממנה ומחמשת סגניה לקצץ בשכרם בשל משבר הקורונה.

"לנוכח המצב הכלכלי ששורר בארץ בעקבות משבר הקורונה, נבקש להבין מדוע נבחרי הציבור בעיריית חיפה (ראש העיר והסגנים) אינם מקצצים בשכרם כפי שנעשה בערים אחרות כאות סולידריות עם המצב", נכתב בשאילתה, "האם מתוכנן קיצוץ בשכר נבחרי הציבור לנוכח המשבר הכלכלי ולנוכח מצבה הכספי של העירייה בעקבות המשבר (מן הסתם תהיה ירידה בהכנסות בגלל הפטור מארנונה לעסקים ואי הכנסות מהיטלי בנייה)? ואם כן, בכמה אחוזים משכר ראש העיר ובכמה אחוזים משכר הסגנים?".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מעשיהו

    ברור שללא השאילתא שהגישו סופי נקש וחדוה אלמוג זה לא היה קורה. העיקר שבעירייה נותנים קרדיט לעבריינית המורשעת ולסגן נטול היכולות.

  2. יוסי

    גנבים. לא עבדתם ועשיתם טובה קיצצתם מהשכר שלא היה מגיע לכם.
    תתביישו.

  3. אבי

    מופרעי הקומנדו נשלחו להלל ולשבח את העבריינית המורשעת. זה הזמן לפנות למשרד הפנים ולדרוש להעיף מחיינו את המנוולת ואת עדת ההזויים והעלובים שמקיפה אותה ולהקים ועדה קרואה.

  4. סופי נקש וחדוה אלמוג תודה!

    תודה לחברות המועצה סופי נקש וחדוה אלמוג שלולא השאילתא שהגישו בנושא למועצת העיר ספק אם היינו זוכים לראות גילוי של יוזמה כזאת מצידה של עינת קליש ראש העיר. תודה לחברות המועצה שדרשו מראש העיר ומחמשת סגניה לקצץ בשכרם המנופח בשל משבר הקורונה, כפי שכבר נעשה בערים רבות אחרות, כאות סולידריות עם התושבים, שאלפים מהם נמצאים היום בחל״ת, או מפוטרים, או עצמאים שעומדים בפני קריסה. מעניין שעד להגשת השאילתא איש בהנהלת העיר לא חשב ליזום מהלך כזה על דעתו. הנהגת העיר חיפה בראשותה של קליש מתגלה שוב כנגררת, או ככזו שנדחקת לפינה, לעולם לא מובילה. ואגב, רכישת מחשבים לתלמידים שבבתיהם אין מחשב היא יוזמה מבורכת שהחלה עוד בתקופתו של ראש העיר הקודם יונה יהב, כמו גם התכנית לשיקום שוק תלפיות. יהב הגה, תכנן, והניח את היסודות וקליש עכשיו קוצרת את הפירות. אף אחת משתי התכניות היא לא יוזמה מקורית של קליש, אבל זה כמובן לא מפריע לה לקחת את הקרדיט לעצמה, או במקרה של הקיצוץ בשכר, היא מעניקה אותו לסגנה לזר קפלון ומשתמשת בו כעלה תאנה להסתיר את ערוותה של ההנהגה בראשותה. לא אופתע אם יתברר שהמניע ליוזמה הוא סיכול דיון בנושא במועצה. אז להגיד לקליש תודה? אולי ביום שבו היא תודיע על קיצוץ במספר הסגנים ועל קיצוץ במשכורות, שלהם ושלה, עד סוף הקדנציה. אז נגיד תודה. בנתיים, תודה גדולה לסופי נקש ולחדוה אלמוג. תמשיכו להיות שומרות הסף והמתריעות בשער – הציבור מאזין וקשוב לכן, ומסתבר שלפעמים – אפילו ראש העיר מקשיבה (גם אם היא לא מודה…) תודה.

  5. בת המקום

    בהחלט אםשר היה לוותר על כמה סגנים באופן קבוע. 5 סגנים? איפה נשמע כזה דבר! בנוסף אםשר היה לרכוש מחשבים במקום הופעה יקרה של אייל גולן ועומר אדם שבעיקר צפו בה חיילי חיל הים (נכון שערוץ 13 שילם את הרוב). הארנונה עדיין בשמיים למרות הבטחותיה לקצץ בארנונה. מחירי הדירות בחיפה בשמיים ללא יכולת
    של בני המקום לרכוש אותן ובמחיר למשתכן (הבלוף הכי גדול) הם לא זוכים אלא באופן מגמתי זוכים בו אנשים מחוץ לחיפה בשביל השקעה בלבד. הכבישים על הפנים ומצבם הפיזי של בתי הספר ממש מעציב. הבטחות שווא!

  6. הדס

    יפה מאד, עכשיו שתשקיע בהסעות לחינוך המיוחד , ובטיפול בחזירי הבר

  7. סיבה למסיבה?

    כנראה שאין. ראש העיר של חיפה לא מובילה שום דבר בעצמה, תמיד אחרי כולם, תמיד בקול תרועה גדולה. חשוב לזכור שהקיצוץ במשכורות הגבוהות של ראש העיר ושלל הסגנים בהם היא הקיפה את עצמה, הוא לתקופה מוגבלת וקצרה – שלושה חודשים בלבד! סיבה למסיבה? כנראה שאין. יתרה מכך, נאמר שהקיצוץ יעשה ב״הסדרים שונים״. מישהו מבין מה זאת אומרת ״הסדרים שונים״? נקווה שלא יהיו לנו כאן, כמו תמיד, הפתעות ותירוצים שונים ומשונים. בהחלט אפשר היה לוותר באופן קבוע על חלק מהסגנים, ובמקום לממן הופעה של אייל גולן אפשר היה לרכוש עשרות מחשבים לילדים נזקקים.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יעזור לאפחד …אנחנו הציבור החיפאי מאוחדים ויהי מה כוחנו באחדותנו רק ככה על ידי האחדות נוכל לנצח כל דבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר