מופע האורות בהונג קונג (צילום: KROOT)
מופע האורות בהונג קונג (צילום: KROOT)

"הזדמנות אחרונה וחד פעמית לתקן את שגיאות העבר"

שנה לאחר שמשרד התיירות ביטל את פרויקט "נמל האורות" בשל התנהלותה מעוררת המחלוקת של ראש העיר עינת קליש רותם, חבר מועצת העיר אלי בן דיין הגיש לה שאילתה שבה הוא מבקש ממנה לשקול את החזרתו של הפרויקט: "ערים אחרות היו נאבקות לקבל ממשרד התיירות פרויקט מסוג זה"

פורסם בתאריך: 4.8.20 19:58

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד הגיש שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם שבה הוא מבקש ממנה לשקול להשיב את תכנון פרויקט "נמל האורות" שהחל בזמנו של ראש העיר הקודם יונה יהב.

"עם כניסתך לתפקיד ראש העיר החלטת בצעד תמוה ומעורר מחלקות על ביטול פרויקט 'נמל האורות'", כתב בן דיין לקליש רותם, "כחבר הנהלה בעמותת עפת"ח (העמותה לפיתוח התיירות בחיפה) וכמי שחשוף למצב התיירותי העגום של חיפה, אנו מנסים לקדם באמצעות רעיונות רבים את התיירות בעיר ולעודד הגעה של תיירים לעיר ולינה בה. חיפה יכולה וצריכה להיות עיר תיירותית מובילה, וענף התיירות יכול להוות את אחד ממנועי הצמיחה שלה. לנוכח משבר הקורונה שמחד יוצר קושי כלכלי ופוגע בתיירות, ומאידך מאפשר לנו חשיבה מחודשת והזדמנות לפתח את העיר, זוהי אולי הזדמנות אחרונה וחד פעמית לנסות ולתקן את שגיאות העבר".

כזכור, פרויקט "נמל האורות" היה הסיבה המרכזית לכך שיחסיה של עיריית חיפה בראשותה של קליש רותם ומשרד התיירות עלו על מסלול של התנגשות. הפרויקט – מופע אור קולי שתוכנן לקום בנמל חיפה בהשראתו של מופע דומה בנמל הונג קונג – היה אחד ממיזמי הדגל של הנהלת העירייה הקודמת, והוא נועד להיות אטרקציה תיירותית שתגדיל את התיירות הנכנסת לעיר. עלותו של הפרויקט נאמדה ב-20 מיליון שקל, כאשר משרד התיירות והעירייה אמורות היו לממן אותו באופן שווה.

בחודש יולי אשתקד האשים מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי את קליש רותם בעיכוב הוצאתו אל הפועל של הפרויקט ובגרימת נזק למשרד, ודרש לקבל ממנה תוך עשרה ימים תשובה באשר להמשך הפרויקט. לנוכח תשובתה המתחמקת של ראש העיר שלח הלוי לקליש רותם מכתב נוסף שבו הוא הודיע לה על ההחלטה להקפיא לאלתר את תקצוב הפרויקט ולהפסיק כל פעולה הנוגעת אליו. "מכיוון שמדובר בנזק לפעילות המשרד, המשרד שומר לעצמו את הזכות למצות את מלוא זכויותיו בנוגע לפרויקט ולהסכם המסגרת עם עיריית חיפה", כתב הלוי תוך שליחת רמז על שיתופי פעולה עתידיים בין משרדו לעירייה: "הדבר ישפיע על היתכנות המשרד לאשר פרויקטים עתידיים בחיפה לנוכח התקדים החמור של הפסקה חד צדדית בקידום פרויקט כה משמעותי מצד העירייה, וזאת ללא כל סיבה או שינוי בנסיבות".

 

 

בשאילתה שהגיש בן דיין הוא מבקש מקליש רותם תשובות לכמה שאלות: האם נשקלה האפשרות להחזיר את פרויקט "נמל האורות" לחיפה? אם כן, האם בוצעה פנייה למשרד התיירות בהידברות מחודשת על מנת להחזיר את הפרויקט? אם לא, האם ניתן לבצע הערכה מחודשת של היתרונות הכלכליים אשר פרויקט מסוג זה יביא לעיר?

בן דיין אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "יש להתחיל לפעול למען העיר ולא להתעסק כל היום ב'ניקוי אורוות'. לאחר תקופת ההכשרה של ראש העיר הגיע הזמן שהיא תבין כי העיר זקוקה לפיתוח. אחד מהפרויקטים המשמעותיים שראש העיר טעתה כשוויתרה עליהם הוא פרויקט 'נמל האורות'. היום ברור שענף התיירות חייב לקבל דחיפה ועזרה. ערים בישראל שמשוועות לפיתוח תיירותי היו נאבקות לקבל ממשרד התיירות פרויקט מסוג זה, שהוא פרויקט חסר תקדים. אני קורא לראש העיר ולסגנה נחשון צוק, שאחראי על נושא התיירות בעירייה, להתעשת ולבקש להחזיר את הפרויקט לעיר".

 

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. השקוף.

    ממש אכפת לגברת קאליש מה קורה בעיר ואיך להביא לחיפה מבקרים!!!!היא עסוקה בניקוי אורוות חיסול חשבונות והכי גרוע היא עסוקה בתפירת מכרזים למקורביה!!!!!

  2. אחחחח יונה יונה... סליחה . עבדו עלינו !

    מה שהם עוד לא למדו הוא כבר שכח…
    וכנראה שלא ילמדו מעולם. שימשכו להתעסק באורוות ,דירים רפתות ולולים…
    יכולים לבוא לדניה לצחצח לו את הנעליים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריך את הפרויקט המיותר הזה. סתם גימיק כמו צובחוץ. הם חשבו על התושבים שלא יוכלו להירדם בלילה בגלל האורות האלה? ותיירות אמיתית היא לא תיירות גימיקים חינמיים נובו רישים אלא שוטטות בעיר וחווית הוויב המקומי. עדיף להשקיע את המרץ מהבאת מקומות עבודה איכותיים לעיר שיכניסו יותר כסף מאשר תייר שקונה פיתה ושליש בירה בעיר התחתית.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך זה בדיוק יביא תיירות לעיר שנראת כמו עזה?? קודם כל יש לשפר את פני העיר התחתית ואז להזמין אנשים ליראות מופעים וכו'

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגידו אין להם במה להתעסק או שאולי יש לו קשר עסקי למיזם הזה?

  6. שרי

    נאמר: "יש להתחיל לפעול למען העיר ולא להתעסק כל היום ב'ניקוי אורוות'. לאחר תקופת ההכשרה של ראש העיר הגיע הזמן שהיא תבין כי העיר זקוקה לפיתוח."
    שני דברים כדי לשים את לשים את הדברים על דיוקם:
    1) ראש העיר עסוקה בלבנות לעצמה אורוות מדושנות משלה. כל הכסף מופנה לטובת שכירת יועצים, ממלאי תפקידים במשרדה, עו"ד, יחסי ציבור ועוד ועוד.
    2) תקופת ההכשרה שלה לעולם לא תסיים כי אין לה את הכישורים המתאימים. האמת שמעולם לא היה לה ובמרמה ושקר גנבה את התפקיד. מישהו מימן אותה חזק ודחף אותה למעלה.
    מסקנה , נפלנו חזק פה בחיפה עד שהיא תיעלם מהנוף הציבורי.

  7. דין דין

    כל מיזם שיכול למשוך מבקרים מבחוץ מבורך.כרגע מיזם האורות היחיד בחיפה הוא צפיה מפנורמה באורות העיר ובעשן שעולה מארובות בזן.

  8. סימבה

    כסלון וכשלון הבחירה בקאליש. היא בקושי מסוגלת לנהל ועד בית בבניין עם מספר דיירים חד ספרתי. רק הוכחה עד כמה המצב בעיר עמד על קרעי תרנגולת והכל מתחיל להתמוטט.

  9. אריק

    יש לנו ראש עיר מצויינת! לוקח זמן לנקות את המערכת.
    היא נוהגת כבוד ובאחריות בכספי הציבור.
    מופע אורות? תיאו מה קרה בטבריה ממופע האורות? כמה כסף נישפך לשווא?

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    15 שנה סבלנו מלשלשת יונים
    עכשיו מקבלים קוצים מגברת קצ
    הדר נראית כמו פח אשפה שיש סביבו בניינים

  11. עפולאי מהשיכון

    קח בועז כהן, תיקנתי לך: "שנה לאחר שראש העיר עינת קליש-רותם ביטלה את פרויקט "נמל האורות" מעורר המחלוקת של משרד התיירות.."

    פרויקט מיותרופרובנציאלי. תל אביב לא זקוקה למופע אור קולי כדי למשוך אנשים, וגם לא חיפה, שיש לה פוטנציאל תיירותי הטמון בעיר עצמה, באנשיה ובבנייניה. טוב עשתה ראש העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר