עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

הפארסה נמשכת: מינהלת 2030 מחפשת יועץ תרבות

מינהלת 2030, שבהכרזה על הקמתה אמרה ראש העיר עינת קליש רותם כי היא תהיה "רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי", ממשיכה לגייס עוד ועוד יועצים ולקבע את מעמדה כעירייה בתוך העירייה. היום פרסמה העירייה מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום התרבות

פורסם בתאריך: 27.8.20 17:47

נדמה שאין גבול לניתוק של הנהלת עיריית חיפה מהמצב הכלכלי ומתושבי העיר. מינהלת 2030, שבהכרזה על הקמתה אמרה ראש העיר עינת קליש רותם כי היא תהיה "רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי", ממשיכה לגייס עוד ועוד יועצים ולקבע את מעמדה כעירייה בתוך העירייה, והיום (חמישי) פרסמה העירייה מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום התרבות.

במבוא של המכרז נכתב כי שירותי הייעוץ יכללו תכנון, הובלה, ליווי ומעקב אחר הכנת תוכנית אסטרטגית לתרבות כוללת בחיפה במגוון תחומי התרבות השונים, בתיאום ולפי הובלה של ראש העיר וצוותה; פיתוח ותכנון אסטרטגיה ברבדיה הקהילתיים והעממיים, תוך שילובם בשכונות העיר ומתוך שקלול של כל הגורמים והמאפיינים הייחודים של העיר; קידום תפישה תרבותית מרחבית ואזורית לפי מאפיינים ייחודיים; גיבוש תוכנית עבודה ליישום האסטרטגיה, וליווי העבודה עד ליישומה ולמימושה; יצירת ממשק בין גופי התרבות השונים בעיר – עירוניים, ציבוריים ופרטיים; גיבוש מדיניות בנוגע לתמיכות בתחום התרבות; ריכוז, פיתוח ובקרת פרויקטים אסטרטגיים וטקטיים בתחום התרבות; זיהוי ממשקים וגיוס תקציבים מחוץ לעירייה מול מוסדות ממשלתיים, ציבוריים ועמותות, תורמים וגופים אחרים; קידום שיתופי פעולה מול משרד התרבות והספורט ורשויות נוספות ככל שנדרש לקידום תחום התרבות בחיפה; הובלת תפישה חדשה בתחום התרבות בחיפה, לרבות קידום תרבות אוונגרדית, תרבות שוליים ותרבות אלטרנטיבית, ניהול תחרויות בין אמנים והוצאת קולות קוראים לקידום התחום והחייאתו בחיפה; ביצוע כל מטלה נדרשת בהתאם להנחיית ראש מינהלת חיפה 2030; השתתפות בישיבות עבודה בעירייה לפי הצורך וכפי שייקבע על ידי ראש מינהלת חיפה 2030".

 

 

לפי תנאי הסף להגשת מועמדות, "המציע יהיה בעל ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בין השנים 2020-2014 בתחומי יצירה תרבותית על גווניה השונים, וכן, ניהול, תכנון וביצוע של פעילויות תרבות במוסדות ציבור, במגזר שלישי או במוסדות תרבות. המציע יהיה בעל ניסיון בהכנת תוכניות אסטרטגיות, ו/או פרויקטים משמעותיים בעלי חשיבה פורצת דרך בתחום התרבות. המציע יהיה בעל ניסיון והתנסות בניהול או בהפקה או בתכנון של מגוון פעילויות רחב, תרבותי ואמנותי, בין אם אמנויות פלסטיות ו/או אמנויות הבמה, מוזיקה, פיסול, ריקוד, שירה וכו'".

המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 19 באוקטובר.

גורמים בעירייה מביעים תמיהה על פרסום המכרז, בעיקר לנוכח העובדה כי רק לאחרונה פרסמה העירייה מכרז למנהל אגף התרבות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. השקוף

    צוקאליש לכו כבר הביתה!!!נמאס ממכם!!! ואני קורא כאן לכל חברי הגועליציה אם אתם נותנים יד אתם שותפים לפשע!!!!!

  2. זאת עלות הדמוקרטיה.

    חבל על כל המגויסים למינהלת 2030 שילכו כולם הביתה ביום שהאדרכלית תחזור לשרטט והסקיפר יחזור למתוח מפרשים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בזמנו דובר על סידור תפקיד כלשהו בפירמידה לגליה בר אור. אחרכך דיברו על הבאתה כיועצת אמנותית.
    מן הסתם במיטב המסורת של העסקת חבריה מקורביה ופעיליה של ראש העיר גם כאן די ברור שהמכרז נתפר
    לפי היועץ, כלומר הכל מכרזים תפורים ולא אתפלא אם נראה את זה שוב בכל המינויים.
    מה שמביך זה שהקואליציה משתפת איתה פעולה באישור תקציב העיר שכולל את השתוללות המנהלת
    כשברור שמדובר בגוף שהמילה היחידה לתאר אותו זה שחיתות.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מגעלת 2030, אוסף יועצי כלום ושום דבר, ללא אחריות על אגפים, שמבזבזים מליוני שקלים שיכלו ללכת לפיתוח העיר
    בזיון!!!

  5. יואב

    רגע אחד העבריינית המורשעת לא אמרה שהיא לא ראש עיר מבדרת?
    האאאא סליחה צריך גו׳ב למקורב

  6. שערוריה!!!

    לעיריית חיפה יש את אתו״ס, החברה לאמנות, תרבות וספורט, שמעסיקה עשרות עובדים ומתוקצבת כל שנה במיליוני שקלים. כשעינת קליש נבחרה היא הוסיפה, במקביל לאתו״ס, את דוב חיון, סגן ראש עיר חמישי בשכר, שמחזיק בתיק התרבות ומקבל משכורות ותקציבים שעולים לנו כמה מיליונים נוספים. ומה אנחנו, הציבור החיפאי, מקבלים בתמורה? ביטול אירועי בידור מרכזיים כמו צובחוץ ופסטיבל עיר הבירה, פגיעה בפסטיבל הסרטים ובאירועי החג של החגים (שאם לא היתה מתעוררת מחאה גדולה מצד התושבים, היו גם הם מתבטלים), ביטול מירוץ חיפה ומירוץ המדרגות, התערבות ממסדית בוטה בתכנים המוצגים במוזיאון חיפה, פגיעה במדעטק ובמוזיאון הפירמידה, והרשימה עוד ארוכה. ואם כל אלה לא מספיקים, עכשיו צוק וקליש מבקשים למנות יועץ תרבות חיצוני למינהלת 2030. שוב מינוי בזבזני ומיותר במנהלת 2030 (מינהלת ״רזה״, זוכרים?), שוב בשכר בכירים, ושוב תוך מידור המחלקות והאגפים הרלוונטיים בעיריית חיפה, כאילו חסרים עובדים מקצועיים ומיומנים באגף התרבות של העירייה שיכולים לייעץ ללישכה. מינהלת 2030 פועלת כקפסולה מבודדת בלשכת ראש העיר ובכפוף לסגנה וממלא מקומה. קליש וצוק מקימים לעצמם עירייה בתוך עירייה. מסתייעים ביועצים חיצוניים שעלותם מיליוני שקלים ושתרומתם לעיר זניחה, ובתוך כך מייתרים עשרות ומאות עובדי עירייה מוכשרים, חרוצים ומסורים. דברים לא טובים קורים בחיפה. הנהגת עיר ריכוזית, כוחנית, מנותקת, על גבול המטורללת. ובינתיים, כבר כמעט שנתיים, חיפה בדעיכה. הגיע הזמן שהפארסה בעיריית חיפה תיפסק. תושבי חיפה משלמים מיסים גבוהים ולא מקבלים תמורה. העיר בשקיעה. דרושה התערבות מיידית של משרד הפנים והקמת ועדה קרואה.

  7. תושב

    מתמיהה כיצד אף אחד מאנשי מחלקת תרבות הקיימת , שהיתה פעילה והביאה לתןצאות לפני עידן קליש, לא ראוי לתפקיד הרלוונטי וצריך לבזבז כסף נוסף. חברי קואליציה, כשאתם נותנים יד , אתם שותפים לבזבוז ולגחמות

  8. יהודה המהנדס

    קול קורא לפרנסי העיר- לכו הביתה בכבוד ועכשיו, או שנעיף אתכם בבושת פנים בעוד 3 שנים ואולי אף נתבע אתכם על הנזקים שאתם גורמים לנו.

  9. האם המכרז הזה תפור?

    מכרז מאוד תמוה לאור העובדה שבמקביל מתקיים מכרז לראש אגף תרבות.
    משום מה, המכרז ההוא הסתיים, ואז נפתח מחדש לעוד הארכת זמן,
    בכלל לא בטוח שזה תקין וחוקי, לפתוח מכרז מחדש, אחרי שנסגר.
    האם ייתכן שתפקיד ראש אגף התרבות היה מיועד למישהו ספציפי,
    שאולי-אולי נכשל במבחנים למכרז,
    ולכן מייעדים לו תפקיד דומה ביקום המקביל, ששמו מינהלת 2030?
    סתם השערה. לא יכול להיות שזה יקרה בחיפה, שהיא עיר מתוקנת.

  10. גלי

    יש אגף תרבות שלם בעירייה למה צריך עוד אחד כשגם ככה אין רצון לספק לתושבים שרות בתחום זה
    עינת תתפטרי ותחסכי מאיתנו את השטויות שלך

  11. אבי

    תושבים זועמים מספיק עם הבזבוזים המיותרים.
    יש עובדי עירייה נאמנים שבשמחה יעשו את העבודה
    הדיקטטורה בולשביקית של קליש נוראית לעיר

  12. יעקב, כרמליה

    הספריה ביד לבנים סגורה כבר שלושה חודשים בגלל מזגן מקולקל.. הספריה המקבילה שלה ברחוב יפה נוף נשרפה לפני שנה וחצי.
    כרגע אין שום ספריה פעילה, בכרמל.
    מי צריך מנהלה לעוד עשר שנים? קודם לטפל בשותף.

  13. אילנה

    קודם נאמר שבימי יהב היה עודף עובדים בעירייה, מתברר שבעצם היה מחסור עצום והגברת קליש משתדלת בכל מאודה להשלים חסרון גדול זה. מתברר גם גם שבימי יהב נבחרו לעבודה אנשים חסרי כל כשרון ועתה גב׳ קליש עושה מאמצים למצוא בחוץ (מעניין מי מחכה בחוץ) איזה מוכשר כלשהו לביצוע המטלות שהצוות העכשוי, פשוט לא מסוגל למלא (!!). עכשיו ברור למה הגברת מצפה להכנסות של 16 מילאלו. התושבים נאלצים לממן חלומות באיספמיה אלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר