מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה

קליש רותם הכריזה על הקמת מינהלת עירונית חדשה

בישיבת מועצת העיר הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על כוונתה להקים את מינהלת 2030 - גוף שיעסוק באופן כוללני בקידום העיר בתחומים כלכלה, תעסוקה ואיכות הסביבה. הגוף יקום תחת לשכת ראש העיר, ומחזיק תיק המינהלת יהיה מ"מ ראש העיר נחשון צוק

פורסם בתאריך: 23.6.19 20:35

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם הודיעה בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שנערכה הערב (ראשון) על הקמת מינהלת עירונית חדשה – מינהלת 2030 – שתעסוק בקידום תחומי הכלכלה, התעסוקה ואיכות הסביבה בעיר.

בהודעתה אמרה קליש רותם: "נכנסתי לפוליטיקה לפני שש שנים כי סברתי שחיפה צריכה להתחדש. לפני כחצי שנה נבחרתי לתפקיד ראש העיר בעיקר סביב נושא זה ובזכות הרקע המקצועי שלי והמומחיות שלי בהתחדשות ערים. כשאני אומרת 'התחדשות עירונית' אני לא חושבת רק על חידוש התשתיות העירוניות הפיזיות. במדינה שלנו המונח 'התחדשות עירונית' הפך לשם נרדף ל'התחדשות נדל"ן', עם התעלמות מוחלטת מסוגיות אחרות חשובות לא פחות, אם לא יותר. התחדשות עירונית עבורי היא התחדשות של המרחב העסקי. היא משקפת, בראש ובראשונה, חשיבה על הכוח הכלכלי שצריך להיות לחיפה, על מה יתבסס הכוח הכלכלי של תושביה, היכן הם יעבדו ואיזה סוג של מקומות עבודה יהיו כאן בעוד חמש או עשר שנים. לא רק הייטק אלא גם תעשיות מסורתיות, אבל מודרניות ולא מזהמות, המבוססות על אנרגיות מתחדשות, ולא רק תעסוקה למעמד הגבוה, אלא לכל המעמדות כולם".

עוד אמרה ראש העיר בהודעה: "חיפה היא ענייה במקומות תעסוקה ובאפשרויות קידום לתושביה, ואת זה אנחנו חייבים לשנות. אחד מהנושאים שחרתנו על הדגל הוא תחום התיירות. למרות שאינו עתיר כסף, הוא כן עתיר כוח אדם ואפשרויות. התחדשות עירונית עבורי היא התחדשות של המרחב הציבורי – חשיבה על פיזור ועיצוב השטחים הירוקים, איך נהפוך את הוואדיות שלנו לחלק בלתי נפרד מהעיר ואיך נחדש את מערכות התחבורה הפרטית והציבורית. אנחנו מתכננים לפעול נגד המזהמים בכל הכוח, כי עיר מתחדשת לא תהיה שווה שום דבר מבלי שניתן יהיה לחיות בה בבריאות טובה. מינהלת חיפה 2030 מציבה לעצמה למטרה לתכלל את כל הנושאים שהוזכרו כאן ועוד רבים אחרים לכדי אסטרטגיה אחת ברורה ועקבית. אחר כך תפקידה יהיה לוודא את מימושה".

 

 

על ההשתלבות של יחידה עירונית חדשה במערך הארגוני הקיים של העירייה אמרה קליש רותם: "המינהלת תקום תחת לשכת ראש העיר, שהיא מקומה הטבעי. היא תציג ותקדם את האסטרטגיה העירונית להתחדשות – דבר שאותו חייב להוביל ראש עיר. המינהלת תהיה רזה מאוד מבחינת תפקידים ותכיל מספר עובדים מצומצם ומקצועי. אין בכוונתה להיכנס בנעלי עובדי העירייה הקיימים שעושים את עבודתם נאמנה ובמסירות. לא יהיו כפילויות ולא תהיה עבודה מקבילה".

קליש רותם הוסיפה: "המינהלת תגדיר צרכים ותפקידים ותעניק את הכוח לכל אגף או מחלקה בעירייה לקדם את הנושאים היושבים על שולחנו. למינהלת יצטרפו אנשי מקצוע ייחודיים רק אם הפונקציה שלהם חסרה כיום בעירייה, בתחומים קריטיים לעתידה של חיפה ושעד היום לא טופלו. המינהלת תעבוד ביצירתיות, עם הממשלה או בלעדיה, עם התקשורת או בלעדיה. כבר הוכחנו שאנחנו יודעים לעשות את זה. אנחנו לא נרפה עד שנראה את חיפה מרקיעה שחקים".

לאחר הודעתה של ראש העיר אישרה מועצת העיר ברוב קולות אצילת סמכויות לממלא מקומה נחשון צוק לשמש כמחזיק תיק המינהלת החדשה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. מתי

    "אנחנו מתכננים לפעול נגד המזהמים בכל הכוח, כי עיר מתחדשת לא תהיה שווה שום דבר מבלי שניתן יהיה לחיות בה בבריאות טובה"

    לזה צריך מנהלת?
    מדוע עד היום אינה פועלת נגד מזהמים ועבריינים שפוגעים בבריאות?

  2. זוכר שיהב רצה לעשות מחיפה עיר בינלאומית כמו ברצלונה

    אבל שדה תעופה הוא לא בנה. מקווה שעינת קליש לא תגמור כמוהו.

  3. אא

    בשביל מה מינהלת, זה לא תפקיד העירייה לתכנן לטווח בינוני וארוך? העיקר שיהיו עוד ג'ובים.

  4. נתחיל בנקיון הרחובות והאתרים

    מטרות והנושאים של המנהלת הן זהות בכפילות לאלו של החברה הכלכלית חיפה ושל העמותה לפיתוח תיירות.
    לא ברור למה צריך עוד בירוקרטיה מנהלתית והרבה ניירת ודיונים בוקי סרוקי

  5. יזהר

    מילים מילים מילים…. קליש טוענת שנבחרה "בזכות הרקע המקצועי שלי והמומחיות שלי בהתחדשות ערים"…. תזכירי לנו בבקשה איפה רואים את תרומתך כמומחית "בהתחדשות ערים"? ובינתיים, מסדרת ג'וב לסגנה ש… היא לא משה ממנו לרגע.. בקיצור: עוד מינהלת. רעיונות בשפע ובשטח?

  6. בני

    אם הפעולה הראשונה של נחשון צוק היא לחפש איך להמציא עסקים במדרגות אז אני חושש פחד גדול משאר המצאותיו. כזה רעיון שאין לו שום אחיזה במציאות שלנו וכל הכרוך בו יקח שנים כמו לשנות את התב"ע מדיור לעסקים ולהתמודד עם ההתנגדויות של הדיירים שבאו לגור בבית ולא בבית עסק (והם צודקים). וחוץ מזה, מי בכלל ישתגע ויקים עסק באזור המדרגות? זה רק מי שרוצה להפסיד כסף.
    זה יקח שנים! דוקא למדרגות הוא נטפל? שיטפל בכל העסקים הסגורים ברחבי חיפה ולא חשוב איפה!
    חבורה של הזויים

  7. שבי

    נשמע לי כמו הסמכויות המקצועיות של האגף למחקר ותכנון לטווח רחוק, מה יעשו עם האגף הזה? או שקליש התרגלה למכור לנו יוזמות של כפילות שימושים כשאנו משלמים משכורות מיותרות לאנשים מובטלים כמו הדוברות ששם מגיעי םאנשים לעירייה, מקבלים משכורת ולא עושים כלום, כמו מינהלת עיר תחתית ששם מקבלים משכורות ולא עושים כלום וכך הלאה. יש לנו גרעון כספי? בעזרת קליש ונחשון הוא אף יגדל. משלמים משכורות למקימים מחלקות מקבילות תחת לשכתה של קליש שרוצה לשלוט בכל ביד רמה וצמוד בלי חלוקת סמכויות אמיתית . לזה קוראים ריכוזיות ובזבוז כספי ציבור

  8. דני דין

    קודם כל יש ליעל את העיריה ועובדיה ואחר כך לכוון גבוה.השירותים שמקבלים אזרחי חיפה הם פונקציה של שירותי העיריה.מי שנזקק לשירותים אלה מבין ויודע.

  9. אבנר

    וואו… כמה כפילויות…. העיקר לרצות את נחשון צוק. האיש שבלעדיו היא איננה זזה מילימטר. למה "מומחית לריפוי ערים" זקוקה ליועץ צמוד?

  10. לא הגיוני

    מנהלת ועוד מנהלת והעיר לא מנוהלת.
    אם אין לה אמון באנשים הקיימים בנושאים האלו באגפי תכנון, כלכלה, עסקים והחברה הכלכלית אז שתדיח אותם.

  11. חשבתי שעציציוני אחראי על כלכלה ותעסוקה

    אהה…לא…בעצם הוא הולך ללמוד אנגלית.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הריי הכרזת שאיין לך כסף הקופה ריקה באייזה זכות יש לך .למנות לעשות שהכול כאן טינופת אחת גדולה מה איפוא הכספיים של המיסיים ארנונה של ק.חיים מי זה ביכלל צוק תנקי כאן תסדרי לנו את הכבישים ואת הזבל שיש כאן במערבית את קופצת .מימקום למקום מה הולך טיטעוררי

  13. דניאל קאהן

    וזה כולל איבוד שליטה וכניעה לסוחרי הדר הכרמל ברחוב הרצל וכולל ביטול מחלקת פיקוח עירוני.

  14. חיפאית

    מתי נפסיק להיות אחת הערים המלוכלכות במדינה. ראסת העיר התעשתי. דבר גדול נבנה מפרטים. מי יאצה ךפתח בתוך זוהמה

  15. מה עם פרוייקט חזית הים שכבר אושר וקליש עצרה ??? כבר הכל עבר החלטת ממשלה - כרגע צריך רק לבצע !!!

    היו גם כבר סיכומים עם הנמל בנושא !

    לא ברור מדוע היא עצרה הכל באמצע התהליך שכבר התחיל להתגלגל… לא מובן בכלל ???

  16. נמאס בחיי

    עוד עלייה של 3 אחוז בארנונה שלנו לממן את מינהלות הכלום ומועצות השום דבר
    יושבים מדברים באוויר מוציאים כמה עלונים וחוברות יפות ואז מתחלפים בכלומניקים הבאים עוד 5 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר