ג'עפר פרח (צילום: רמי שלוש)
ג'עפר פרח (צילום: רמי שלוש)

נשקלת הגשת כתב אישום נגד השוטר שתקף את ג'עפר פרח

פרקליטות המדינה הודיעה שהיא שוקלת הגשת כתב אישום נגד השוטר שגרם לחבלה ברגלו של יו"ר מרכז מוסוא ג'עפר פרח אחרי ההפגנה בחיפה ושנמצא מאז בחופשה כפויה, בכפוף לשימוע שייערך לו

פורסם בתאריך: 8.10.18 21:48

דוברת מחוז ירושלים במשרד המשפטים אפרת אורן פרסמה הערב (שני) הודעה שלפיה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה שוקלת הגשת כתב אישום נגד שוטר סיור מתחנת חיפה אשר חשוד בגרימת חבלה לג'עפר פרח. בהודעה נכתב כי "מח"ש הודיעה לבא כוחו של השוטר כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך לו בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה לעצור ג'עפר פרח בתחנת חיפה ב-19 במאי. השוטר מצוי בחופשה כפויה מאז המקרה. בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום הוזמן השוטר להשמיע, באמצעות באי כוחו, את טענותיו בתהליך שימוע ככל שיחפוץ בכך".

כזכור, במהלך הפגנת הזדהות עם תושבי עזה שנערכה ברחוב נתנזון עצרה המשטרה 21 מפגינים בטענה שהפרו את הסדר הציבורי ופגעו ברכוש. פרח, מנהל מרכז מוסוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל הגיע לאזור ההפגנה שבה השתתפו שני בניו משום שחשש לדבריו מהתנכלות של המשטרה למפגינים. הוא נעצר ובמהלך שהייתו בתחנת חיפה כעצור נשברה רגלו.

 

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות פרסום החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד השוטר שתקף על פי החשד את העצור, וזאת, כמקובל, בכפוף לשימוע, הרינו להזכיר כי משטרת ישראל הוציאה את השוטר לחופשה כפויה מיד עם פתיחת החקירה. מאז הוארכה החופשה הכפויה מעת לעת עד לקבלת החלטת מח"ש בעניינו. עם קבלת החלטתם תחזור ותדון משטרת ישראל באשר לעתידו כמקובל במקרים כאלה. יודגש כי המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".

גם פרח הגיב הערב לדברים בעמוד הפייסבוק של מרכז מוסוא שבו הוא כתב: "זה לא רק השוטר הבודד. מדובר במערכת שנרקבה בתרבות שקר ואלימות. חבל שמפקדי המשטרה נתנו יד במשך חודשים לשקרים כלפי. אני מצפה שמפכ"ל המשטרה יתנצל על הגרסאות השונות שמסר בימים שלאחר התקיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מה עם שאר העצורים שקיבלו מכות משוטרים

    לא רק ג'עפר פרח קיבל מכות יזומות מהמשטרה בתחנת המשטרה.

    לכל הפסאודו פטריוטים יש לי רק לומר ששוטר פושע יום אחד ירביץ גם לכם וישקר בבית המשפט

  2. ומה לגבי מעצר ושיפוט האנטישמי געפר פארח בגין התפרעות והפגנה ללא אישור?

    בושה.במקום לעצור את המפגשים שעבר על החוק מתעסקים בשוטר

  3. תגובה לשקרן ודומיו הימנונים הנבערים

    ג'עפר פרח לא אנטישמי, הוא בר שיח מקובל ומוכר בחוגים של שמאלנים וימנים יהודים.

    הוא לא התפרע, ואפילו לא לקח חלק בהפגנה. המשטרה עצרה אותו כי רצתה להפגין פשיזם מאיים.

    כל העצורים שוחררו, הפושעים היחידים היו מבין השוטרים.

    אתה וכל עדת הנבערים, מהצל ואורן חזן עד לביביהו, אתם מתפרנסים משקרים שהציבור הנבער שלכם קונה.

  4. ומה לגבי מעצר ושיפוט האנטישמי געפר פארח בגין התפרעות והפגנה ללא אישור?

    בושה.במקום לעצור את המפגינים הלא חוקיים ולהעמידם לדין מתעסקים בשוטר.

  5. געפר פארח הוא איש עלוב אבל המשטרה אשמה

    הצליח לגעפר פארח,הוא גם שונא יהודים,גם רואים אותו כמעט בכל הפגנה לאומנית בחיפה,בתקשורת הוא דמות פלסטינית קיצונית והוא הצליח לעשות לעצמו פרסום גדול במיוחד בעולם הערבי ותודעה ציבורית.הכשלון הגדול הוא של משטרת ישראל:במקום לשלוח את השוטרים הערבים לסכסוך שכנים ולסיורים ליליים עם שוטרות,זה ההפגנה לשלוח רק אותם.פארח לא היה מתעמת ומעליב שוטר ערבי.הוא בטח גם היה מפחד להתעמת עם ערבי בכלל ומתקפל הביתה והסיפור היה נמנע.

  6. התנצלות ותיקון טעות:פארח אנטיציוני ולא אנטישמי

    בהודעות למעלה נכתב על ידי בטעות שגעפר פרח הוא אנטישמי ושונא יהודים.דברים אלה אינם נכונים לגבי האיש וכוונתי היתה לרשום אנטיציוני ולא אנטישמי ויש הבדל גדול בין המינוחים.לכן אני מתנצל התנצלות כנה על הדברים ומבקש מהמערכת לפרסם את ההתנצלות והתיקון.

  7. בחלוף הזמן הדברים שנכתבו על ידי הזויים עוד יותר

    רשמתי בכתבה זו תגובות בעבר בגנות געפר פארח:"עלוב,שונא יהודים,כביכול לא היה מתעמת עם שוטרים ממוצא ערבי..דמות פלסטינית קיצונית" ועוד..אני פשוט מתבייש בדברים שרשמתי ומביע התנצלות כנה ואמיתית.יצא לי לפוגשו באקראי ואפשר להגיד עליו את ההיפך הגמור:איש מנומס,רהוט,ושומר חוק.אכן דעותינו שונות.אבל אין לי ספק (גם אם דבריי נכתבו בלהט הויכוח הסוער של אותם ימים מתוחים) הם ראויים לגינוי.אני מתנצל על דבריי כלפיו וגם כלפי השוטרים/המשטרה התנצלות מהלב! הדרך לשיח היא רק דרך כבוד הדדי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר