ההפגנה מול המשטרה (צילום: אלה אהרונוב)
ההפגנה מול המשטרה (צילום: אלה אהרונוב)

טענה: רגלו של מנהל מרכז מוסוא נשברה בחקירה

חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ואחרים השתתפו הערב (שבת) בהפגנה מול משטרת חיפה במחאה על האלימות שלטענתם הופנתה כלפי המפגינים ברחוב נתנזון אמש. על פי הטענות, האלימות המשיכה בחדר החקירות

פורסם בתאריך: 19.5.18 19:44

כ-50 איש, ובהם חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי, עאידה תומא סלימאן וג'מאל זחלקה הגיעו הערב (שבת) לתחנת המשטרה בחיפה כדי להפגין נגד האלימות שלטענתם נהגה המשטרה במפגינים אתמול ברחוב נתנזון בעיר התחתית. המפגינים קוראים לשחרר את המשתתפים במחאה שנעצרו אתמול עוד היום ולא להמתין עד צאת החג. יצוין שהמשטרה מסרה כי 19 העצורים שנותרו במעצר, לאחר ששני קטינים שנעצרו שוחררו, יובאו לבית המשפט מחר בערב "בהתאם ללוח הזמנים של בית המשפט ומתכונת עבודתו במהלך שבת וחג".

באסל פרח, בנו של מנהל מרכז מוסוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" שרגלו של אביו נשברה במהלך המעצר כתוצאה מאלימות שהופנתה כלפיו. פרח אמר שבידיו וידאו המראה את המעצר של אביו ואחיו, ושבו הנראה האב כשהוא הולך באופן רגיל. ג'עפר פרח אושפז היום בבית החולים בני ציון כשהוא עדיין נתון במעצר ואזוק בידיו וברגליו. באסל פרח סיפר שגם אחיו נזקק לבדיקה בחדר המיון בגלל פציעה בפניו.

ח"כ עאידה תומא סלימאן פרסמה היום הודעה שבה היא כתבה: "האלימות שהופעלה נגד המפגינים היתה חסרת רסן. החוקרים המשיכו להכות את העצורים לאחר מעצרם ללא שום הסבר או הצדקה. כתוצאה מכך נחבלו העצורים ואף נשברה רגלו של פרח. כל זאת תוך עיכוב מפגש עם עורך דין ומניעת טיפול רפואי, והכל במטרה למנוע את תיעוד החבלות והפראיות שבה נהגה המשטרה".

 

 

ג'עפר פרח (צילום: אבישג שאר ישוב)

ג'עפר פרח (צילום: אבישג שאר ישוב)

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת תחנת חיפה ערוכה בכוחות מתוגברים למחאה המתקיימת בשעה זו בחיפה ותפעל באפס סבלנות נגד אלה שייפגעו בסדר הציבורי וינסו לסכן את שלום הציבור ואת ביטחונו. על רקע המחאה האלימה שנערכה אמש בעיר, ושבמהלכה הסבו המפגינים נזק חמור לרכוש, ניסו לחסום צירים ופגעו בסדר הציבורי, נערכת המשטרה גם היום, במטרה למנוע את המשך ההרס והפגיעה בשגרת החיים בעיר. בתוך כך, 19 מהחשודים שנעצרו אמש נותרו במעצר לאחר שהשתתפו במחאה משוללת רסן, ואחד nהעצורים נלקח לבדיקה בבית החולים לאחר שלטענתו נפגע ברגלו ועניינו הועבר לבדיקה כמקובל. אנו חוזרים ומדגישים כי חופש הביטוי וזכות המחאה הם ערכים חשובים במדינה דמוקרטית אך אינם מקדשים או מאשרים פגיעה בסדר הציבורי. וכל מי שינסה להפר את הסדר ולפגוע במרקם החיים הייחודי לעיר ייעצר בהתאם".

עוד מסרה המשטרה כי היא אינה מוסרת פרטים בדבר אבחון ומצב רפואי של אדם זה או אחר בשל צנעת הפרט.

למרות בקשתנו, עד כה לא הועברה כל תגובה מעיריית חיפה ומראש העיר יונה יהב על אירועי הימים האחרונים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אמנון

    חבל שרק הרגל נשברה לו ולא שברו לו את כל העצמות ואת הראש תחת שלו

  2. אני

    שישקיעו בחיבור של אנשים ולא בפילוג. בעטמעות בחברה ולא בהתבדלות.
    ברגע שלהנהגה הערבית יקום אדם שישמור על האינטרסים של ערבי ישראל שחיים איתנו יהיה טוב יותר כאן בארץ.

  3. דנינו

    צריך לחקור גם את חנין זובי שהייתה שם וליבתה את היצרים, ולשבור לה שתי רגליים…

  4. אזרחית

    ערבים שמתלוננים על אלימות זה כמו גברים שמתלוננים על אשה שאנסה אותם.
    אותה אמינות.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכו הביתה לסוריה משם באתם ותהנו עם אחיכם

  6. חיפאי גאה

    אנשי הרשימה המשותפת ובל"ד, אתם פרסונות נון גרטה בחיפה. למה באתם להפריע לאנשים בנתנזון? אתם משחקים באש ומתפלאים שאתם נכווים? אני מקווה שהמשטרה תפגין כלפיכם אלימות מוגברת בפעם הבאה. סרטן בגוף האומה. חפשו צרות במקומות אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר