ג'עפר פרח עם רגל מגובסת לאחר ששוחרר ממעצר (צילום: רמי שלוש)
ג'עפר פרח עם רגל מגובסת לאחר ששוחרר ממעצר (צילום: רמי שלוש)

כתב אישום נגד השוטר שתקף את ג'עפר פרח

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שוטר הסיור ליאור חתם בגין חבלה חמורה ותקיפה סתם של מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח. חתם מואשם בכך ששבר את רגלו לאחר הפגנה שהתקיימה במאי 2018

פורסם בתאריך: 2.6.19 12:52

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שוטר הסיור ליאור חתם מתחנת חיפה בגין חבלה חמורה ותקיפה סתם של מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח. חתם מואשם בכך שתקף את פרח ושבר את רגלו, ונוסף על כך הוא מואשם בתקיפתם של שבעה מפגינים נוספים שהובאו לתחנת המשטרה לאחר הפגנה שהתקיימה במאי 2018.

ממשרד המשפטים נמסר כי במהלך מאמצי פיזור הפגנה בלתי מאושרת שנערכה ברחוב נתנזון בעיר התחתית ב-18 במאי 2018 הובאו 21 מפגינים אל תחנת המשטרה. הנאשם היה אמון במסגרת תפקידו על שלומם ועל שמירת הסדר בתחנה. לפי כתב האישום, בעודם ישובים על הרצפה בתחנה, כשהם עצורים וכבולים באזיקים, תקף חתם שמונה מהם.

באחד מהמקרים המופיעים בכתב האישום בעט הנאשם בעוצמה ברגלו השמאלית של פרח והפילו ארצה. מיד לאחר מכן הרים חתם את פרח, הצמיד אותו לארון בחדר, כבל את ידיו באזיקים, דחף אותו בכוח והפיל אותו שוב. כתוצאה מכך נגרם לפרח שבר בברך והוא סבל מכאבים עזים. לאחר מכן תפס חתם במעילו של פרח והוביל אותו בכוח אל חדר השירותים, בעוד שזה אמר לו: "איך אני מסוגל? הידיים אזוקות לאחור והרגל כואבת". בשירותים ביצע חתם חיפוש על גופו של פרח ואף ביקש ממנו, שלא לצורך ושלא כדין, כי יפשוט את בגדיו כדי לבצע בו "חיפוש בהפשטה". פרח סירב, וחתם הוציא אותו מהשירותים והעבירו לידיו של שוטר אחר לצורך שמירה עליו.

 

 

רק למחרת בשעות הבוקר, כשהתברר כי פרח לא יכול ללכת ונזקק לתמיכה של שוטרים על מנת להתנייד, ולאחר שביקש כמה פעמים להתפנות לקבל טיפול רפואי, הוא הובהל לבית החולים בני ציון, שם הוא נזקק לטיפול רפואי ונדרש לסד לקיבוע הרגל.

בעקבות המקרה הושעה חתם מעבודתו, וכתב האישום הוגש בתום הליך שימוע. התיק נחקר על ידי צוות צפון והוגש על ידי עו"ד בתיה קוליץ מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה.

עו"ד אלבר נחאס המייצג את פרח אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "מרשי, שידוע כפעיל זכויות האזרח ושואף לקידום החברה הערבית ולסגירת פערים, לא היה ראוי למעצר מלכתחילה, ואנו טוענים כי מעצרו היה בלתי חוקי. המעשה של השוטר התוקף היה חמור, וכתב האישום שהוכן על ידי מח"ש, הידועה במקצועיותה ובהקפדתה על התנהגות שוטרים, מלמד על חומרת המעשה. תקיפה של כל אזרח בהיותו נתון למשמרת ומופקד בידיים של גורמים ממסדיים הוא מעשה חמור שמתאים למשטרים אפלים. חמור מכך – מרשי שהותקף ונגרם לו שבר ברור בברך, הושפל בבית חולים בני ציון ובאופן מפתיע שוחרר כביכול לביתו בסביבות השעה 23:00 בלילה בדרך שאינה דרך ונלקח מבית החולים במחטף ובחטיפה בחזרה לבית המעצר כשהוא פגוע ומוגבל בצורה קשה. 'ההחלטה הרפואית' הזו גם היא מחייבת בדיקה ובירור. נקווה כי הגשת כתב האישום תהווה אור אדום למניעת מקרים דומים בעתיד, כאשר לא משנה מיהו הנחקר או האזרח ולאיזה מגזר או עדה הוא משתייך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר