בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

"אנחנו וילדינו חיים בחוסר ודאות"

בעיריית חיפה עדיין לא התקבלה החליטה באשר למועד פתיחת הרישום לבתי הספר העל יסודיים בעיר, ואיש לא טורח לעדכן את ההורים באשר להיערכותה לרישום. גורם בעירייה: "זהו מעשה לא אחראי. מערכת החינוך בחיפה מבולבלת, והייעוץ המשפטי של העירייה צריך להכריע בעניין"

פורסם בתאריך: 20.2.20 18:17

עיריית חיפה עדיין לא החליטה על מועד פתיחת הרישום לבתי הספר העל יסודיים בעיר, וחוסר יכולתה להחליט בעניין או לפחות ליידע את ההורים באשר להיערכותה גורמים לחוסר ודאות בקרב אלפי הורים ותלמידים שילמדו בשנת הלימודים הבאה (תשפ"א) בכיתה ז'.

גורם במערכת החינוך העירונית מתח ביקורת על הנהלת העירייה וכינה את חוסר ההחלטה "מעשה לא אחראי". בערים אחרות, כמו תל אביב למשל, בוגרי בתי הספר היסודיים עולים אוטומטית לחטיבת הביניים במרחב החינוך שאליו הם שייכים, אך מי שמבקש להירשם לחטיבת ביניים במרחב חינוך אחר מגיש בקשת העברה. בחיפה, לעומת זאת, אין עלייה אוטומטית למרות שגם כאן יש לכל חטיבת ביניים בתי ספר יסודיים מזינים, וההורים והתלמידים מחויבים להתחיל את תהליך הרישום מחדש.

לפני כחודש החליטה העירייה לפתוח את הרישום לבתי הספר העל יסודיים ב-21 בינואר, אך יום אחד בלבד לפני כן שונה התאריך ל-27 בינואר. ב-26 בינואר בוטל גם מועד זה, ועד היום לא נקבע תאריך חדש. בינתיים הספיקה העירייה גם לבטל את הבחינות לכיתות העל אזוריות לאחר שהתברר שבמשך השנים התקיימו הבחינות הללו בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך שאוסר זאת.

 

 

הורה לתלמיד שעולה לכיתה ז': "בעיריית חיפה החליטו לא להחליט. זו גם החלטה אבל היא לא משרתת אותנו. אנחנו וילדינו חיים בחוסר ודאות. אם בעירייה מעוניינים שהילדים ילמדו בבתי הספר הפרטיים אז שיגידו".

גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מצד אחד מופיע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך התאריך 29 במרץ כמועד פתיחת הרישום לבתי הספר העל יסודיים, ומצד שני יש תקנות של המשרד שבהן מצוין תאריך מוקדם יותר. יש כבר רשויות מקומיות רבות שסיימו את תהליך הרישום לבתי הספר העל יסודיים, ואילו מערכת החינוך בחיפה מבולבלת, והייעוץ המשפטי של העירייה צריך להכריע בעניין. נותר לקוות שההחלטה תתקבל בקרוב כדי שלא יהיה בלגן בזמן הרישום".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה פועלת בנושא בתיאום מלא ובהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים והייעוץ המשפטי של העירייה ומשרד החינוך ועל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, ועם השלמת התהליך תפרסם את מועדי ואת תהליכי הרישום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אריק

    ושוב תודה לאמא של כל הילדים שמנהלת מערכת חינוך למופת. זה מה שקורה כשנותנים לפוליטיקאית מהזן הנחות ביותר להחליט ומסרסים את הדרג המקצועי. עוד הצלחה פנומנלית של העבריינית המורשעת שמביאה קצ על חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר