למידה מרחוק (צילום: אייל טואג)
למידה מרחוק (צילום: אייל טואג)

הכאוס משתולל: הלמידה מרחוק נעצרה כמעט לחלוטין

ההיערכות לקליטתם של תלמידי כיתות א'-ג' בבתי הספר היסודיים פוגעת בתלמידי כיתות ד'-ו' שרבים מהם לא זוכים ללמידה מרחוק מאז יום שישי. רק בבתי ספר מעטים יש תשתית אינטרנט, במקומות שבהם יש תשתית אין מצלמות, ובגלל פיצול הכיתות צריכים המחנכים של כיתות ד'-ו' ללמד את כיתות א'-ג'

פורסם בתאריך: 3.5.20 14:48

עדכון אחרון: 3.5.20 15:45

כאוס מוחלט שורר במערכת החינוך העירונית בחיפה בעקבות ההיערכות לקליטתם של תלמידי כיתות א'-ג' בבתי הספר היסודיים, והנפגעים העיקריים הם תלמידי כיתות ד'-ו' שרבים מהם לא זוכים ללמידה מרחוק מאז יום שישי.

ביום חמישי קיבלו הורים לתלמידי כיתות ד'-ו' הודעה כי בשל ההכנות בבתי הספר לא תתקיים למחרת למידה מרחוק. גם אמש (מוצ"ש), למרות שהנהלת עיריית חיפה החליטה שתלמידי כיתות א'-ג' לא ישובו היום ללימודים, התקבלו הודעות דומות ממחנכי כיתות ד'-ו'. ואם לא די בכך, ברוב בתי הספר היסודיים בעיר אין תשתית אינטרנט אלחוטית (wifi), כך שההורים עודכנו שלמידה מקוונת תתקיים באופן חלקי בלבד.

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות", על אף ההחלטה של הנהלת העירייה, משרד החינוך הנחה את המנהלים לפתוח את בתי הספר ולשהות בהם עם כל צוותי החינוך. הנחיה זו פגעה קשות בלמידה מרחוק בשל תשתיות אינטרנט לקויות. לדבריהם של מנהלים, משרד החינוך קבע כי בבתי הספר שאין בהם תשתית אינטרנט יש לקיים שיעורים מקוונים במסגרת משימות א-סינכרוניות שאינן מצריכות חיבור לאינטרנט. בכמה בתי ספר נאלצו מורים להשתמש בטלפון הסלולרי הפרטי שלהם כדי להעביר שיעורים מקוונים בזום.

מנהלת בית ספר בעיר: "לפי ההנחיה, אנחנו מפעילים הוראה מרחוק מבית הספר, אבל הבעיה היא שרבים מבתי הספר בחיפה לא מחוברים ל-wifi. המשמעות היא שאי אפשר להשתמש באפליקציה ואי אפשר לקיים למידה מרחוק. לפני כמה שנים הוחלט לנתק את בתי הספר מה-wifi, ואיש לא הסביר לנו את הסיבה לכך. כעת אנחנו מקיימים למידה מרחוק במשימות א-סינכרוניות, וכשנדרשת תקשורת עם הילדים היא מתבצעת בווטסאפ או באימייל".

האם זה יעיל?

"חלקית מאוד. אי אפשר לקיים פעילות בזום כי אין אינטרנט. גם אין מצלמות שיחוברו למחשבים הנייחים של בית הספר, ובלי מצלמות איך אפשר לקיים שיעור בזום? אמרו לנו שהעירייה תרכוש מצלמות, אז אנחנו מחכים. היתה מחשבה שכל מורה יביא את המחשב שלו מהבית לבית הספר, אבל אז הילדים של אותו המורה שנמצאים עדיין בבית לא יוכלו ללמוד. בעיה קשה נוספת היא שבגלל פיצול הכיתות והלמידה בקבוצות קטנות, המחנכים של כיתות ד'-ו' צריכים ללמד את כיתות א'-ג', ואז אין מי שיעביר למידה מרחוק".

 

 

מנהלת של בית ספר אחר: "אין לנו שיעורים מקוונים מבית הספר כי אין לנו wifi. אני לא יודעת על בתי ספר שיש בהם wifi. אנחנו מנסים כעת לבדוק אם אפשר לעבוד באמצעות התשתית הסלולרית. הודענו להורים שיש בעיה, אנחנו לא מסתירים דבר. קיבלנו הוראה ממשרד החינוך שבבתי הספר שבהם אין תשתית אינטרנט ההוראה תהיה א-סינכרונית במסגרת היכולות".

באחד מבתי הספר היסודיים היחידים בחיפה שבו יש חיבור wifi בכיתות צצו בעיות אחרות. "אנחנו מקיימים למידה מרחוק, אבל לא עם אמצעים של משרד החינוך, כלומר לא באמצעות רשת האינטרנט", אומרת המנהלת, "המורים משתמשים באינטרנט הסלולרי שלהם. יש אצלנו wifi אבל רק בכיתות, וכשהן יהיו מאוישות בתלמידים אז הפתרון הזה יהיה לא רלוונטי".

ומצלמות קיבלתם?

"עדיין לא, אבל פתרנו את הבעיה על ידי סנכרון עם הטלפון הסלולרי האישי ושימוש במצלמה שלו. אנחנו נמצאים בתקופה שבה חייבים להיות סופר יצירתיים כדי ללמד".

מעיריית חיפה נמסר: "בכל מוסדות החינוך בעיר, ובהם גם בתי הספר היסודיים, קיימת תשתית אינטרנט קווית. יצוין כי לפני כמה שנים דרשו ההורים את השינויים בתשתיות האינטרנט ואת ניתוק ה-wifi. מחלקת התקשוב בחינוך עובדת בתיאום מלא עם בתי הספר וקשובה לכל הצרכים שהם מעלים לגבי הצטיידות. כמה בתי ספר ביקשו השבוע לרכוש מצלמות עבור המחשבים הנייחים, ועיריית חיפה רכשה מאות מצלמות שיסופקו בימים הקרובים. כל מוסד חינוכי שנתקל בבעיה מוזמן לפנות למחלקת התקשוב של העירייה, ויינתן מענה מלא לכל פנייה".

תגובתו של משרד החינוך תפורסם לכשתתקבל.

עדכון (15:45): בהנהגת הורי חיפה זועמים על תגובתה של העירייה לכאוס במערכת החינוך בחיפה ואומרים: "אנו דוחים על הסף את טענות העירייה שהמחסור בציוד למורים נובע מדרישת עבר של הורים להימנע משימוש ברשת אלחוטית. הדרישה בזמנו גובתה על ידי מומחים, ומטרתה היחידה היתה להגן על ילדינו מסכנות חשיפה ממושכת לקרינה. מצער שהעירייה מנסה לחפות על מחדליה בטיפול במשבר הנוכחי על ידי הטחת רפש בהורי העיר. הנהגת ההורים התריעה בפני העירייה עוד ב-21 לאפריל כי מצב הציוד הן אצל התלמידים והן אצל המורים מחייב התערבות מיידית וטיפול דחוף, אך פנייתנו נותרה ללא מענה. אנו שבים וקוראים לעירייה לשתף פעולה עם הורי העיר – ביחד יקל על כולנו למצוא פתרונות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גרישה

    ותודה לאמא של כל הילדים, שבמקום לעסוק בחינוך מעבירה את זמנה בליקוק ישבנה של העבריינית המורשעת.

  2. אלדר אבני

    אין לה ניסיון במערכות ציבוריות, אין לה ניסיון בניהול משברים. כל מה שנגעה בו הוא שבר. 0 הישגים בשנתיים, עשרות מחדלים, שסע בחברה החיפאית. בחרנו בך וחירבת לנו את העיר, את הבידור, את האחדות והגאווה החיפאית. איך הבלגנו על כך שאת כבר מורשעת באי סדרים ונהלים לא תקניים, עכשיו זה בא לידי ביטוי. טעות שלנו, בכבוד ממך אנא תפני את הכיסא והמושכות לבעלי ניסיון, התקופה הזו מרה והשלב הכלכלי שבא אחרי קשה יותר – לא תעמדי בזה ובטח לא אנחנו כי נמאס. יונה יהב מתגעגעים וסליחה….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר