כיתה בבית ספר (צילום: אמיל סלמן)
כיתה בבית ספר (צילום: אמיל סלמן)

הנהלת העיר החליטה: הלימודים לא יחודשו היום

תלמידי כיתות א'-ג' יחזרו ללימודים במהלך השבוע - כך החליטה אתמול עיריית חיפה. ראש העיר עינת קליש רותם: "אחרי הסגר בבית במשך שבועות רבים, עוד יום או יומיים לא שווים הרס של משמעת שנשמרה במשך שבועות". בבתי הספר הריאלי וליאו באק הלימודים דווקא יחודשו

פורסם בתאריך: 2.5.20 22:43

עדכון אחרון: 3.5.20 07:40

הנהלת עיריית חיפה בראשותה של ראש העיר עינת קליש רותם וגורמי החינוך בעיר התכנסו אתמול (מוצ"ש) לישיבה שנערכה באמצעות אפליקציית זום והחליטה כי הלימודים של תלמידי כיתות א'-ג' בעיר לא יחודשו מחר.

בהודעתה של העירייה נכתב: "צוותי ההוראה וההנהלה יגיעו מחר בבוקר לבתי הספר וייערכו סיורים עם ראש העיר ועם מחזיקת תיק חינוך כדי לוודא שהכיתות ובתי הספר ערוכים ומוכנים לקליטת התלמידים בהתאם לדרישות משרד הבריאות באופן מלא. התלמידים יחזרו ללימודים בהמשך השבוע לאחר שתיבחן מוכנות המערכת ושבריאות התלמידים והצוות החינוכי מובטחת לפי כל הקריטריונים הנדרשים. גם הלימודים בכיתות י"א ו-י"ב יתחדשו בהמשך השבוע, רק לאחר שבתי הספר התיכוניים יעמדו בכל הקריטריונים".

עוד נכתב כי "העירייה נערכה בשבועות האחרונים באופן מלא להחזרת התלמידים ללימודים, אך ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות שהתקבלו רק מאוחר הערב אינן מאפשרות את פתיחת בתי הספר מחר".

קליש רותם: "עיריית חיפה תפעל במשנה זהירות ובאחריות לילדים ולמשפחותיהם, ותוודא לפני הכל שמערכות החינוך אכן מוכנות ומסוגלות לנהל את החזרה לכותלי בתי הספר באופן זהיר ומסודר. אחרי הסגר בבית במשך שבועות רבים, עוד יום או יומיים לא שווים הרס של משמעת שנשמרה במשך שבועות".

בזמן הישיבה התחוללה סערה כאשר יו"ר ועד ההורים היישובי עופר גרין הודיע עוד לפני קבלת ההחלטה של הנהלת העירייה כי "בעקבות החלטת העירייה לנהל דיון מעמיק עם מקבלי ההחלטות ללא נציגות של ההורים, אנו מודיעים בזאת שמחר (היום; ש"מ) לא ייפתחו מוסדות החינוך על ידי ההורים. העירייה חייבת להבין שמי שעומד מאחורי התלמידים אלו ההורים, ולכן בכל דיון בנושא הלימודים צריכים ההורים להיות מרכיב חשוב ביותר במשוואה".

במכתב ששלח לקליש רותם תחת הכותרת "פנייה דחופה – חזרה ללימודים בבתי הספר" כתב גרין: "גבירתי ראש העיר, כידוע לך, ממשלת ישראל אישרה מתווה לחזרה ללימודים של מערכת החינוך. עם פרסום המתווה, וביתר שאת במהלך סוף השבוע האחרון, נפוצו שמועות רבות לגבי השאלה אם, מתי ובאיזה אופן תחזור מערכת החינוך העירונית לפעולה מסודרת. למרות בקשות חוזרות ונשנות שלנו לא נפתח ערוץ קשר רציף עם הנהלת העיר ועם הנהלת מערכת החינוך, ונכון לכתיבת שורות אלו הורי העיר אינם יודעים מה יילד יום ומה יהיה על ילדיהם. המצב הוא בלתי נסבל, ואנו לא חושבים שכך צריך לנהוג בתקופה זו, שבה רמת חוסר הוודאות היא כה גדולה וכולם צמאים למידע. אנו, כהנהגת ההורים ניצבים פעם אחר פעם מול שוקת שבורה בלי מידע מוסמך להעביר. במצב הדברים הקיים אין לנו אלא להמליץ להורי העיר שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר עד לקבלת הסבר על דרכי הפעולה שאותן מתכוונת העירייה לנקוט, הצגה להורי העיר של תוכנית עבודה והנחיות של העירייה בנוגע לצעדים לחזרה ללימודים, ובעיקר – קיום קשר רציף עם הורי העיר דרך ההנהגה הנבחרת. כתמיד, אנו כאן כדי לסייע ולהידבר, אך נחוץ לנו בדחיפות בן שיח".

גם במשרד החינוך במחוז חיפה לא המתינו להחלטתה של הנהלת העירייה, ובהודעה שנשלחה למנהלי בתי הספר בעיר נכתב: "לא משנה מה תהיה ההחלטה הרשותית, הצוותים מגיעים מחר (היום; ש"מ) כרגיל, גם אם התלמידים לא יגיעו".

 

 

בבית הספר הריאלי ייפתחו היום הלימודים בכיתות א'-ג' בכל שלושת הסניפים – הדר, מטו"ס (מרכז הכרמל) ואחוזה – כך הודיע מנכ"ל בית הספר יוסי בן דב: "הלימודים יחודשו עם לא יותר מ-15 תלמידים בכל כיתה. הכיתות נוקו וחוטאו, המערכות הותאמו לחמש שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, אזורי המשחק בהפסקות תואמו, המורות והמורים מוכנים, וכולם מתרגשים כמעט כמו בתחילת שנה. אנחנו מחכים לתלמידות ולתלמידים שלנו שיחזרו סוף סוף לסוג של שגרה חדשה".

גם בבית הספר ליאו באק ייפתחו מחר הלימודים. מנכ"ל בית הספר הרב אופק מאיר: "בית הספר היסודי שלנו יפתח את שעריו לתלמידי כיתות א'-ג' לפי כל הכללים של משרד הבריאות ומשרד החינוך".

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והצפון", מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל הודיע למפקחי המחוז כי יש להיערך לפתיחה מחודשת של בתי הספר שהושבתו בהוראת משרד הבריאות בגלל משבר הקורונה, וכי תלמידי כיתות א'-ג' ותלמידי החינוך המיוחד בחיפה יחזרו ללימודים ביום ראשון.

עוד הודיע הראל כי ביום ראשון תחל ההתארגנות לקראת קליטתם בהמשך השבוע של תלמידי כיתות י"א ו-י"ב, שיחזרו ללימודים באופן הדרגתי. כמו כן תימשך ההיערכות לקליטתם של ילדי הגנים בגילאים 6-3, ולפי הנחיות משרד החינוך, הלימודים בגני הילדים יחודשו רק יום ראשון, 10 במאי. באשר לכיתות ד'-י' אמר הראל כי היעד לחזרתם הוא במהלך חודש מאי ולא יאוחר מ-1 ביוני".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    כיצד נערכה העירייה בחודש וחצי האחרונים? מה הם עשו? לא היה להם זמן להיערך?
    ישבו על התחת וקיבלו משכורות מבלי לתת כל תמורה!
    שקליש תתבייש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר