כיתה בבית ספר (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כיתה בבית ספר (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מערכת החינוך בחיפה תיפתח ביום שלישי

תלמידי כיתות א'-ג' בחיפה ישובו ללימודים ביום שלישי, ועד אז תינקט שורה של צעדים, ובהם ניקיון יסודי של מוסדות החינוך, הגדרת אזורי המתנה לתלמידים שיגיעו ללא הצהרות בריאות, הגדרת "חדרי בידוד" לתלמידים שמפתחים תסמיני מחלה ומתן מענה לצורכי הצטיידות מערכות התקשוב בבתי הספר

פורסם בתאריך: 3.5.20 17:43

עדכון אחרון: 3.5.20 22:50

עיריית חיפה הודיעה כי מערכת החינוך בעיר תיפתח ביום שלישי. מהעירייה נמסר כי ההיערכות לקראת חזרתם של תלמידי כיתות א'-ג' החלה עם חזרתם של מנהלי בתי הספר, צוותי ההוראה וצוותי המינהלה למוסדות החינוך. "עם קבלת ההוראות החדשות ממשרד הבריאות וממשרד החינוך במוצ"ש, פעלנו בשיתוף פעולה עם הנהלת המחוז במשרד החינוך ובהלימה להוראות משרד הבריאות כדי להבטיח חזרה בטוחה וסדורה של התלמידים לבתי הספר".

היום (ראשון) סיירו ראש העיר עינת קליש רותם ומחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני בכמה בתי ספר בעיר, ובעקבות הסיור הוחלט על שורה של צעדים: ניקיון יסודי של מוסדות החינוך בהתאם לנדרש בצו בריאות העם; התאמת שעות עבודת המנקות לשעות הלימודים ועמידה בסטנדרטים הנדרשים לניקיון ולשמירה על היגיינה לפי הנחיות משרד הבריאות; סימון שטחי המתנה מחוץ לשערי בית הספר לטובת שמירה על ההנחיות בעת הבאת הילדים בבוקר ואיסופם בסוף יום הלימודים; הגדרת אזורי המתנה לתלמידים שיגיעו ללא הצהרות בריאות; הגדרת "חדרי בידוד" לתלמידים שמפתחים תסמיני מחלה; תגבור הפקחים העירוניים ליד שערי בתי הספר לשמירה על סדר, על משמעת ועל אכיפת הנחיות הריחוק החברתי; מתן מענה והתאמות לצורכי הצטיידות מערכות התקשוב בבתי הספר; תיחום וגידור מוסדות שבהם יש חטיבות צעירות בתוך מוסדות החינוך; שליחת מכתב הסברה מלא וכוללני למשפחות התלמידים בעברית, בערבית, באמהרית וברוסית על הנדרש בימים אלה.

 

 

קליש רותם: "ימי החזרה לשגרה אינם פשוטים לכולנו, ובאופן מיוחד לילדינו. אחרי שבועות רבים של בידוד וריחוק חברתי עלינו לנקוט משנה זהירות ולא להתפשר על בריאות הילדים ומשפחותיהם ועל שלום צוותי ההוראה וכל עובדי בתי הספר".

כזכור, אתמול החליטה הנהלת העירייה לא לחדש היום את הלימודים של תלמידי כיתות א'-ג' בעיר. בהודעתה של העירייה נכתב: "צוותי ההוראה וההנהלה יגיעו מחר בבוקר לבתי הספר וייערכו סיורים עם ראש העיר ועם מחזיקת תיק חינוך כדי לוודא שהכיתות ובתי הספר ערוכים ומוכנים לקליטת התלמידים בהתאם לדרישות משרד הבריאות באופן מלא. התלמידים יחזרו ללימודים בהמשך השבוע לאחר שתיבחן מוכנות המערכת ושבריאות התלמידים והצוות החינוכי מובטחת לפי כל הקריטריונים הנדרשים. גם הלימודים בכיתות י"א ו-י"ב יתחדשו בהמשך השבוע, רק לאחר שבתי הספר התיכוניים יעמדו בכל הקריטריונים".

עדכון (22:50): יו"ר הנהגת הורי חיפה עופר גרין מסר לאחר הודעתה של העירייה: "הנהגת הורי חיפה מברכת את העירייה על ההודעה על חזרת תלמידי כיתות א'-ג' ללימודים ביום שלישי. אנו כאן בראש ובראשונה למען התלמידים והוריהם, וללא ספק חזרה למסגרת היא חשובה בעת הזו מאין כמוה. לפיכך אנו קוראים לציבור ההורים לשוב ללימודים אך לנהוג בזהירות, להישמע לכללים, ולוודא מול הנהלות בתי הספר והנהגות ההורים כי בית הספר מוכן וערוך לקליטת התלמידים. יחד עם זאת אנו מצרים על המשך ההתנהלות של העירייה. צר לנו שההודעה יצאה לתקשורת וברשתות החברתיות ולא דרך נציגות ההורים הנבחרת. צר לנו שנראה כי העירייה יוצאת לדרך כאשר יש בעיות רבות בשטח – בעיות שעליהן אנו מתריעים כבר שבועות רבים – מבלי שפרסמה תוכנית סדורה לתיקונן. אנו נמשיך לעקוב ולהתריע על המצב בשטח, ולהיות חלק פעיל בתהליך החינוכי בעיר. זוהי השליחות שלנו, זהו התפקיד שלנו, ולשם כך נבחרנו. אנו שבים וקוראים לעירייה להניח את המחלוקות בצד ולשבת איתנו לשולחן לדיון פתוח וענייני באתגרים שעוד נכונו לנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    לא בוצע חיטוי בכל בתי הספר היסודיים בחיפה, תשתית האינטרנט בבתי הספר לא תאפשר ביצוע זום מול כל כיתות ד'-ו' ומכיוון שהכיתות הנמוכות פוצלו אין חדרים פנויים למורי הכיתות הגבוהות ללמד מבית הספר. בהצלחה ובריאות לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר