בית הספר רמת הנשיא (צילום: שושן מנולה)
בית הספר רמת הנשיא (צילום: שושן מנולה)

האם בית הספר רמת הנשיא ייפתח? בעירייה שותקים

שנת הלימודים תיפתח בעוד פחות מארבעה שבועות, ועיריית חיפה עדיין לא טרחה להודיע לתושבי רמת הנשיא אם בית הספר היסודי בשכונתם ייפתח. גורם בעירייה מעריך כי בית הספר לא ייפתח: "הילדים כבר רשומים בבתי ספר אחרים מחוץ לשכונה, כך שככל הנראה המבנה יעמוד השנה ריק"

פורסם בתאריך: 6.8.20 11:05

בעוד פחות מארבעה שבועות תיפתח שנת הלימודים, ותושבי שכונת רמת הנשיא עדיין אינם יודעים אם בית הספר היסודי בשכונתם ייפתח. גורם בעיריית חיפה העריך בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" כי בית הספר לא ייפתח ואמר: "הילדים כבר רשומים בבתי ספר אחרים מחוץ לשכונה, כך שככל הנראה המבנה יעמוד השנה ריק".

העבודות להקמתו של בית הספר החלו בתחילת שנת 2018, ולצורך הבנייה העביר משרד החינוך לעירייה כ-17 מיליון שקל. בית הספר כבר עומד על תלו אך הוא נותר שומם לאחר שהעירייה לא החליטה מה יעלה בגורלו, ואם החליטה הרי שהיא בחרה לא לשתף את הציבור בהחלטתה. כזכור, לפני תשעה חודשים עלתה בעירייה האפשרות להעביר למבנה בית הספר ברמת הנשיא את תלמידי דוד ילין, שהשטח שעליו בנוי בית ספרם שייך לקבוצת זאבי אשר מתכננת להיבנות בו מגדלי דירות, אך לא טרחה ליידע בעניין את ההורים בשכונה או את ההורים של תלמידי דוד ילין. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" ביום שלישי, תלמידי דוד ילין עדיין לא קיבלו כל הודעה מהעירייה היכן הם ילמדו בשנת הלימודים הקרובה.

בהודעה שפרסם ועד רמת הנשיא בנובמבר 2019 נכתב: "הוועד רואה בחומרה רבה את תשובת העירייה שלא תיפתח הרשמה לבית הספר בשכונה, שבנייתו תסתיים עד לחודש ספטמבר 2020. הוועד ימשיך לפעול על מנת לשנות את ההחלטה הזו של העירייה. כפי שכבר הודענו בעבר, לא ניתן לעירייה לשכן בבית הספר בשכונת רמת הנשיא תלמידים המתגוררים באזורים אחרים בעיר, גם אם לשם כך נצטרך לחסום את דרכי הגישה לשכונה".

 

 

"ההתנהלות של העירייה בנושאי שקיפות והעברת מידע לתושבים היא שערורייתית", אומרת תושבת רמת הנשיא שבתה לומדת בבית ספר יסודי מחוץ לשכונה, "בעבר לא קרה דבר כזה שהעירייה לא עדכנה את התושבים, או לפחות את ועד השכונה, על מהלכים שהיא מתכוונת לעשות. האם פתיחתו של בית ספר הוא סוד צבאי? מדוע משרד החינוך במחוז לא מתערב? האם גם הוא ממודר? הרי הוא זה שמימן את ההקמה של בית הספר".

ילדי רמת הנשיא כבר רשומים בבתי ספר מחוץ לשכונה, אז למה הדחיפות?

"אם היו מודיעים לי שבית הספר ברמת הנשיא ייפתח ב-1 בספטמבר, הייתי מוציאה את בתי מבית הספר שבו היא לומדת בכרמל ומעבירה אותה לכאן. להורים נמאס לעמוד בפקקים בכל יום בדרך לבית הספר וממנו. למה לא מגיע לנו בית ספר כמו לשאר ילדי העיר? השקיעו כאן מיליונים בבניית בית ספר, ועכשיו הוא יעמוד ריק ללא שימוש לפחות במשך שנה. זה נשמע הגיוני?".

תגובותיהם של עיריית חיפה ומשרד החינוך יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. השקוף

    תפנו לסיגל ציוני"האמא של הילדים"(בדיחה עצובה)אולי תקבלו תשובה!!!!!אה שכחתי……היא עסוקה בליקוקים !!!!!!

  2. שקופה

    מה שקורה בעיריית חיפה מאז שקליש נבחרה זה ביזיון אחד גדול! טובת התושבים במקום האחרון. עושים דווקא לתושבים כל מי שאיתה בקואליציה
    גם ישלם בבחירות הבאות, איך אפשר לשבת בעירייה שכזו

  3. לא קונים עתיד על הנייר

    למה קונים דירה לפני שכל התשתיות מוכנות? פעם הבאה מי שקנה ילמד לקח

  4. רמת הנשיא זה נוה דוד, למה לא לשלוח את הילדים לנירים/חופית

    הכרמליסטים שירדו מהרכמל למטה לא רוצים להתערבב עם תושבי נוה דוד ושאר העליה. יש את בית ספר חופית ואת בית ספר נירים שהוא בית ספר מצטיין ושניהם במרחק הליכה. אבל חלילה שילדי הכרמליסטים ילמדו עם ילדי נוה דוד/שער העלייה.
    למה בכלל היה צורך להקים עוד בית ספר? לא היה עדיף להרחיב את הקיימים? עוד טירלול מבית יונה יהב שהעדיף לשפוך כספים בשביל מגלומניה. אין הגיון להקים כל 500 מטר בית ספר.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סקופ: ציוני תפרוש עוד חצי שנה במקומה יכנס מספר חמש שובר ניר או הבא אחריו

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי רמת המתנשא מסרבים לשלוח את ילדיהם ללמוד עם ילדי נוה דוד. גזענות חדשה

  7. אמא לשלושה

    נירית נשמע כמו בית ספר חלומי תחת ניהולו של עודד הרשקו, מסוג בתי הספר שאם היה קרוב למקום מגורי + ילדי לא היו כבר בתוך המערכת = הייתי מאושרת לשלוח לשם.
    ממש לא מבינה למה לא בנו שם בית ספר חדש במקום לשדרג את הקיימים בשכונה (+ בשכונות ותיקות וצפופות אחרות), ולשייך את ילדי צבר המבנים ברמת הנשיא לנירים / חופית מלכתחילה.

  8. אילנה

    הפתרון: הורי התלמידים של דוד ילין ורמת הנשיא יכריזו על עצמם שהם חרדים, ומיד הכל יסודר: תלמידי דוד ילין ימשיכו ללמוד במבנה הקבוע, וילדי רמת הנשיא , בשכונה שלהם.

  9. גלי

    עיריית חלם בראשות החלמאית קליש רותם.
    רק החרדים זוכים אצלה לעדנה.

  10. פארוק

    לא מבין מה לא בסדר.בסך הכל בתקופה שלומדים בקפסולות,משמרות ורק בחלק מימי השבוע כי אין מקום ללמוד בתנאי ריחוק חברתי, עיריית חיפה מדגימה כי אפשר לקחת את הריחוק החברתי צעד קדימה.
    תגובת העירייה תימסר כשהעירייה תיזכר באיזו עיר מדובר או כשתגמר עונת הרחצה.

  11. גולדי לאן...

    הבת שלי סיימה בית ספר, נירים, והמשיכה לכפר גלים, יצאה עם תעודת בגרות, מצויינת, עבודה גמר בביולוגיה, עם פרס ראשון של משרד החינוך, בתי ספר מצוינים, מי שרוצה ללמוד, יכול רק להצליח, יש עוד תלמידה, שהיום היא היסטוריון, במוזאון ישראל….אז למה להדביק סטיגמה לשכונה,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר