בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)
בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)

מסתמן: תלמידי דוד ילין יעברו לרמת הנשיא

הנהלת העירייה ומערכת החינוך שוקלות להעביר את תלמידי בית הספר היסודי דוד ילין, שהיה אמור כבר השנה לעבור למבנה הישן של תיכון חוגים, למבנה בית הספר החדש ברמת הנשיא, בעקבות עיכוב נוסף שחל בהכנת המבנה

פורסם בתאריך: 18.11.19 07:57

תלמידי בית הספר היסודי דוד ילין במרכז הכרמל צפויים לעבור ללמוד בשנת הלימודים הבאה בבית הספר היסודי בשכונת רמת הנשיא שנמצא בשלבי הקמה. החלטה סופית בעניין עתידה להתקבל בקרוב על ידי עיריית חיפה.

בבית הספר דוד ילין לומדים 572 תלמידים ב-22 כיתות אם, שבהן נכללות גם שתי כיתות מחוננים בכל שכבת גיל. בית הספר רמת הנשיא נבנה בימים אלה על פני שטח של כ-17 דונם, והוא כולל שלושה אגפים ובהם 18 כיתות.

 

החזית הצפונית של בית הספר היסודי ברמת הנשיא (הדמיה: משרד אילן צבי אדריכלים)

החזית הצפונית של בית הספר היסודי ברמת הנשיא (הדמיה: משרד אילן צבי אדריכלים)

 

מתחם בית הספר דוד ילין אמור לעבור בסוף שנת הלימודים הנוכחית לידיה של קבוצת זאבי לצורך בנייה. השטח אמור היה לעבור לידי הקבוצה כבר בסוף שנת הלימודים שעברה, לפי הסכם שנחתם בתקופת כהונתו של יונה יהב, אבל לאחר דיונים עם הנהלת העירייה בראשותה של עינת קליש רותם הסכימה הקבוצה לאפשר את הארכת הלימודים בדוד ילין בשנה נוספת, משום שהמבנה שאליו הם היו אמורים לעבור וששירת עד השנה את בית הספר התיכון חוגים. אלא שגם אחרי הדחייה, העבודות במבנה חוגים הישן לא התקדמו בקצב שיאפשר מעבר בשנה הקרובה.

 

 

כבר בחודש מאי אמרה יו"ר ועד ההורים דאז דקלה ארד ל"כלבו – חיפה והצפון" כי הסיכוי שבית הספר יעבור בשנת הלימודים תשפ"א (2021-2020) הוא קלוש בגלל העיכוב. ארד הוסיפה כי ההורים מעדיפים להמתין עם הכניסה למבנה חוגים הישן עד להשלמת העבודות.

מוועד שכונת רמת הנשיא נמסר בתגובה: "אנחנו המומים מהיצירתיות של העירייה. לאחר שאנחנו מחכים לבית ספר שהובטח לנו עוד בשנת 2015, ולאחר מאבקים רבים שהובילו לבנייתו לקראת שנת הלימודים הבאה, לא ניתן להתל בנו שוב. מעבר לכך שצריך להפסיק לטרטר את ההורים ואת התלמידים של דוד ילין כאילו הם שק חבטות, לא ייתכן שידחסו 22 כיתות במקום שיהיו בו 18 כיתות בלבד, בלי כביש גישה ובלי אולם ספורט. אנחנו דורשים לפתוח את בית הספר לילדי השכונה כמובטח זה שנים לאלתר וללא מריחות נוספות. כמו כן, התשתיות בשכונה לא מותאמות להגעתם של 570 ילדים מחוצה לה כדי ללמוד בה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מכיר את הנושא

    למי שלא הבין, ביה"ס דוד ילין וגם ביה"ס חוגים יעברו לידי גד זאבי

  2. לסגור את יפה נוף

    אם יפה נוף החברה המושחתת מופקדת על הקמת בית הספר איך מצפים שלא יהיה עיכוב?
    זה גם בטח יעלה 40% יותר ממה שאמרו שיעלה
    אין גבול??

  3. טל

    כל מרכז הכרמל יעבור לטייקון גד זאבי תמורת תמיכתו הכספית הרבה בהרצת קליש לראשות העיר,
    יונה יהב שהיה ראש עיר נהדר מנע את זה ושילם על כך.

    הבנת את זה ברוך?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר