בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)
בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)

בין הכיסאות: תלמידי דוד ילין נשארו ללא בית ספר

תלמידי בית הספר דוד ילין לא יוכלו להיכנס למבנה בית הספר חוגים משום שעיריית חיפה לא ביצעה בו עבודות חיזוק, וגם לא יוכלו להישאר בבית ספרם ששטחו עובר לידיו של היזם גד זאבי. התלמידים יפוזרו בין מוסדות החינוך לזמן לא ידוע וגם לא יקבלו תקציב להסעות

פורסם בתאריך: 5.5.19 13:16

עיריית חיפה הודיעה להורי התלמידים בבית הספר דוד ילין כי הם לא יוכלו להיכנס ב-1 בספטמבר למבנה בית הספר חוגים שהתפנה ועבר לרמת הדר. הסיבה: רק בימים אלה החלה העירייה לבצע את עבודות החיזוק למבנים של בית הספר – עבודות שייארכו זמן רב. במקביל הודיעה העירייה להורים כי התלמידים לא יוכלו להישאר במבנה בית הספר דוד ילין, שעל פי הסכם עובר לחזקתו של היזם גד זאבי לצורכי בנייה של פרויקט מגורים.

לדברי ההורים, כבר בשנת 2014 ביקש משרד החינוך מהעירייה להגיש דוח מפורט על מצב המבנים בבית הספר חוגים אך העירייה לא עשתה זאת, ולולא התעקשותם של ההורים היו התלמידים עוברים למבנה לא בטיחותי. התלמידים, שנשארו כעת ללא מבנה ללמוד בו, יפוזרו בין כמה מוסדות חינוך בעיר, ולמרות זאת העירייה לא תסייע לתלמידים בהסעות בשל מחסור בתקציב. ההורים ששתקו עד עכשיו שוקלים לפנות לעורך דין לצורך בירור ההשלכות של המהלך.

יו"ר ועד ההורים בדוד ילין דקלה ארד: "אנחנו רוצים להישאר במבנה של בית הספר דוד ילין. העירייה התמהמהה בחיזוק המבנים בחוגים, והילדים שלנו לא צריכים לשלם את המחיר. אנחנו לא אלה שחיכו 20 שנה כדי להתחיל בחיזוק מבנה בית הספר, אנחנו לא אלה שהתמהמהו עם כל הדוחות בעניין. בשנת 2014 ביקש משרד החינוך מהעירייה להנפיק לו דוח על מצב המבנים בחוגים, ואם היא היתה עושה זאת לא היינו נמצאים היום במצב שבו אנחנו נמצאים. אנחנו לא צריכים להיענש על כך שמישהו אחר לא עשה את עבודתו. העירייה כבר הודיעה לנו חד משמעית שלא נוכל להיכנס לחוגים ב-1 בספטמבר ושהיא לא תממן את הסעות לבתי הספר האחרים כי הנושא לא תוקצב. זה נשמע לא הגיוני כי לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, רשויות מקומיות חייבות לממן הסעות. אנחנו מקווים שתימצא הדרך להשאיר אותנו בדוד ילין עד שחוגים יהיה כשיר לקלוט אותנו במאת האחוזים ושהתלמידים לא ייפגעו".

 

ייתכן שהדרישות שלכם לחיזוק המבנה מהעירייה עיכבו את המעבר?

"אנחנו רוצים שילדינו ייכנסו למבנה שהוא בטיחותי ומותאם למאה ה-21. שלא יגידו לנו עכשיו שאין תקציב ולכן לא נתאים את החצרות ועוד אלף ואחד דברים נוספים. זה מזעזע שהגענו לשעת השי"ן והעירייה לא יודעת מה באמת יהיה איתנו ב-1 בספטמבר. אמרו לנו שנצטרך להתפנות לבתי ספר אחרים לזמן בלתי ידוע. אנחנו שוקלים לפנות לעורך דין כדי לבחון את ההשלכות של המהלך הזה. עד היום שילמנו מחיר יקר מאוד ושתקנו. בדוד ילין הכניסו לנו גני ילדים למבנה שגם כך מלא עד אפס מקום, אמרו שזה היה רק לשלושה חודשים, והם עדיין כאן. אין בבית הספר ספרייה ולא חדר מחשבים, אין כלום. אנחנו כבר לא מוכנים לעבור על זה לסדר היום ואומרים די. עד עכשיו היינו בסדר כי הבנו שהמצב בדוד ילין הוא זמני, אבל עכשיו אנחנו מתחילים לאבד סבלנות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא מטופל על ידי כל הגורמים הרלוונטיים והצוות המקצועי באגף החינוך, ובשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך. עם סיום התהליך ועיבוד כל הנתונים הסופיים לביצוע תצא הודעה מסודרת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. העיקר שהמשכורת שלהם מגיעה בזמן

    העירייה דורשת ביצוע מיידי אבל שמשהו נדרש מהעירייה הוא נדחק למגירה. זאת דוגמה טובה – ידעו כבר מספר שנים שדוד ילין עובר לחוגים אבל לא עשו דבר "יהיה בסדר"

  2. חיפאי

    אם הוא חיכה עד עכשיו, יש מצב שזאבי יחכה עוד קצת? אני משוכנע שניתן למצוא פתרון מסודר. צריך רק רצון טוב.

    בהצלחה עם זה לראש העיר, שצריכה להתמודד עם כל מיני ירושות, חלקן בעיתיות. סליחה, אבל גם העברה של בית ספר באמצע השנה, בהמשך לעבודות סיום מרתוניות יומם וליל, זה צעד חריג ולא מקובל. שלגמרי התקבל בימי יהב.

  3. שובר

    ומה לגבי גני ילדים מגיל 3 בנאות פרס? שהעירייה לא עומדת בלוחות הזמנים וההורים קיבלו הודעה שילדיהם ילמדו בגן בדרך הים?

    כמה עוד אפשר לזלזל בהורים?

  4. ייככיממע

    לשובר
    המסכנים הם לא הגנים
    גם פה העירייה הבטיחה להורי דוד ילין לפני 3 שנים שזה יהיה ל3 -8 חודשים והם לא עזבו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר