חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה)
חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה)

"סירוב העירייה להטלת החול פוגע בראש ובראשונה בתושבי חיפה"

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם דוחה מנכ"ל חנ"י טיקו גדות את טענותיה של עיריית חיפה כי החול שבו מתכוונת החברה להזין את חופי קרית חיים הוא מזוהם. גדות אף ציטט מהאישור שנתן המשרד להגנת הסביבה למהלך, ולפיו "לא נמצאו חריגות בריכוזי מזהמים ואין מבחינתנו מניעה שהחול יוטל בחוף רחצה"

פורסם בתאריך: 27.6.23 16:52

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פנתה לראש העיר עינת קליש רותם בנושא הזנת החול בחוף קרית חיים, וזאת לאחר שפנייה קודמת למנכ"ל העירייה ניר מריאש לא נענתה.

במכתב ששלח היום (שלישי) מ"מ מנכ"ל חנ"י טיקו גדות לקליש רותם נכתב כי לאחר שמכתבו מ-6 ביוני למריאש לא נענה, מכתב זה ממוען "הפעם אלייך באופן אישי כראש העיר וכמי שהדאגה לרווחת תושבי חיפה והסביבה עומדת בראש מעייניה" ובו בקשה לאשר לחנ"י להזין את חופי קרית חיים בחול.

כזכור, עם הקמתו של נמל המפרץ התחייבה חנ"י להזרים חול לחופי הרחצה בקריה, אלא שהעירייה טוענת כי "חנ"י מבקשת להזין את החוף בחול שמקורו בבריכת נמל המפרץ אשר נדגם ונמצא בחלקו מזוהם. הזנת החול חשובה ואף קריטית, אך בריאות הציבור חשובה אף יותר, ולכן תמשיך העירייה לעמוד על דרישתה כי החול שיוזן יהיה נקי ובטוח לשימוש הציבור". עם זאת, יצוין כי העירייה לא הציגה כל סימוכין לטענתה.

בעקבות טענותיה של העירייה שלח גדות מכתב למריאש שבו נטען כי "העירייה גורמת נזקים בלתי הפיכים לתושבי חיפה" וכי "כל השמועות בדבר חול מזוהם בכספית הן חסרות שחר, ומטרתן היא להפחיד את הציבור לשווא". בסיום מכתבו הדגיש גדות כי חנ"י ערוכה ומוכנה להטיל את החול בחופים וכי מניעת היתר ההטלה מצדה של העירייה מעכבת את הפעולה.

 

 

גם במכתבו לקליש רותם כתב גדות כי חנ"י ערוכה להטלת החול וכי מפעילת אוניית המחפר שעמה התקשרה חנ"י ממתינה כבר יותר מחודש לצו התחלת עבודה. הוא הדגיש כי בניגוד לטענות העירייה, הדוח שבוצע לבדיקת החול מאשר כי מקור החול להטלה בחופים הוא נקי לחלוטין, ואף ציטט מחוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה כי מהאזור שממנו יילקח החול "לא נמצאו חריגות בריכוזי מזהמים ואין מבחינתנו מניעה שהחול יוטל בחוף רחצה".

בפנייה ישירה לראש העיר כתב גדות: "אנו מאמינים כי לא כל המידע הובא בפנייך אך הובא והובהר בפני גורמים בעירייה. המשרד להגנת הסביבה ביקש את אישור העירייה לגוון החול. חול מהמקור שממנו מתוכננת נטילת החול להזנה הוטל לאורך גדר חוות תש"א בשנה שעברה והתבהר במהלך השנה. דגימות עדכניות נערכו לאחרונה, כשנה אחרי ההטלה, ונמצא שהחול נקי. כעת, לאחר קבלת עמדת המשרד להגנת הסביבה בנושא איכות החול, אנו מצפים שהעירייה תאשר את גוון החול ותיתן אישור מיידי להטלת החול לרווחת תושבי חיפה והסביבה".

גדות שב והבהיר את הנזקים ואת העלויות שייגרמו בעקבות עיכוב נוסף: "סירוב העירייה להטלת החול כנדרש פוגעת קשות בראש ובראשונה בחופי קרית חיים ובתושבי חיפה והסביבה שלא יוכלו להשתמש כראוי בחופים וליהנות ממשאב ציבורי יקר ערך. יובהר כי הגם שחנ"י מוכנה לשאת במלוא עלות הטלת החול, הרי שבנסיבות דנן נגרמים נזקים ועלויות כבדים, לרבות למפעילת אוניית המחפר, כתוצאה מהעיכוב בהטלת החול. ככל שתידחה הטלת החול, או גרוע מכך – תימנע בקיץ זה, מצב החוף יהיה פחות טוב לציבור בהשוואה למצב החוף לאחר הטלה".

קליש רותם מסרה בתגובה: "אמנם במסגרת עבודתי כאדריכלית עסקתי רבות בייעוץ בבחירת גווני קירות, מרצפות, ריהוט ופירזול. תפקידי כראש עיר מחייב הגנה על בריאות התושבים אך אינו כולל בחירת גווני חול לחופי הרחצה של העיר. אני מציעה שחנ"י תפסיק לנסות לכסת"ח את עצמה (וגם תוודא שאין בחול כספית). זה תפקידה הבלעדי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר