חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה)
חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי, המשרד להגנת הסביבה)

"העירייה גורמת נזקים בלתי הפיכים לתושבי חיפה"

במכתב חריף ששלח מ"מ מנכ"ל חנ"י טיקו גדות למנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש בנושא הזנת חופי קרית חיים נכתב כי העירייה "חורגת מהתנהלות סבירה, שכן מבחינה מקצועית ברור לכל שעדיפה הטלת החול על אי הטלתו". לטענתו, "כל השמועות בדבר חול מזוהם בכספית הן חסרות שחר, ומטרתן היא להפחיד את הציבור לשווא"

פורסם בתאריך: 6.6.23 14:19

בעקבות הסערה שהתעוררה השבוע לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על הדברים הסותרים שהציגו עיריית חיפה חברת נמלי ישראל (חנ"י) בנושא הזנת חופי קרית חיים בחול, שלח היום (שלישי) מ"מ מנכ"ל חנ"י טיקו גדות מכתב חריף למנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש. במכתב נטען כי העירייה גורמת נזקים בלתי הפיכים הן לחנ"י והן לתושבי חיפה.

כזכור, יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן וחברו לסיעה מוטי בליצבלאו שלחו מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ודרשו ממנה להפציר בחנ"י להטיל את החול בחוף קרית חיים לקראת עונת הרחצה, כפי שנקבע כי על חנ"י לעשות בעת הקמתו של נמל המפרץ. בתגובה השיבה חנ"י כי מי שמונע את הטלת החול היא דווקא ראש העיר עינת קליש רותם.

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" פרסמה קליש רותם פוסט שבו היא טענה כי "בחול שחנ"י רוצה להזין לחופי קרית חיים נמצאה כספית. הוא נלקח משפך הקישון (היכן שחנ"י חופרת כדי להקים את נמל הדלק). זה לא מפריע לה לנסות להפיל עלי את האחריות שלה להזנת החופים, לה היא המחויבת על פי הסכם הקמת נמל המפרץ ההרסני. הזנת חול חשובה ואף קריטית, אך בריאות הציבור חשובה אף יותר, ולכן נמשיך לעמוד על דרישתנו שהחול שיוזן יהיה נקי ובטוח לשימוש הציבור".

המכתב ששלח גדות למריאש נפתח בהסבר על הזנת החול: "חנ"י נערכה כמדי שנה גם השנה להטלת החול בחופי קרית חיים. חנ"י התקשרה עם חברה המפעילה אוניית מחפר, שמצוידת באביזרים המתאימים על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה וממתינה זה שבועיים לצו התחלת עבודה. חנ"י נושאת במלוא עלות הטלת החול בסך של כשישה מיליון שקל ואף יותר מכך, ככל שיידרש. היקף ההטלה המתוכנן הקיץ הוא כ-150,000 מ"ק חול נקי".

 

 

באשר לאיכותו של החול נכתב כי "מקור החול הוא נקי לחלוטין וקיבל את אישור המשרד להגנת הסביבה. כל השמועות בדבר חול מזוהם בכספית הן חסרות שחר, וכל מטרתן היא אחת – להפחיד את הציבור לשווא. אזור מקור החול להטלה נבחן זה כשנתיים בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, האזור נבדק במספר קידוחים ודגימות ואותרו בו כמויות חול גדולות נקיות וללא כל זיהום. כמויות החול המתאים להטלה גדולות מעבר לכמות החול הנדרשת להזנת החופים. על מנת לסבר את האוזן נציין כי בקיץ אשתקד הוטל חול ממקור זה בקדמת חומת חוות המיכלים, וגם בבדיקות שנערכו השנה ליתר ביטחון, כשנה לאחר שהוטל החול בחוף הים, נמצא באישור גורמי המשרד להגנת הסביבה כי החול נקי".

בהמשך המכתב מתריע גדות כי "התנגדות העירייה להזנת החופים חושפת את חנ"י לנזקים חומריים ותדמיתיים, ועלולה לגרום לה להפר את מחויבויותיה הן מול מוסדות התכנון בישראל והן מול הקהילה המקומית בחיפה והציבור בכלל. הדבר חמור במיוחד כאשר כאמור חנ"י נערכה מבעוד מועד להטלת החול בתחילת חודש אפריל, התקשרה עם קבלנים, עם אוניית מחפר ועם צוותי עבודה ופיקוח, וייחדה תקציב לשם כך".

גדות  מבקר בחומרה את התנהלות העירייה, שלטענתו "חרגה מסמכותה ונגרמים נזקים בלתי הפיכים הן לחנ"י והן לתושבי חיפה שחופי הרחצה משמשים עבורם נופש והנאה לאורך כל עונת הרחצה. ככל שתידחה הטלת החול – או גרוע מכך, תימנע בקיץ זה – מצב החוף יהיה פחות טוב לציבור בהשוואה למצב החוף לאחר הטלה. חנ"י סבורה כי עיריית חיפה חורגת מהתנהלות סבירה, שכן מבחינה מקצועית ברור לכל שעדיפה הטלת החול על אי הטלתו, לטובת הציבור".

את מכתבו מסיים גדות בכך שחנ"י מוכנה להטלת החול ברגע שתקבל את ההיתר מהעירייה: "ככל שיתקבל בימים הקרובים היתר ההטלה, חנ"י תעשה כל מאמץ לבצע את הזנת החופים בהתחשבות בתושבים המבלים בחופים ותבנה חוף רחב ואיכותי שיעמוד לשארית הקיץ והסתיו לרווחת תושבי חיפה והקריות".

מהעירייה נמסר בתגובה כי קליש רותם כבר התייחסה לנושא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. די לשקר לנו

    חנ"י דואגת רק לטובת הנמלים.
    חברה הרסנית לחיפה ולסביבה לא מאמינה לאף מילה שלהם

  2. אריה

    למרות אי הסימפוניה שיש לי כלפי קליש אני מאמין לה ולא לגדות

  3. אשר

    בכל לשון בקשה לשלוח חול לחוף זה מזהם את חוף לעצור את הנמל הזה בשביל עוד כסף לנמל לשמור את בריאות תור חשוב מהכל

  4. חיפאי וותיק

    אני יותר מאמין לראש העיריה,היא יותר אמינה מרשות הנמלים,כל הכבוד שהיא עומדת על שלה ולא מאפשרת להם להרעיל אותנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר