ביוב זורם אל נחל לוטם
ביוב זורם אל נחל לוטם

צינור התפוצץ, כמויות גדולות של ביוב זורמות לנחל לוטם

לטענתם של תושבים ברחוב בית לחם בכרמל הצרפתי, ביוב בכמויות גדולות זורם מצינור ראשי של תאגיד המים מי כרמל הישר אל וואדי לוטם. התושבים מספרים כי הסיבה לכך היא פיצוץ בצינור זמני שהתקין התאגיד במקום כפתרון זמני לבעיות הפיצוץ התכופות בקו הביוב. מי כרמל: "הפנייה מטופלת"

פורסם בתאריך: 27.11.23 15:32

תושבים ברחוב בית לחם בכרמל הצרפתי מתלוננים על זרימת ביוב בכמויות גדולות מצינור ראשי של תאגיד המים מי כרמל הישר אל וואדי לוטם. לטענתם, הסיבה לכך שאתמול בערב התפוצץ צינור זמני שהתקין התאגיד במקום כפתרון זמני לבעיות הפיצוץ התכופות בקו הביוב.

עוד טוענים התושבים כי הפתרון הזמני הפך לקבוע וכי למרות פניותיהם, עד כה איש ממי כרמל לא הגיע לטפל בפיצוץ. לדבריהם, הבעיה היא ידועה ונמשכת כבר יותר מחמש שנים, ללא פתרון יסודי מצד התאגיד.

"מהרחוב שלנו יוצא קו ביוב מרכזי של מי כרמל שמנקז גם חלק מהביוב ברחוב ויורד דרך צינור לוואדי לוטם", מספר תושב ברחוב בית לחם, "לפני כחמש שנים, בעקבות פיצוץ בבור הביוב, הועבר קו שהוגדר זמני בצינור שרשורי חיצוני. מאז, כל כמה חודשים – ובמקרה הרע כל כמה שבועות – הצינור הזה מתפוצץ, וקובים רבים של ביוב זורמים לוואדי לוטם".

 

 

לדבריו, אתמול בערב, כשלושה שבועות מאז הפיצוץ הקודם, צינור הביוב שוב התפוצץ והביוב זורם לוואדי ומזהם אותו: "מעבר לנזק הסביבתי הרחב כתוצאה מהריסת בתי גידול של צמחים שהמים הרעילים משקים אותם, יש בעיה בריאותית קשה. אנחנו סובלים ממכת יתושים, הסירחון הוא נורא כל כך עד שאי אפשר לפתוח חלון, שלא לדבר על כך שאנחנו נושמים רעל".

פניתם למי כרמל בבקשה לפתור את הבעיה?

"פעם אחת? יש לנו התכתבות ענפה וגם פנינו טלפונית. במשך שנים מבטיחים במי כרמל שהם יעבירו קו חדש, ועד היום לא נעשה דבר. מה עוד צריך לקרות כדי שהם יתעוררו?".

יצוין כי כבר בשנת 2017 פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" על פריצת ביוב בכמויות גדולות לנחל לוטם – אז מצדו השני של הוואדי, מרחוב דרך הים בכרמל המערבי. בעקבות הפרסום החליף התאגיד את צינור הביוב שיורד לנחל מהאזור.

ממי כרמל נמסר בתגובה: "הפנייה הגיעה למוקד והיא מטופלת. הציבור מוזמן לפנות למוקד בכל בעיה"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הגיע זמן להםסיק את נזק תמא38

    הפיצוצים בביוב ומים הם בגלל תמא 38
    זה נזק של מאות מליוני שקלים שתושבי חיפה ישלמו על נזקי חמדנות הנדלן והקבלנים.

  2. קלישה

    אני רק מקווה שהתושבים לא ישימו לב בחשבון הקרוב כי חייבנו אותם גם בהוצאות על הצינור הזמני- גם על הצינור החדש- והכי חשוב על כל המים אשר זרמו לביוב וזה כלל אתת הקנס שקיבלנו כי הזרמנו ביוב לרחובות העיר ,
    אבל היי – תמיד אפשר להתעלם כי אנחנו במצב מלחמה והעובדים עבדו תחת אש ותיקנו את הבעיה שאנחנו הרמנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר