העבודות בנחל לוטם (צילום: תאגיד מי כרמל)
העבודות בנחל לוטם (צילום: תאגיד מי כרמל)

החלו העבודות להחלפת הצינורות הדולפים בנחל לוטם

בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והצפון" לפני כחודשיים על זרימת ביוב אל הוואדי ועל הרס הטבע במקום, החל תאגיד מי כרמל בעבודות להחלפת הצינורות באזור הנחל

פורסם בתאריך: 30.10.17 17:33

העבודות להחלפת צינור הביוב בוואדי לוטם החלו לאחרונה לאחר תקופה ארוכה שבה הביוב זרם לנחל וגרם להרס סביבתי. בתאגיד המים מי כרמל המבצע את העבודות מציינים שהן מתבצעות בתנאי שטח קשים בכדי לשמור על החי והצומח בוואדי.

בשלב הראשון, שבמי כרמל מציינים כי הוא החל כבר בחודש ספטמבר, בוצע גיזום שיחים והוכשר התוואי להנחת קו הביוב החדש. הקו יהיה מורכב מצינורות עשויים מפוליאתילן אשר אטומים לחדירת שורשים. בשלב השני יוחלפו צינורות ביוב היורדים מהמגרשים הפרטיים שמעל הנחל אל הקו הראשי, שלטענת התאגיד הם אלו שגרמו לדליפת הביוב לוואדי במשך שנים ולמפגעים סניטריים חמורים.

 

החלפת צינורות הביוב בוואדי (צילום: תאגיד מי כרמל)

החלפת צינורות הביוב בוואדי (צילום: תאגיד מי כרמל)

 

 

בחודש ספטמבר פורסמו ב"כלבו – חיפה והצפון" תלונות של תושבים על דליפת הביוב אל הוואדי. התושבים טענו כי הם התלוננו במי כרמל על התקלה וכי הובטח להם שהמפגע יטופל, אך עד לפרסום הכתבה לא נעשה דבר.

דובר מי כרמל אייל פרדיס: "בשלב א' של הפרויקט יוחלפו קווי ביוב ראשיים לאורך 700 מטר בנחל וכ-200 מטר קווי ביוב פרטיים וחיבורי הקווים לבתים. לאחר סיום השלב הנוכחי מתוכנן ביצוע שלב ב' שיכלול השלמת העבודות להחלפת כל קווי הביוב בוואדי לוטם. העבודות תואמו עם נציגי מחלקת הגנים העירונית והחברה להגנת הטבע שתומכים בתוכנית".

אורכו של נחל לוטם הוא כארבעה ק"מ. ראשיתו סמוך לגן האם במרכז הכרמל, משם הוא ממשיך לעבר שכונת קרית שפרינצק, והוא מסתיים בים סמוך לפארק הכט.

 

צינורות הביוב החדשים (צילום: תאגיד מי כרמל)

צינורות הביוב החדשים (צילום: תאגיד מי כרמל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר