חוף שקמונה (צילום: יוסי מזור)
חוף שקמונה (צילום: יוסי מזור)

המשרד להגנת הסביבה: חוף שקמונה מלוכלך

מסיכום עונת הרחצה שפרסם המשרד להגנת הסביבה עולה כי חוף טיילת שקמונה קיבל בחודש אוקטובר את הדירוג מלוכלך - הדירוג הנמוך ביותר לניקיון בחופים הבלתי מוכרזים בישראל. בבדיקה שנערכה בכל חופי העיר בחודש אוקטובר לא דורג אפילו חוף אחד בציון המקסימלי נקי מאוד

פורסם בתאריך: 30.10.20 08:00

חוף טיילת שקמונה הצמוד למכון לחקר הימים והאגמים קיבל בחודש אוקטובר את הדירוג מלוכלך – הדירוג הנמוך ביותר מבין הדירוגים שמעניק המשרד להגנת הסביבה בתחום הניקיון בחופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ – כך עולה מסיכום עונת הרחצה שפרסם המשרד להגנת הסביבה. מדובר בהידרדרות בהתייחס לשתי הביקורות שנערכו במקום בתחילת חודש ספטמבר, שבסופם הוענק לחוף הדירוג בינוני. יצוין כי בבדיקה שנערכה בכל חופי העיר בחודש אוקטובר לא דורג ולו חוף אחד בציון המקסימלי נקי מאוד.

נתון זה הוא מטריד מכיוון שבמסגרת התוכנית "חוף נקי" מסייע המשרד להגנת הסביבה לעיריית חיפה לשמור על הניקיון בחופים.

בחוף קרית חיים צפון נרשמה ירידה מדירוג נקי מאוד בחודש ספטמבר לנקי בחודש אוקטובר. חוף דדו דרום שומר על יציבות כאשר בבדיקות בחודשים ספטמבר ואוקטובר הוא דורג כחוף נקי. נקודת האור בבדיקה נרשמה בחוף קרית חיים דרום, שקיבל את הדירוג מלוכלך בשתי הבדיקות בחודש ספטמבר, ואילו בחודש אוקטובר דורג כחוף נקי.

 

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "השנה, בשל מגבלות קורונה, התמודדנו עם מציאות מורכבת, שבאה לידי ביטוי גם ברמת ניקיון החופים. העברת התקציב שביצע המשרד לרשויות החופיות הניבה תוצאות, ונמשיך לפעול בכל דרך שנוכל כדי למגר את תופעת השלכת הפסולת בחופי הים, השייכים לכולנו. תוכנית תגבור האכיפה שיזמנו הובילה לתוצאות שנראות בשטח, אך זה לא מספיק. גם בימים מאתגרים אלו, על כולנו להמשיך להימנע משימוש בכלים חד-פעמיים, ובמיוחד בשטחים הפתוחים. אני מאחלת לכולנו שבעונת הרחצה הבאה נחזור לשגרה ונשוב ליהנות מחופי ארצנו כבעבר".

יצוין כי היום (שישי) יתקיים יום ניקוי החופים והים הגדול שבמסגרתו יתקיימו פעולות ניקיון לאורך כ-100 נקודות בחופי הים התיכון – מראש הנקרה שבצפון ועד אשקלון בדרום, כולל חופי מפרץ אילת וחופי הכנרת. באזור חיפה יוקמו נקודות בחופים קרית ים, קרית חיים, השקט, בת גלים, שקמונה, הכרמל, זמיר, דדו, הסטודנטים, נוה ים, הבונים, נחשולים, מעיין צבי ומעגן מיכאל.

 

זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)

זבל בחוף (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)

 


 

 


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. עידו

    סליחה מראש על השפה הבוטה
    מי שמשאיר זבל בטבע הוא זבל של בנאדם
    בלי טיפת הערכה או מודעות לקסם שהוא נהנה ממנו
    הטבע מציג את תפארתו היכן שהאדם לא משנה סדרי עולם

  2. מיקיבוט

    מי משאיר זבל יהודים ערבים וערבים ?
    גם כך המים בחופי הים מזוהמים סכנת נפשות

  3. חיפאית

    האם הייתם בחוצות המפרץ לא מנקים שם הלכלוך כבר שוכב שם הרבה זמן כל שבוע אנחנו שם והלכלוך נשאר באותו מקום ראשת העיר עסוקה בכלום לא מענין אותה משום דבר מזמן לא ראיתי מטאטא רחובות נוסף האנשים הם המלכלכים אוכלוסיה מגעילה בכל העיר

  4. בושה לחיפה

    וזה לכלוך אחרי סגר של חודש בספט-אוק' אז תארו לכם אם היו בודקים עכשיו!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר