שרון נסים (צילום: רשות נחל הקישון)
שרון נסים (צילום: רשות נחל הקישון)

בקשה לכלול את פארק מורד נחל הקישון בתוכנית המפרץ של הממשלה  

במכתב ששלחה מנכ"לית הרשות שרון נסים למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ היא מבקשת לכלול את פארק מורד נחל הקישון בתוכנית הממשלתית לפיתוחו ולקידומו של מפרץ חיפה ולהציג את עמדתה בפני ועדת המנכ"לים הבין משרדית

פורסם בתאריך: 9.11.20 10:55

רשות נחל הקישון מבקשת לכלול את פארק מורד נחל הקישון בתוכנית הממשלתית לפיתוחו ולקידומו של מפרץ חיפה. במכתב ששלחה מנכ"לית הרשות שרון נסים למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ היא ביקשה לתת את הדעת לנחל הקישון בכלל ולפארק שאמור לקום באזור במסגרת התוכנית של הממשלה בפרט.

לפני כשבועיים אישרה הממשלה להקים ועדת מנכ"לים בין משרדית לקידום ולפיתוח של מפרץ חיפה, כולל הוצאתם של המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. מרשות נחל הקישון נמסר כי הוועדה עשויה לקדם את תוכנית "עמק החדשנות" של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אשר עוסקת בין השאר בהיבטים סביבתיים ואקולוגיים ומשתלבת עם הפעילות של הרשות לשיקומו של נחל הקישון.

במכתבה כתבה נסים כי כל תוכנית לפיתוחו של המפרץ אינה יכולה שלא לכלול את מורד נחל הקישון, אשר במרחבו אושרה תוכנית שיזמה רשות נחל הקישון ובה פארק שמשתרע על פני 950 דונם ואשר יהווה ריאה ירוקה ויכלול גם את שיקום נוף המלחה המהווה שריד אחרון לנוף של שפכי נחלי החוף שאפיינו את ארץ ישראל בעבר.

 

 

רשות נחל הקישון ביקשה להופיע בפני הוועדה כדי להציג את עמדתה, והנושאים שהיא מבקשת להעלות בפניה הם הצגת חזון חדש למפרץ חיפה כנקי ממזהמים שמעניק איכות חיים לצד שטחי טבע ייחודיים; שילובה של הרשות בתוכנית לפינוי המפעלים; השפעות סביבתיות של התוואי הנוסף לנחל קישון שמתחבר לנחל גדורה; פיקוח ומזעור נזקים סביבתיים בנחל; ובעיקר הקמתו של פארק מורד נחל הקישון ותקצוב ההקמה והתחזוקה השוטפת.

נסים: "התוכנית היא בהחלט מעודדת ומפיחה תקווה לאזור כולו, אך היא לא תוכל להיות מושלמת ללא הקמת פארק מורד נחל הקישון שיהווה את הריאה הירוקה לתושבי המטרופולין. אני משוכנעת כי אנשי הוועדה יביאו לתשומת לבם את הצורך בהקמת הפארק שיעניק איכות חיים לתושבי האזור, ממש כמו פארקים דומים בדרום הארץ ובמרכזה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר