פארק מעגן הדיג (צילום: רשות נחל הקישון)
פארק מעגן הדיג (צילום: רשות נחל הקישון)

אושרה סופית התוכנית להקמת פארק הקישון

המשמעות המיידית: מעתה ניתן יהיה להשתמש ב-850 הדונם המיועדים רק לצורכי פארק. "מדובר בהישג חשוב לתושבי מטרופולין חיפה", ציינה מתכננת המחוז ליאת פלד. ההצעה להרחיב את הפארק ל-2,400 דונם נדחתה

פורסם בתאריך: 9.5.18 16:00

עכשיו זה רשמי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית להקמת פארק מורד נחל הקישון. אתמול (שלישי) הופץ פרוטוקול ישיבת הוועדה, וממנו עולה כי היא הטמיעה בהחלטתה אמירות נחרצות בדבר חשיבותו של הפארק, שמימושו עתיד לשנות את המציאות במפרץ המתועש: "הוועדה סבורה כי לפארק חשיבות ציבורית, סביבתית ואקולוגית רבה. הפארק המוצע מהווה הרחבה לפארק הקיים סמוך למעגן הדיג והוא כולל מגוון של שימושים לצורכי פנאי ונופש. כמו כן מהווה שטח זה אזור חיץ ירוק ובלעדי והמרחב הפתוח היחיד שנותר בין תשתיות ארציות בלב מפרץ חיפה המתועש. הוועדה מברכת על התוכנית אשר מניחה את היסודות להקמתו של פארק רחב ידיים לרווחת כלל הציבור".

כיום קיים סמוך לנחל הקישון פארק קטן – פארק מעגן הדיג – שהוקם בשנת 2001 ואשר משתרע על שטח קטן של 33 דונם בגדה הצפונית של מורד הנחל לאורך חצי ק"מ בלבד. תוכנית פארק מורד נחל הקישון, שיוזמת רשות נחל הקישון בניהולה של שרון נסים, כוללת הרחבה של הפארק הנוכחי ל-850 דונם לאורך שבעה ק"מ – משפך הנחל ועד לשדרות ההסתדרות. אישור התוכנית הוא הישג גדול לרשות שנאבקה במשך שנים לקידומה.

 

 

המשמעות המיידית של החלטת הוועדה היא שמעתה ואילך השימוש היחיד שיותר באותם 850 דונם הוא לצורכי פארק. עם זאת, הוועדה המחוזית דחתה חלק מההתנגדויות שהוגשו לתוכנית בניסיון להטמיע בה הרחבה של שטח הפארק, ובהן התנגדותו של האדריכל מיכאל רטנר שביקש להגדיל את השטח המיועד לפארק מ-850 דונם ל-2,400 דונם. בהחלטתה לדחות את ההצעות להרחבת הפארק ציינה הוועדה כי שטחו תואם את גבולות הפארק שעוגנו בתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של חיפה אשר אושרה בספטמבר 2016 ובתוכנית המתאר הארצית לעורף הנמל אשר מקודמת לאישור בימים אלה. "תוכנית פארק מורד הנחל אינה מונעת הגדלה עתידית של תחומי הפארק בכפוף להכנת תוכנית חדשה או משלימה", צוין בהחלטת הוועדה המחוזית.

מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד, שניהלה את ישיבת הוועדה המחוזית, אמרה בסיומה: "מדובר בהישג חשוב עבור תושבי מטרופולין חיפה שייהנו מריאה ירוקה לאורכו של אחד מהנחלים הגדולים בארץ. פארק מורד נחל הקישון מהווה חלק מרצף של שטחים פתוחים לאורכו של הנחל והוא מקושר לתוואי נחל הגדורה שמוביל לפארק הקריות העתידי, ובכך תיווצר מערכת מגוונת של שטחים פתוחים לרווחת תושבי מטרופולין חיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוני

    תבקשו שיבדקו את התיק של גדות כימכלים האם הרסו את המיכל של הדבק המגע שהיה אחד מהתנאים לקבלת היתר בניה.
    בסוף יצא היתר בלי להרוס את המיכל דבר שהוא בניגוד גמור להחלטת הוועדה.
    ההריסה נדרשה כי המיכל הווה סכנה נוספת במפרץ.
    הגיע הזמן שאנשים בעירייה יכנסו לכלא וחבל שמנהל האגף יוצא בסוף החודש לפנסיה..

  2. רמי חן

    סוף סוף משהו קטן וטוב בחיפה, ולא בזכות ראש העיר ומנהליה.
    הברכות מגיעות לראשת רשות הקישון שפעלה ללא לאות ונלחמה כלביאה להגדיל את שטח הפארק, לנקותו מזהום ולהנגישו וכן לסיעת הירוקים של חיפה בראשות אביהו האן שתרם לכך רבות.
    חבל שהפארק הזה נמצא בצלו הכבד של פליטות מזהמות של בז"ן ומפעלי המפרץ ותחת איום מתמיד של רשות הנמלים הדורסנית. אבל ככה מתחילים דברים גדולים לעיר המוזנחת. תבורכו העושים במלאכה הקשה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר