חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)
חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)

קליש רותם זימנה את ראשי תש"ן לשימוע

בשימוע שאליו זימנה ראש העיר עינת קליש רותם את ראשי חברת תש"ן יידונו צמצומו ואף ביטולו של רישיון העסק של חוות המיכלים בקרית חיים, וזאת בעקבות ממצאי שימוע שנערך לחברה על ידי המשרד להגנת הסביבה ואשר עולה מהם כי תש"ן הפרה את תנאי היתר הרעלים ורישיון העסק

פורסם בתאריך: 23.11.20 09:30

ראש העיר עינת קליש רותם זימנה את ראשי חברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) לשימוע לפני צמצומו ואף ביטולו של רישיון העסק של חוות המיכלים בקרית חיים. הזימון נשלח לחברה בעקבות ממצאי שימוע שנערך לה בסוף חודש אוגוסט על ידי המשרד להגנת הסביבה, אשר עולה מהם כי תש"ן הפרה את תנאי היתר הרעלים, רישיון העסק והוראות חוק נוספות, תוך גרימת מפגעים סביבתיים.

בזימון הבהירה ראש העיר כי השימוע עלול להוביל לביטול רישיון העסק שאותו אמורה היתה רשות הרישוי להנפיק לחוות המיכלים לתקופה של עשר שנים, ולמתן היתר זמני תחתיו לתקופה של שישה חודשים, תוך צמצום ההיתר הזמני באופן שלא יינתן היתר למיכלים המושבתים.

 

 

בזימון נכתב: "בחודשים האחרונים מגיעות אל המוקד העירוני תלונות רבות של תושבים בגין מפגעי ריח חמורים ובלתי סבירים שמקורם לכאורה מחוות המיכלים. תלונות הגיעו גם לאיגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה ולמשרד להגנת הסביבה אשר בדק וחקר את הנושא וזימן את נציגיכם לשימוע. ממצאי השימוע העלו תמונה עגומה, ולפיה הפרתם את תנאי היתר הרעלים, את תנאי רישיון העסק ואת הוראות החוק באופן הגורם למפגעים סביבתיים".

קליש רותם אף הבהירה כי מתן ההיתר הזמני לשישה חודשים מותנה על ידי העירייה בעמידה בכל הדרישות והתנאים שנקבעו על ידה ושנשלחו לחברה לאחר הליך הבירור אשר אותו ערכה העירייה לחברה. העירייה דורשת מתש"ן להעביר לידיה את כל ממצאי הבדיקות והסקרים שבוצעו על ידי החברה, להגיש תוכנית עבודה לכל המיכלים אשר מתייחסת לבדיקות התקינות שלהם, לקיים שיתוף פעולה מלא עם העירייה ולאפשר להכניס מומחים מטעמה לשטח החווה לצורך עריכת בדיקות. לשימוע שיתקיים ביום חמישי הוזמנו גם נציגי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה.

מתש"ן נמסר בתגובה: "תש"ן היא חברה חיונית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף. החברה היא מקצועית ובטוחה אשר משקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות מהמחמירים ביותר בעולם. תש"ן מבוקרת ומפוקחת על ידי כל הגורמים הרלוונטיים ומיישמת את הנחיותיהם באופן מלא. ניכר כי הודעתה של עיריית חיפה היא פופוליסטית וריקה מתוכן, וכי תכליתו של מהלך זה הוא שיפור תדמיתה הקורסת של העירייה בעיני התושבים. אנו שבים ומדגישים – יש להתמקד בפתרונות ובקבלת החלטות ולא בכותרות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. להעיף מיידית לפני האסון והסרטן

    הריח בלתי נסבל. חברה שמשקרת לכולנו בפרצוף.
    אמרו שיסגרו את חוות המכלים ונקבל שכונה חדדה ומרינה וככה צריך להיות לסגור אותם.
    חיוניים למשק? שיבנו מיכלים בנמל המפרץ ויעופו מקרית חיים. לנו הם לא חיוניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר