המקלט המוצף ברחוב הרותם
המקלט המוצף ברחוב הרותם

מדוע העירייה עשתה רק חצי עבודה במקלט ברחוב הרותם?

כאשר עיריית חיפה בישרה לתושבי רחוב רותם 13-7 שהיא תשפץ את המקלט שלהם, לא היו מאושרים מהם. אלא שביום שישי שעבר, כשנשמעה אזעקה והם רצו למקלט, הם גילו שהוא מוצף כולו ואי אפשר להיכנס אליו. העירייה: "שיפוץ המקלט הפרטי עדיין לא הסתיים"

פורסם בתאריך: 26.1.24 08:00

זוכרים שעיריית חיפה סיפרה לנו בגאווה שמאז פרוץ המלחמה טופלו ומטופלים על ידה יותר מ-1,300 מקלטים פרטיים? אם אתם לא זוכרים, אנחנו פה כדי להזכיר שבתחילת נובמבר סיפרה העירייה כי "לראשונה בתולדות העיר פועלת העירייה להשמשת מקלטים פרטיים במקביל לתחזוקה מוגברת של המקלטים הציבוריים שעברו אף הם שדרוג נרחב".

שלא כדרכה, ההודעה לוותה בפירוט ענייני של מה נעשה עד כה במקלטים הפרטיים: כ-270 מקלטים טופלו על ידי מנהל הרווחה; כ-150 מקלטים אחרים טופלו על ידי אנשי האחזקה של בתי הספר במינהל החינוך; כ-850 מקלטים טופלו על ידי אגף התברואה ואגף האכיפה; ו-50 מקלטים משותפים וגדולים טופלו על ידי מינהל ההנדסה.

הטיפול במקלטים הפרטיים בוצע תוך תעדוף של השכונות המוחלשות, ובהן שכונות מערב חיפה, לאחר שנבדקו ואושרו על ידי מינהל ההנדסה ואגף הרווחה ולאחר קבלת חוות דעת של מהנדסי פיקוד העורף, ונמצא שניתן להשמיש אותם בפרק זמן קצר יחסית. אחד מהמקלטים שנבחרו לעבור שיפוץ נמצא ברחבת הבניינים ברחוב הרותם 13-7 בשכונת שער עלייה.

"שמחנו מאוד שהמקלט שלנו נבחר על ידי העירייה כאחד מחמשת המקלטים שישופצו בשכונה שלנו", אומר נסים בן אריה, "יש אצלנו 15 מקלטים תת קרקעיים שנבנו בשנות ה-70, והיה ויכוח רב שנים בינינו לבין העירייה שהתעקשה שהמקלטים האלה אינם ציבוריים אלא שייכים לדיירים. לפני כעשור הורה יונה יהב לאטום את כל המקלטים. העירייה טענה אז שזה נעשה לבקשת הדיירים, אך אף אחד לא זוכר שהיתה בקשה כזו. יום אחד כל המקלטים נאטמו בדלתות ברזל, הברגים רותכו, וככה זה נשאר שנים. פנינו לעירייה בהזדמנויות שונות שיפתחו את המקלטים, אך סורבנו".

 

 

ואז הגיע 7 באוקטובר, איתו המלחמה, וראה זה נס.

"נכון, העירייה החליטה לעזור לנו, ואכן החלה לשפץ את המקלט אך לא סיימה. את מה שהם כן הספיקו לעשות, הם עשו ממש יפה, אבל כנראה נגמר להם הכסף. לפני שבועיים פניתי לעירייה וענה לי מישהו שהבנתי שהוא אחראי על המקלטים. הסברתי לו שהשיפוץ לא הסתיים, והוא שוב חזר על המנטרה מלפני 7 באוקטובר – 'זה לא שלנו, זה שלכם' – אבל אמר שיבדוק. מאז הוא לא חזר אלי. ביום שישי שעבר, כשרצנו למקלט בזמן האזעקה, התגלה שהוא מוצף כולו, אי אפשר להיכנס אליו. המים עומדים בגובה של כמה סנטימטרים. אין לי מושג מהו המקור להצפה, אבל מי ששיפץ היה אמור לבדוק שלא נכנסים למקלט מים, כי אחרת מה הטעם? עשו רצפה חדשה, את המדרגות קצת הזניחו, ובנו תשתית לשני תאי שירותים ויש הכנה לאסלות, אבל השאירו את זה ככה".

במקום אסלות יש חורים?

"כן, כיסו אותם ולא עשו יותר. אמנם שמו דלתות, אבל לא סיימו את העבודה. התלוננתי שוב, ועכשיו הם רוצים שאנחנו נביא ביובית ונשאב את המים. אז כל פעם שתהיה הצפה בגלל שהמקלט לא אטום כמו שצריך אנחנו נביא ביובית כדי לשאוב את המים?".

 

תאי השירותים ללא אסלות במקלט ברחוב הרותם

תאי השירותים ללא אסלות במקלט ברחוב הרותם

 

מעיריית חיפה נמסר: "שיפוץ המקלט הפרטי עדיין לא הסתיים. עם סיום העבודות יושלמו גם השירותים החסרים, ומי הגשם שחדרו כתוצאה מכך שדלתות המקלט עדיין פתוחות יישאבו. יצוין כי שיפוץ המקלט מתבצע במסגרת הפעילות שאותה מבצעת העירייה לראשונה בתולדות העיר במטרה לאפשר שימוש במקלטים פרטיים שיצאו מכלל שימוש, כפי שנעשה גם במקלט זה שקודם לביצוע העבודות לא ניתן היה להיכנס אליו כלל".

כפי שאפשר לראות בתמונות, גם עכשיו זה לא ניתן.

 

המקלט המוצף ברחוב הרותם, בשכונת שער העלייה

המקלט המוצף ברחוב הרותם, בשכונת שער העלייה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קלישה

    מבקש רק מכל תושבי הרחוב לא לשכוח מי אמר לכם את זה ותבחרו בי ורק בי כי אני יודעת איפה נמצא החלק השני של התוכניות כולל הברז ניקוז למקלט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר