מקלט שמטופל על ידי העירייה (צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה)
מקלט שמטופל על ידי העירייה (צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה)

העירייה: טיפלנו ביותר מ-1,300 מקלטים פרטיים

עיריית חיפה הודיעה כי בהשקעה של 6.5 מיליון שקל היא טיפלה ביותר מ-1,300 מקלטים פרטיים מאז פרוץ המלחמה, וכי מאות מקלטים נוספים נמצאים בהליך טיפול. עוד נמסר כי הטיפול במקלטים הפרטיים מתבצע על ידי העירייה לראשונה בתולדות העיר

פורסם בתאריך: 1.11.23 13:04

עיריית חיפה הודיעה כי היא טיפלה ביותר מ-1,300 מקלטים פרטיים מאז פרוץ המלחמה, וכי מאות מקלטים נוספים נמצאים בהליך טיפול.

מהעירייה נמסר כי כ-6.5 מיליון שקל מתקציב משרד הבינוי והשיכון ומתרומות מושקעים בימים אלה במימון הטיפול במקלטים הפרטיים. עוד נמסר כי הפעילות, אשר מתבצעת על ידי העירייה לראשונה בתולדות העיר, מתבצעת בשיתוף בין מינהל ההנדסה, מינהל הרווחה, מינהל החינוך, וכן אגף החופים, אגף האכיפה ואגף התברואה במינהל התפעול.

במסגרת זו טופלו כ-270 מקלטים על ידי מינהל הרווחה, שמסייע באמצעות עשרות מתנדבים בניקוי ובפינוי של חפצים ממקלטים המשמשים אזרחים ותיקים וכאלה המתקשים לפנות את מקלטיהם בכוחות עצמם; כ-150 מקלטים טופלו על ידי אנשי האחזקה של בתי הספר במינהל החינוך; כ-850 מקלטים טופלו על ידי אגף התברואה בפינוי תכולת מקלטים ועל ידי אגף האכיפה העירונית בפתיחת מקלטים שסבלו מהשתלטות או סכסוכי שכנים; וכ-50 מקלטים משותפים וגדולים שנמצאים בבעלות פרטית, ואשר התגלו בהם ליקויים קשים, מטופלים על ידי מינהל ההנדסה. הטיפול כולל תיקון תקלות חשמל ואינסטלציה, שאיבות ביוב, תיקוני בטון ותיקונים בטיחותיים, ובהמשך יתווספו מקלטים נוספים לטיפול זה.

 

 

מהעירייה נמסר כי הטיפול במקלטים הפרטיים מתבצע בכל רחבי העיר, כאשר בשלב הראשון ניתנה עדיפות למבני מגורים בשכונות מערב חיפה, קרית חיים, הדר והשכונות המזרחיות. מקלטים אלו נבחרו לביצוע לאחר שנבדקו ואושרו על ידי עובדי מינהל ההנדסה ומינהל הרווחה ולאחר קבלת חוות דעת של מהנדסי פיקוד העורף, ונמצא שניתן להשמיש אותם בפרק זמן קצר יחסית.

במוקד העירוני 106 רשומות מאות בקשות סיוע נוספות לטיפול במקלטים, שאליהם העירייה עדיין לא הגיעה. בטיפול ניתנת עדיפות למקלטים המשרתים מספר גדול של משקי בית ולמקלטים שיכולים לאכלס מספר גדול של אנשים, תוך שקלול המיקום אל מול היעדר מקלטים ציבוריים בקרבת מקום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד שנה כל תושבי חיפה ובעלי המקלטים יקבלו את החשבון בארנונה.. יעלו בעוד מאות שקלים על "שיפוץ חינם"
    בעיריית חיפה אין חינם חברים חחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר