"המלט" בבימוי מאור זגורי לתיאטרון הלאומי הבימה (צילום: אלי כץ)
"המלט" בבימוי מאור זגורי לתיאטרון הלאומי הבימה (צילום: אלי כץ)

לא רק פסטיבל הסרטים: למה כדאי להגיע בסוכות לחיפה

בבת גלים ייערך פסטיבל בית גלים, בנוה יוסף יחזור הפסטיבל לתיאטרון קהילתי, במרכז הכרמל ייערכו הופעות חיות ששיאן בהופעה של רותם כהן, יוצבו דוכנים ויוקם קפה דשא, ובמוזיאוני חיפה יקיימו סדנאות ופעילויות לכל המשפחה. והכי חשוב - רוב הפעילויות הן בחינם

פורסם בתאריך: 29.9.22 07:32

בחול המועד סוכות מומלץ להגיע לחיפה עם כל המשפחה, ולא רק בגלל פסטיבל הסרטים. במרכז הכרמל יתקיימו אירועי חוצות; בבת גלים ייערך פסטיבל בית גלים של תערוכות אמנות בבתים פתוחים, סיורים, הצגות ומופעים; במוזיאוני חיפה יתקיימו סדנאות ופעילויות לכל המשפחה; פסטיבל נוה יוסף לתיאטרון קהילתי – הפסטיבל הגדול בארץ לתיאטרון חובבים – חוזר; וכמו כן יתקיימו סיורים ברחבי העיר.

חגיגת פתיחת שנה עם רותם כהן

במרכז הכרמל יתקיימו כאמור אירועי חוצות, ששיאם יהיה הופעה חינמית של רותם כהן בגן האם ביום שני, 10 באוקטובר, בשעה 21:00. התוכנית כוללת הופעות של הרכבים מוזיקליים ברחבת הפסנתר בכל ערב בשעה 19:00, קפה דשא בגן מניה שוחט והקרנות של סרטים בגן האם. טיילת לואי וכביש יפה נוף יהפכו למדרחוב שיהיו בו דוכנים, הופעות לכל המשפחה ומופעים של אמני רחוב. זוהי הפעם הראשונה שבה פסטיבל הסרטים ישתרע מגן מניה, דרך גן בית הכט, רחבת האודיטוריום וגן האם, ועד טיילת לואי.

 

רותם כהן (צילום: ערן לוי)

רותם כהן (צילום: ערן לוי)

 

פסטיבל נוה יוסף

פסטיבל נוה יוסף לתיאטרון קהילתי חוזר ובגדול, והשנה בשיתוף עם התיאטרון הלאומי הבימה. הפסטיבל יתקיים כבכל שנה בחול המועד סוכות במתנ"ס השכונתי. שיתוף הפעולה עם הבימה הוא מחווה למנכ"ל נועם סמל שהקים את קבוצת התיאטרון הראשונה בנוה יוסף. במסגרת זו יועלה המחזה "המלט" בעיבודו המודרני של מאור זגורי. בנוסף, שחקני נוה יוסף יוכלו להשתתף בסדנאות מקצועיות עם שחקני הבימה.

במקביל להצגות יתקיימו מופעי חוץ המשלבים תנועה, מוזיקה ותאורה, שעות סיפור ומתקנים לילדים, סדנאות אמן בנושא תיאטרון ופעילות לגיל הרך.

ההצגות שיועלו בשלושת ימי הפסטיבל הן "لوين? – לאן?", "לא נחמדה לקשר רציני", "נגיף האהבה – או שלושה סיפורים על נושא אחד", "הילדה הכי יפה בגן", "תעורר את החושים", "המלט", "מה שונה בך היום", "פלייבק פריזמה", "בגלגול הזה", "עולמות מקבילים", "למה לא אמרת", "עת לספר", "גבר להזמנה", "לא לשכוח לחתום" ו"המצליחים".

ההצגות הן בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית. הכניסה למתחם היא חופשית, כל ההצגות הן במחיר של עשרה שקלים שהן תרומה לקהילה, למעט "המלט" שמחיר הכניסה אליה יהיה 30 שקל.

מתנ"ס נוה יוסף, רחוב הרב יוסף משאש 1, שלישי-חמישי, 13-11 באוקטובר, בשעות 21:00-16:00. לרכישת כרטיסים.

 

פסטיבל בית גלים ה-12

אגף התרבות של עיריית חיפה, בשיתוף עם המרכז הקהילתי בת גלים, פורום בת גלים וועד שכונת בת גלים, מקיים זו השנה ה-12 את פסטיבל בית גלים שייערך בימים חמישי-שבת, 15-13 באוקטובר. תוכנית הפסטיבל כוללת תערוכות אמנות במרכזים ציבוריים וברחובות, ויוצרים יפתחו את בתיהם לקהל הרחב. כמו כן יתקיימו מופעי מוזיקה בבמה המרכזית וייערכו סיורים מודרכים ללא תשלום שייצאו בכל יום בשעה 16:00. במקום יוקם מתחם מוצל עם סדנאות לילדים והצגות.

בבתים הפתוחים יתקיימו פעילויות אמנות ופרפורמנס לצד שעות סיפור אינטראקטיביות. התערוכות יתקיימו במקביל במרכז הקהילתי, במרכז לשיקום יום רמות, במתחם האגודה למלחמה בסרטן ובמרחב הציבורי.

את הפסטיבל יפתח מופע של איתמר בק ופקידי הקבלה, ולאחר מכן יעלה טדי נגוסה. המופעים "הטברנה של ינוקיס" ו"מלבי טרופיקל" ינעלו את הפסטיבל.

פסטיבל בית גלים, חמישי-שבת, 15-13 באוקטובר, הכניסה חופשית. פרטים נוספים באתר עיריית חיפה.

 

סטודיו אגריטה (צילום: ריטה אדמוביץ)

סטודיו אגריטה בפסטיבל בית גלים (צילום: ריטה אדמוביץ')

 

אירועי סוכות במוזיאוני חיפה

בחול המועד סוכות יתקיימו כמה אירועים למשפחות במוזיאוני חיפה, ובהם סדנת חיות מפקק במוזיאון העיר, הדרכות וסדנאות לקהל הרחב במוזיאון חיפה לאמנות, סדנת קישוטי סוכה ותערוכת "מנהרת הזמן – יפן והיהודים" במוזיאון טיקוטין והדפסת קישוטים לסוכה במוזיאון הרמן שטרוק.

סוכות במוזיאוני חיפה, פרטים נוספים באתר מוזיאוני חיפה.

סיורים מודרכים לקהל הרחב

העמותה לתיירות ונופש חיפה תקיים סיורים בעיר לקהל הרחב. הסיורים מסובסדים במלואם על יד העמותה ופתוחים בחינם לקהל הרחב בכפוף להרשמה מראש באתר. הדרכת הסיורים תתבצע על ידי מדריכים מרשות העתיקות ומפעילי סיורים עצמאיים מורשים. בין הסיורים: סיורי סליחות, סיורים לנחל שיח, למנזר סטלה מאריס ולמערת אליהו הנביא, וסיורי גרפיטי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר