שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)
שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

חנ"י דחתה את מועד פינוי שבט צופי ים

חברת נמלי ישראל וצופי ים חיפה הגיעו לסיכום, ולפיו יידחה מועד הפינוי של שבט צופי ים חיפה בשלושה חודשים - מסוף חודש דצמבר 2022 עד לחודש מרץ 2023 - במטרה למצוא פתרון לעתידו של השבט. ראש השבט נמרוד עירן: "העירייה לא מעורבת. אני רוצה לתת פתרון לילדים"

פורסם בתאריך: 3.1.23 08:01

חברת נמלי ישראל (חנ"י) דחתה את מועד הפינוי של שבט צופי ים חיפה בשלושה חודשים – מסוף חודש דצמבר 2022 עד לחודש מרץ 2023. מטרת הדחייה היא למצוא פתרון לעתידו של השבט.

כזכור, בחודש ספטמבר פנתה חנ"י לתנועת צופי ים חיפה ולאגודת יורדי ים זבולון בדרישה להתפנות מהמקרקעין שבו הן פועלות במעגן הקישון, וזאת לאחר שעיריית חיפה לא עמדה בהסכם בינה לבין חנ"י, שבו הוסדרו הקמת מרכז שיט ימי עירוני לסירות קטנות בחוף השקט והעתקת פעילות השיט של האגודות מהקישון.

ראש שבט צופי ים חיפה נמרוד עירן טוען כי העירייה מעוניינת לבנות מרינה במקום שבו הם אמורים לפעול, וכי היא נמצאת בנתק עם חנ"י שמתנגדת לכך: "העירייה לא מעורבת. הם אפילו לא פנו אלינו. התברר לי שיש להם אינטרס לבנות שם מרינה, אבל אנחנו מדברים כאן על פעילות של נוער ולא על מקום עגינה ליאכטות של בעלי הון. בשבוע שעבר דיברתי עם אחראי הבינוי והתשתיות בחנ"י, וסיכמנו להמשיך את הקשר בנושא. אני רוצה לתת פתרון לילדים, שיוכלו להמשיך את הפעילות שלהם".

 

 

מה אתם מתכוונים לעשות בשלושת החודשים עד לתום הארכה?

"אנחנו אמנם בקשר עם אדריכל, אבל עוד לא הגענו לשלב התכנון. העקב אכילס של המעבר שלנו לחוף השקט הוא הפעילות בחוף. יש חיכוך עם חוף רחצה, שזה דבר בעייתי מאוד, מעבר לכך שאנחנו צריכים מקום לעגינת סירות ושטח לקיום הפעילות. צריך לאפשר לילדים להגיע לסירות בצורה חלקה ולא להיאבק בגלים שנכנסים לחוף השקט ברוב ימות השנה. הבעיה הזו חייבת להיפתר, אחרת אי אפשר יהיה לקיים שם פעילות. הצענו לחנ"י שיבנו מבנה קבוע בחוף או יציבו מבנה יביל במגרש החניה של הקריה הרפואית רמב"ם, וגם יקימו שובר גלים שיסתיר את פעילות הגלים ויאפשר עגינה של סירות. אם התנאים הללו לא יתקיימו, לא נוכל לעבור לשם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אין לעירייה כל אינטרס בחוף השקט פרט לשחרור המקום והפעילות בו לטובת חנ"י במיידי. בכל מקרה, לפי ההסכמים תקבל חנ"י את המתחם בחזרה לידיה בעוד שנתיים. עד אז העיריה תסייע בכל דרך למעבר של צופי הים ושל יורדי ים זבולון אל החוף השקט, תוך ציון בעיות הבטיחות הקיימות במקום בגלל הצמידות של מתקני השיט אל חוף השחייה. לבעיות בטיחות אלה מודעות גם אגודות השיט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר