מפרשית (צילום: jefras/depositphotos.com)
מפרשית (צילום: jefras/depositphotos.com)

חנ"י דורשת מצופי ים ויורדי ים זבולון לפנות את הקישון מסיבות בטיחותיות

חברת נמלי ישראל (חנ"י) נחושה לפנות את אגודות השיט הפועלות בקישון למרות הסחבת שנוקטת עיריית חיפה בפינוין אל החוף השקט, כפי שהוסכם בין הצדדים. במכתב ששלחה חנ"י לאגודות, הן נדרשות לפנות את השטח עד 31 בדצמבר ולהחזיר את החזקה בהם לידי החברה

פורסם בתאריך: 14.9.22 08:38

חברת נמלי ישראל (חנ"י) פנתה לתנועת צופי ים חיפה ולאגודת יורדי ים זבולון בדרישה להתפנות מהמקרקעין שבו הן פועלות בקישון. בצעד זה מאותתת חנ"י גם לעיריית חיפה כי היא נחושה לפנות את אגודות השיט הפועלות בקישון למרות הסחבת שנוקטת העירייה בפינוין אל החוף השקט, כפי שהוסכם בין הצדדים.

במכתב ששלחה חנ"י, באמצעות משרד עורכי הדין שרויאר ושות', לצופי הים וליורדי הים נכתב: "הנכם מחזיקים בשטח המצוי בשפך הקישון בצמוד לתחנת הכוח ואשר לחנ"י זכויות בהם. כידוע לכם, מבלי לגרוע מתוקפו של פסק דין הפינוי, ולפנים משורת הדין, עליכם להסדיר זמנית את שהייתכם בשטח, מבלי שתיפגע זכותה של חנ"י למימוש פסק דין הפינוי ומבלי להקנות לכם זכות כלשהי במקרקעין. במסגרת זאת חתמתם על כתב התחייבות המסדיר זמנית את שהייתכם בפועל במקרקעין עד לסך הכל שלוש שנים המסתיימות ב-31 בדצמבר 2022 ו/או עד להעתקת פעילותכם לחוף השקט, המוקדם מביניהם. כתב ההתחייבות מוסיף וקובע כי חנ"י תהיה רשאית לבטל את ההרשאה בכל מקרה של הפרה יסודית שלכם ומכל סיבה שהיא, לרבות אם יידרש השטח לצרכי פיתוח הנמל, וזאת בהודעה מוקדמת של 90 ימים".

עוד נכתב כי "חנ"י עשתה ניסיונות רבים להגיע להבנות בכל הנוגע לאפשרות העתקת פעילותכם לוף השקט, וזאת לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב. למרבה הצער, ניסיונות אלה לא צלחו חרף מאמציה של חנ"י, וזאת בעיקרו של דבר בשל היעדר שיתוף פעולה מצד עיריית חיפה, ולנוכח דרישות בלתי סבירות שהועלו מטעמכם. לפי מה שנמסר לחנ"י, לא ניתן יותר לקיים את הפעילות בצורה בטיחותית, אך יתרה מכך – גם כשנעשו ניסיונות לקבוע כללי בטיחות הסתבר כי אינכם מקפידים על קיום כללי הבטיחות הקבועים בדין ובהנחיות רספ"ן (רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה; ב"כ) בכל הנוגע לפעילותכם במי הנמל, לרבות בכל הנוגע לחובה לתאם את פעילותכם עם גורמי הנמל השונים ולהקפיד על הפלגה בנתיב שהוגדר בהנחיית רספ"ן. יודגש כי בהתאם למידע שנמסר לנו מהגורמים הרלוונטיים, בפעילותכם בשיט בבריכת הנמל יש סכנה בטיחותית של ממש, ואין חנ"י יכולה להשלים עם מצב דברים זה".

בסיום המכתב מדגישה חנ"י כי אין בכוונתה לתת ארכה נוספת לביצוע פסק הדין ו/או לתת הרשאה לשימוש נוסף כלשהו במקרקעין, וכי "לנוכח האמור לעיל, הנכם נדרשים לפנות את המקרקעין מכל אדם וחפץ השייכים לכם, וזאת לא יאוחר מ-31 בדצמבר, ולהחזיר את החזקה הבלעדית בהם לידי חנ"י".

 

 

מכתב דרישה זה הוא פרק נוסף במאבק בין חנ"י לעירייה להעתקת עמותות השיט הפועלות בקישון אל החוף השקט. כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", באפריל שלחה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין מכתב למנכ"ל חנ"י יצחק בלומנטל, ובו כתבה כי העירייה תתקשה לעמוד בהסכם שנחתם בין הצדדים ואשר בו מוסדרות הקמת מרכז שיט ימי עירוני לסירות קטנות בחוף השקט והעתקת פעילות השיט של האגודות הפועלות במעגן הקישון: "אנו מצויים עדיין בשלב הביניים של הפעלת מרכז השיט הזמני, במצב דברים שבו לא ניתן לקיימו ולהפעילו לפי התחייבויות העירייה בהסכם, בהעדר מקור תקציבי למימון כוח האדם המיומן הנדרש לניהול והפעלת המרכז וכן לביצוע התחזוקה של הציוד העירוני כולל המבנה והסירות העירוניות, הנובע מהחלטות המועצה שהתקבלו במסגרת אישור תקציב עיריית חיפה לשנת 2022. כפי שנמסר לכם על ידינו, לא ניתן לפעול לביצוע ההסדרה הכוללת הנדרשת לצורך קיום הפעילויות במרכז השיט כולל מול עמותת שיט חיפה". קליין דרשה את התערבותה המיידית של חנ"י להמשך פעילות מרכז השיט ואף התריעה כי העירייה שוקלת להחזיר לחנ"י את החזקה בחוף השקט.

המכתב של קליין התקבל בתדהמה בחנ"י, ובלומנטל שלח לה תשובה. "האמור לעיל מובא בין היתר אך לא רק בשים לב לדיונים הרבים שהתקיימו בין הצדדים בנושא, אשר בהם התחייבה עיריית חיפה התחייבויות שונות בנושא, וכפי עולה ממכתבכם, היא חוזרת בה מהן. אבהיר כבר בפתח הדברים כי חנ"י עומדת על קיום הוראות ההסכם בין הצדדים – הסכם שכידוע היטב נועד בין היתר להעתקת פעילותן של אגודת הספורט מן הקישון לחוף השקט". על הטענה של היעדר מימון תקציבי כתב בלומנפלד כי "אי קיומו של מקור תקציבי למימון אינו מעניינה של חנ"י", והדגיש כי בכוונתה של חנ"י לפעול כמיטב יכולתה להפסקת פעילותן של אגודות הספורט בקישון.

המאבק בין הצדדים נמשך במכתב ששלח רב חובל צדוק רדקר, מנכ"ל חברת תעבורה ימית חיפה (חברה בת של חנ"י), למנהל רספ"ן רב חובל יגאל מאור, שבו נטען כי קיימת סכנת בטיחות ממשית בפעילות כלי השיט הקטנים בנמל הקישון ויוצאים אל הים דרך נמל חיפה. בתגובה למכתבו של רדקר השיבו ברספ"ן כי משיטי כלי שיט קטנים, דייגים ואנשי אגודות שיט ימיות מחויבים להיכנס לבריכת הנמל כדי להגיע למקום עגינתם, וכי הפלגה של כלי שיט קטן בנתיב שנקבע על ידי הממונה על הנמלים אינה מסכנת, אלא אם היא חורגת מהנתיב, ואז יש לחני אפשרות להגיש תלונה במשטרה.

מאגודת יורדי ים זבולון נמסר כי הנושא בבדיקה. את תגובת צופי ים חיפה לא ניתן היה להשיג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר