נמל חיפה (צילום: RuslanKal/depositphotos.com)
נמל חיפה (צילום: RuslanKal/depositphotos.com)

דרישה לאסור השטת כלי שיט קטנים בנמל חיפה

במכתב ששלחה לרשות הספנות והנמלים טוענת חברה בת של חנ"י כי קיימת סכנת בטיחות ממשית בפעילות כל השיט הקטנים הפועלים בנמל הקישון ויוצאים דרך נמל חיפה לים הפתוח: "רוב כלי השיט הקטנים שטים בנתיבי האוניות בניגוד לחוק. אירעו אירועים רבים שרק בדרך נס הסתיימו עד כה ללא פגיעות בנפש"

פורסם בתאריך: 6.9.22 12:06

חברת תעבורה ימית חיפה – חברה בת של חברת נמל ישראל (חנ"י) – שלחה הבוקר (שלישי) מכתב לרשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה, שבו היא טוענת כי קיימת סכנת בטיחות ממשית בפעילות כל השיט הקטנים הפועלים בנמל הקישון ויוצאים דרך נמל חיפה לים הפתוח.

יצוין כי לפני כשבועיים פנתה עיריית חיפה לחנ"י והודיעה לה כי אין באפשרותה לעמוד בהסכם שנחתם עמה להעברת מועדוני השיט מהקישון אל החוף השקט. גורמים בחנ"י אמרו אז ל"כלבו – חיפה והקריות" כי העירייה לא מתכוונת לעמוד בהסכם, והוסיפו כי "הסכמים יש לכבד".

במכתב ששלח רב חובל צדוק רדקר, מנכ"ל חברת תעבורה ימית חיפה למנהל רספ"ן רב חובל יגאל מאור ולפיו "נעשית בתוך בריכת נמל חיפה פעילות שיט של כלי שיט קטנים, דייגים, יאכטות, אגודות ימיות ומועדון החתירה. בשנים האחרונות נמל חיפה גדל באופן משמעותי – רציף כרמל, נמל המספנות, קישון מזרח ונמל המפרץ נוספו – ותנועת כלי השיט עלתה בהתאמה. בניית נמל המפרץ יצרה מסדרון צר לתנועת כלי השיט אל הנמל וממנו. תנועת כלי השיט הקטנים מאזור הקישון/מעגנת שביט אל הים הפתוח וממנו מתבצעת, באין ברירה אחרת, בנתיב הכניסה והיציאה של אוניות את הנמל ובאזור תמרוני אוניות לרציפים. בעקבות מספר אירועים שבהם כלי שיט קטנים נכנסו לנתיב האוניות, אשר בדרך נס לא הסתיימו באסון, פרסמה רספ"ן הודעה לימאים (משיטים) שמסדירה נתיב שיט לכלי שיט קטנים בנמל חיפה. לצערנו הרב, הודעה זו לא פתרה את בעיות בטיחות השיט בנמל, שכן גם הנתיב שנקבע בהודעתכם מסכן את כלי השיט הקטנים ומפריע לפעילות ניתוב האוניות. כמו כן, רוב כלי השיט הקטנים ממילא אינם נשמעים להודעה ומפליגים לפי ראות עיניהם. הגדילו לעשות אנשי מועדון החתירה והתלוננו על כך שכלי שיט שלהם התהפך כתוצאה מתמרון אונייה לרציף".

רדקר הוסיף כי "פעילות כלי השיט הקטנים, בין בהתאם להודעתכם ובין בניגוד לה ולתקנות הנמלים (ניהול התעבורה הימית), גורמת להפרעה יומיומית בהכנסה ובהוצאה של אוניות בתחום נמל חיפה ולסיכון בטיחותי ממשי בשל הפלגה בקרבה מסוכנת, חציית נתיב, מעבר בין אונייה לגוררת, מעבר בין אונייה לרציף ועוד".

 

 

לדבריו, הוא יזם מספר רב של דיונים בהשתתפותם של הגורמים הרלוונטיים, ובהם רב חובל הנמל, ראש אגף כלי שיט קטנים ברספ"ן, מנהל הנמל, אנשי הבטיחות בחנ"י, מפקחי ביטחון, מפקד השיטור הימי, ראש מינהלת הים בעיריית חיפה, מנהל מחלקת מרכזים ימיים בעיריית חיפה ונציגי מועדון החתירה ומועדוני השיט: "כל הגורמים הביעו רצון טוב והבטיחו שישמרו על ימאות טובה, אך לצערנו הרב, בפועל רוב כלי השיט הקטנים ממשיכים לשוט בנתיבי האוניות בבריכת הנמל בניגוד לחוק. המצב המסוכן נותר בעינו, וכפי שכבר ציינתי, אירעו אירועים רבים שרק בדרך נס הסתיימו עד כה ללא פגיעות בנפש. אנו ניצבים מדי יום בפני סיכון ממשי לחיי עובדינו ומשיטי כלי השיט הקטנים, אשר נובע מכך שכלי השיט הקטנים נכנסים לבריכת הנמל. כל פניותינו בעניין זה למשטרה ולשיטור הימי בזמן אמת לא נענו".

רדקר סיים את מכתבו בכך ש"ברור כי מדובר בסכנה מיידית לבטיחות השיט המתממשת מול עינינו, ועל כן מחייבת להבנתנו כי תאסרו השטת כלי שיט קטנים בבריכת הנמל לאלתר, בטרם יתרחש אסון. עוד נציין כי השלכה נוספת של התנהלות עבריינית ופרועה זו של כלי השיט הקטנים עלולה להוביל לכך שייעצרו ו/או יעוכבו פעולות הכנסה והוצאה של אוניות בתחום נמל חיפה עד ליציאת כלי השיט הקטנים מנתיב השיט של האוניות, וזאת על מנת למנוע פגיעה בנפש, על כל ההשלכות המשתמעות מכך ללקוחות כל הנמלים בחיפה ולמשק הישראלי כולו".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המכתב לא התקבל בלשכת מנהל רספ"ן. לכשיתקבל נגיב בהתאם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חברה שהורסת את חיפה כמו העירייה

    זה היה ברור היא משלימה את ההשתלטות שלה על כל העיר התחתית ואדמירלטי כולל הקישון לעיר הנמלים
    חיפה וכל פעילות שלא נמל מסחרי היא אקס-טריטוריה ואסורה בעיר הנמלים של חנ"י
    ככה חיפה איבדה את הנכס הכי גדול שלה

  2. דוד

    בתגובה לכתבה בנושא בטיחות השייט
    ביציאה ובכניסה מנמל הקישון של כלי שייט
    שאינם שייכים לח'ני.
    נתיבי שייט אינם בלעדיים לכלי שייט קטן
    או גדול .נתיבי השייט נועדו לתנועת כלים
    הפועלים לפי החוק ובזהירות .ומי שאינו
    נוהג לפי הכללים יש דרכים לאכיפה.
    עובדי חני המפעילים את סיירת הביטחון
    ומפעילי סירות הנתבים שטים במהירות
    המסכנת את הפעילות של הכלים הקטנים
    ועוברים על החוק
    גם בכביש יש כלי רכבקטנים וגדולים
    אשר נוסעים בסמיכות.

  3. אמיר

    ביזיון בסדר גודל ענק יש פה ריח מסריח של בצע שחתיות מלווה באינטרסים חזיריים שהגונגל לא הכיר לא פלא שאנשים טובים וחשובים בורחים מהמדינה הזאת ביזיון מטורף חוצפני חזירי שאין כדוגמתו תתביישו לכם קבוצת שקרנים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי, והנתבים לנתב את האוניות בשביל היופי? תתחילו לעבוד במקום להרוס…

  5. המטריד

    שיט הכלים הקטנים קיים מאז ומעולם בעבר היה נמל הדיג והמרינה היית ליד חברת חשמל בסמוך לבריכת הקירור של התחנה אחר כך העבירו אותו למתחם נמל הדיג והוסדרה מרינה חדשה לפני שחשבו על הקמת נמל חדש יכלו לתכנן הכל לפי המצב הקיים ולפתור את בעיית הסיכון בתכנון הנדסי מתאים עכשיו לבוא ולטעון שהמרינה ונמל הדיג הותיקים מפריעים לפעילות הנמל אין בעיה שיקימו על חשבונם מרינה כולל קנית השטח מהמדינה שתעשה מכרז מי יפעיל במחיר הזול ביותר את המרינה ולאחר השלמת בניתה יעברו השייטים מועדוני השיט והדייגים שגם המדינה מעלימה חוץ מרשות הנמלים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר