יואב רמתי (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי (צילום: בועז כהן)

יוזמה של רמתי: חיזוק הצביון היהודי במושבה הגרמנית

יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי, אשר משמש יו"ר העמותה לתיירות ונופש חיפה, מכריז על כוונתו להפוך את חיפה למוקד משיכה לתיירות יהודית ויוזם אירוע יהודי בשיתוף עם בית חב"ד במושבה הגרמנית. רמתי: "זה מקום ששייך גם לעם היהודי. אני מעודד את התיירות סביב האתרים היהודיים בעיר"

פורסם בתאריך: 21.3.23 07:55

יו"ר העמותה לתיירות ונופש חיפה ויו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי מכריז על כוונתו להפוך את חיפה למוקד משיכה לתיירות יהודית. אחרי שיזם הצבה של חנוכיית ענק על בית דגון בחנוכה, כעת הוא יוזם אירוע יהודי בשיתוף עם בית חב"ד במושבה הגרמנית, ומתכנן להפוך אותו למסורת קבועה. האירוע, שמתוכנן להתקיים ביום חמישי בבית חב"ד ברחוב בן גוריון 57, נקרא "חמישי חמין במושבה", ויהיו בו מוזיקה יהודית, סיפורים על פרשת השבוע, צ'ולנט וקוגל מסורתיים, וכניסה לאווירת השבת.

אלא שרמתי לא מסתיר כי מלבד חיזוק התיירות היהודית בעיר מתוקף תפקידו כיו"ר העמותה לתיירות, מטרה נוספת היא חיזוק הצביון היהודי במושבה הגרמנית. בהודעה שפרסם אתמול (שני) הוא כתב: "העמותה לתיירות שאני עומד בראשה ומנהל בית חב"ד במושבה הגרמנית בן ציון גגולה מזמינים אתכם לערב בניחוח יהודי מסורתי במושבה. זה שנים אני מקבל פניות על הצורך במתן דגש תיירותי לצביון היהודי בחיפה בכלל ובמושבה בפרט. בואו בהמוניכם ליהנות מאירוע זה, ואנו נדאג למקם את חיפה כמוקד תיירות יהודי. זו הזדמנות לבקר בקבר הרמב"ן, בקבר הרב אבדימי דמן חיפה ובמערת אליהו. תיהנו".

 

ההזמנה לאירוע "חמישי חמין במושבה"

ההזמנה לאירוע "חמישי חמין במושבה"

 

 

רמתי נחשב לסמן הימני המובהק ביותר במועצת העיר. באוקטובר 2018, עוד לפני הבחירות, הוא פרסם יוזמה לסייע לסוחרים היהודים בשוק תלפיות ועורר סערה, בעיקר בסיעת חד"ש שדרשה לפסול את רשימתו. בהמשך הוא עורר את זעמם של חברי מועצה רבים כשהציע לקיים מצעד ענווה כתשובה למצעד הגאווה. לקראת הבחירות הקרובות התאחד רמתי עם יוסי הניג – דמות בולטת בקרית שמואל.

רמתי מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לאורך כל הקדנציה אני אומר שאנחנו צריכים להתמקד בתיירות יהודית. יש לחיפה המון מה להציע – מערת אליהו, קבר הרב אבדימי, קבר הרמב"ן, בתי חב"ד. אמרתי 'חבר'ה, תתעוררו, לא כל יום זה כריסטמס, חזרנו לארץ ישראל אחרי אלפיים שנות גלות כדי להסביר שפה זה מדינתו של עם ישראל'. ואם אתה לא מזדהה עם המכבים אלא עם היוונים, אז תיסע ליוון. אין פה משהו אחר. חנוכייה תמשיך להיות פה, השבת תמשיך להיות פה, ובעזרת השם גם כל חגי ישראל. חיפה פותחת את שעריה לתיירות יהודית".

אתה לא מזהה בעייתיות בשיווק תיירות יהודית במושבה הגרמנית לנוכח מה שמתרחש במדינה?

"אני נולדתי באזור הזה, בעיר התחתית. כשההורים שלי עלו לארץ בסוף שנות ה-40 הם הגיעו לסטנטון, אחרי זה גרו ברחוב העלייה השנייה בשיכון של חיל הים. אנחנו מחזירים עטרה ליושנה. בית ספר מוריה ברחוב אנילביץ' זה בית הספר הכי גדול של הציונות ויהדות, והוא שוכן סמוך לבית חב"ד".

אז אתה מעודד תיירות יהודית במושבה הגרמנית?

"המושבה הגרמנית היא שלנו. גם בשמחת תורה רקדנו שם והצטרפו אלינו המונים. אני מעודד את התיירות סביב האתרים היהודיים בעיר וסביב חגי ישראל. כשאתה אומר לאנשים 'בואו לבלות איתנו בחגים', אין היענות. ירושלים שוקקת חיים בחגים, אז אני לא אומר להקים את בית המקדש בחיפה, אבל בעיר יש אתרים יהודיים ויש לנו מה להראות. במה זה שונה מאירועי צובחוץ או קלבת שבת? זה אירוע שמחזק את השבת ואת התיירות. לאט לאט זה יתרומם ויביא אנשים".

אבל לא בחרת במושבה הגרמנית סתם. יש בוודאי אג'נדה מאחורי זה.

"אני מחפש את המקומות שאנשים נמשכים ובאים אליהם. אני לא רוצה שלמושבה הגרמנית יהיה צביון כאילו היא שייכת רק לעמים אחרים. כל פעם שחוגגים שם את 'החג של החגים' אני אומר 'זה מקום ששייך גם לעם היהודי'. אני רוצה שיהיו אירועים לכל הציבור".

ויש מאחורי זה כוונה לחזק את הצביון היהודי של המושבה?

"זה הרבה יותר מזה, זה לא רק במושבה הגרמנית. יש עניין לחזק את הצביון היהודי בכל חיפה, והמושבה היא השכונה שמושכת הכי הרבה תיירים מכולן. נתחיל עם קיום האירוע פעם בחודש, ואם נראה שהציבור נמשך לזה ושזה מעניין אותו, ושהאירוע משתלב טוב במרקם החיים בחיפה, נקיים אותו לעתים תכופות יותר. המטרה שלנו היא לחזק את התיירות היהודית בעיר".

 

שדרות בן גוריון (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שדרות בן גוריון (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. איש

    לנקות את חיפה מגזענים… לא טוב לו לחיות בעיר מעורבת, שילך להרצליה במקום להחריב את החיים בחיפה

  2. מישהו

    גזענות להשאיר בירושלים, לא להביא לחיפה, חיים פה בשקט ושלושה!

  3. אנרכיפאי

    המושבה הגרמנית הייתה שכונה/מושבה גרמנית-נוצרית בתוך עיר ערבית. במאה ה-1920 היא הפכה בהדרגה לשכונה ערבית, מוסלמית-נוצרית. זו המורשת שלה, לטוב ולרע. אין לשכונה ציביון יהודי, ולהכריז שהיא "שייכת לעם היהודי" זו רמיזה לרצון למחוק את ההיסטוריה ואולי גם את אוכלוסיית השכונה.

    לגבי יואב רמתי: הוא פשוט לא יכול לסבול שאנשים שמחים ונהנים בחג המולד במושבה, או יושבים ומדברים ערבית ולא עברית במסעדות ובתי קפה. אולי אפשר להגיד שגם אבי רמתי "שייך לעם היהודי" ולכן דרושה איזו יוזמה שמשנה את הציביון הגזעני שלו.

  4. אבי

    למגיב אנרכיפאי – ההיסטוריה שלך מתחילה ממתי? מה קרה לפני שהגרמנים היו פה?
    לא הגענו לכאן לפני 70-80 שנה.
    העם היהודי נמצא בארץ הזאת מעל 3,000 שנה!

  5. איש

    מסכים עם אבי!
    פינוי מידי של יהודי חיפה לטובת תושבי שקמונה הפיניקים!

  6. אסי

    שיחזור חזרה להתנחלות שם מקומו! יחד עם הגרעין התורני שבאו לעשות פה מהומות!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת לא בסדר שהוא לא מתרפס בפני האויב

  8. אנונימי

    רמתי חזור לנו"ש אפילו שם לא סובלים אותך!!!! אמור בבקשה לעם מדוע ניזרקת מיפה נוף?????

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר