רג'א זעאתרה ויואב רמתי. עימות על רקע לאומי
רג'א זעאתרה ויואב רמתי. עימות על רקע לאומי

חד"ש דורשת לפסול את רשימת הבית היהודי למועצה

רשימת חד"ש למועצת העיר הגישה בקשה לוועדת הבחירות לעיריית חיפה לפסול את רשימת הבית היהודי בעקבות הקמפיין לסיוע לסוחרים היהודים בשוק תלפיות, שלטענתה מהווה הסתה לגזענות

פורסם בתאריך: 8.10.18 20:17

עימות על רקע לאומי במערכת הבחירות לעיריית חיפה: רשימת החזית החיפאית של סיעת חד"ש למועצת העיר חיפה הגישה בקשה דחופה לוועדת הבחירות לעירייה לפסול את רשימת הבית היהודי. בבקשה שהועברה היום (שני) על ידי עו"ד עומר סמרי, חבר ועדת הבחירות מטעם חד"ש, נכתב: "לפי דיווחים בתקשורת המקומית והארצית, לרבות פרסומים בעמוד הפייסבוק של מפלגת הבית היהודי בחיפה, יו"ר הרשימה יואב רמתי יצא בקמפיין גזעני להחרמת בתי עסק של אזרחים ערבים בשוק תלפיות". בעקבות הבקשה שיגר יו"ר ועדת הבחירות עו"ד יוסי חכם מכתב לרמתי וזימן אותו לישיבת הוועדה הקרובה ביום רביעי לדיון בבקשה.

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון" ביום שבת, רמתי מבקש להוציא לאור חוברת עם צילומים של דוכני הסוחרים היהודים בשוק שתחולק לקונים ותופץ ברחבי חיפה כדי לעודד קנייה אצל הסוחרים היהודים. "ראינו לצערנו כי מספרם של הסוחרים היהודים הולך ומתמעט", אמר רמתי, "אנחנו כסיעה חייבים לעזור להם להיאחז במקום, להביא לשם עוד סוחרים ולאפשר לכולם להתפרנס בכבוד".

 

 

סמרי ציין במכתבו: "כידוע לכם, סעיף 39 א' לחוק הרשויות המקומיות קובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לרשויות המקומיות אם יש במטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע, בין היתר הסתה לגזענות. מיותר לציין כי קמפיין זה מהווה גם עבירה פלילית. על כן הריני לבקש מהוועדה לפסול את הרשימה".

יו"ר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה: "אנחנו קוראים לראש העיר יונה יהב, למועמדים כולם ובמיוחד לעינת קליש רותם שנתמכת על ידי מפלגת העבודה ומר"צ לתמוך בבקשת הפסילה כדי להבהיר שבחיפה שיח גזעני אינו חלק לגיטימי מכללי המשחק. מי שרוצה להפוך את חיפה לעיר של אפרטהייד צריך להיות מנודה".

ממטה הבית היהודי נמסר בתגובה: "הבית היהודי ימסור את תגובתו לוועדת הבחירות. אנחנו לא לוקחים חלק בתעמולת הבחירות הנבובה של חד"ש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יהודי גאה

    לאיש שהתגאה בתמיכתו של רוצח ההמונים אסד יש טענות.
    גירוש עכשיו!!!

  2. לאן הגעתם

    הייתי מצפה מהסוחרים היהודים למחות נגד "הבית היהודי" ולכתוב על דלת החנות את המלה Jude

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יואב רמתי הצתלם איתי ותפר עליי כתבה ממש לא יפה
    כיאלו
    אני גיזען ממש לא בסדר מה שנעשה
    בושה וחרפה אני מתבייש בכתבה זו
    ואני לא מהבית יהודי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר