מעין הספר (צילום: חגית הורנשטיין)
מעין הספר (צילום: חגית הורנשטיין)

אחרי 61 שנה: החנות מעין הספר בזיו נסגרת

מעין הספר, החנות הוותיקה של זאב קרייטנברגר במרכז זיו, תסגור סופית את דלתותיה ב-31 במאי: "אני משלם שכר דירה של 6,000 שקל בחודש, וזה המון. זו אחת מהסיבות ששברו אותי, זה סכום מטורף. גם בחינת הגיל כבר יותר קשה לי, הברכיים מזייפות". כעת מתגייסים התושבים לסייע בחיסול המלאי

פורסם בתאריך: 24.4.23 07:58

מעין הספר – אחת מהחנויות הכי ותיקות והכי מזוהות עם שכונת נוה שאנן ועם מרכז זיו – נסגרת לאחר 61 שנים. את מעין הספר ירש זאב קרייטנברגר מאביו. החנות שירתה את תושבי השכונה, אבל לא רק, והיתה מוכרת לכל חיפאי ותיק. בחנות הצפופה והעמוסה לעייפה נמכרו מכשירי כתיבה, צעצועים, ספרי לימוד, חוברות עבודה לכל הגילאים, בלונים, ברכות, מדבקות, ראשי דיו וחותמות, והיא תיסגר באופן סופי ב-31 במאי.

פוסטים על הסגירה הקרובה מתפרסמים בקבוצות הפייסבוק השכונתיות, ובהם קוראים הלקוחות הנאמנים של קרייטנברגר להגיע ולרכוש כמה שיותר ממלאי מוצרי החנות כדי לנסות ולצמצם נזקים לקראת נעילת הדלת בפעם האחרונה.

זו לא הפעם הראשונה שבה מתגייסים התושבים לעזרתו של קרייטנברגר. בזמן הקורונה, לאחר שהוא נקנס על ידי פקח של עיריית חיפה בסכום של 5,000 שקל בטענה כי פתח את חנותו בניגוד להנחיות, התוודעו התושבים לסיפורו של קרייטנברגר בזכותה של אביטל רגב סימן טוב, שפרסמה בקבוצת הווטסאפ השכונתית על המקרה. הסיפור נגע ללבם, והם פתחו בגיוס כספים. הם הצליחו לאסוף כ-2,000 שקל, שבאמצעותם נרכשו 40 ערכות יצירה ופעילות לילדים אשר נתרמו בעזרת המתנ"ס למשפחות בשכונה. רגב סימן טוב דאגה אז באופן אישי שלא ייעשה מהלך שיפגע בכבודו של קרייטנברג, והוא התרגש מאוד מהמחווה.

גם הפעם יצא לבה של רגב סימן טוב אל קרייטנברגר, והיא רותמת שוב את התושבים לעזור ולחסל את המלאי בחנות. "כל כך כואב לי עליו כי הוא נשבר", היא אומרת, "אז לפחות שנעזור לו לא להיתקע עם סחורה".

 

 

קרייטנברגר, התושבים התגייסו שוב כדי לעזור לך.

"אני סוגר את החנות. אין לה הצדקה כלכלית, וזו בעיה. זה התחיל כשביקרת אותי בפעם הקודמת בזמן הקורונה, ועכשיו המסחר לגמרי נחלש. זה שיש יום פה, יום שם שהוא קצת יותר טוב, זה עדיין לא מספיק מוצדק כדי להשאיר את החנות פתוחה. אני משלם שכר דירה של 6,000 שקל בחודש, וזה המון. זו אחת מהסיבות ששברו אותי, זה סכום מטורף". 

ממש עצוב.

"תראי, אני כבר מתקרב לגיל 70. אשתי פרחיה אמנם צעירה ממני, אבל בחינת הגיל כבר יותר קשה לי. הברכיים מזייפות וזהו, נגמר. מה לעשות? עכשיו אני צריך לדאוג לרוקן את הסחורה מהמדפים כי ב-1 ביוני אני כבר לא שם. בחנות יש עוד משחקים, קצת צעצועים, מכשירי כתיבה, ספרים נשארו רק לקטנים ממש וראשי דיו".

פרחיה קרייטנברגר: "החנות היתה ידועה בעיקר בגלל ספרי הלימוד ומכשירי הכתיבה. זה היה המוטו בשנים שעד הקורונה. כיום תחום ספרי הלימוד כבר מת, גם חנויות הספרים כבר לא מה שהיו, והכל משתנה בעידן האינטרנט. היתה ירידה ניכרת במכירות, אבל הצלחנו לשרוד בגלל הטיפול האדיב לקונים, החיוך והיחס האישי. הלקוחות שלנו מצטערים מאוד על הסגירה, אבל אין מצב להשאיר את החנות במצב הנוכחי. כל לקוח שנכנס שואל למה, וזה עוד יותר כואב. יש אנשים מבוגרים שרגילים להגיע אלינו לקנות את התשבצים שלהם או כל דבר אחר, הרבה בגלל שזהו כוחו של הרגל ובזכות המיקום המרכזי שלנו. זהו, אנחנו מזמינים את הלקוחות לעזור לנו לסיים בכבוד".

 

זאב ופרחיה קרייטנברגר

זאב ופרחיה קרייטנברגר

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. עופר

    עצוב שמקום שהיה קיים כל כך הרבה שנים נסגר.החנויות השכונתיות מזכירות לנו עולם הולך ונעלם.למרבה הצער כבר אין להם מקום. מאחל לזאב בריאות ואריכות ימים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצטערתי לשמוע. עולם הולך ונעלם. בריאות לכולם

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר