הערכות שנרכשו בחנות מעין הספר (צילום: אביטל רגב סימן טוב)
הערכות שנרכשו בחנות מעין הספר (צילום: אביטל רגב סימן טוב)

המחווה של תושבי רמת אלון לבעליה של החנות שנקנס

לפני שלושה שבועות נקנס זאב קרייטנברגר, בעליה של החנות הוותיקה מעין הספר במרכז זיו, ב-5,000 שקל על ידי פקח של עיריית חיפה בטענה שפתח את חנותו בניגוד להנחיות. אביטל רגב סימן טוב גייסה את תושבי רמת אלון שתרמו כ-2,000 שקל ורכשו במשותף ערכות יצירה לילדים שחולקו במתנ"ס השכונתי

פורסם בתאריך: 4.2.21 17:35

תושבי שכונת רמת אלון בחיפה התגייסו לעזרתו של זאב קרייטנברגר, בעליה של החנות הוותיקה מעין הספר במרכז זיו, שנקנס לפני כשלושה שבועות על ידי פקח של עיריית חיפה בסכום של 5,000 שקל.

תושבי השכונה התוודעו לסיפורו של קרייטנברגר בזכותה של אביטל רגב סימן טוב, שפרסמה בקבוצת הווטסאפ השכונתית על המקרה. הסיפור נגע ללבם והם החליטו לעשות מעשה ופתחו בגיוס כספים. אתמול (רביעי) זכו 40 משפחות לקבל ערכות יצירה ופעילות לילדיהם שנרכשו בחנותו של קרייטנברגר מהכספים שנאספו.

"אני מכירה את זאב מאז שהייתי ילדה, ואני קונה אצלו באופן קבוע", מספרת רגב סימן טוב, "עברתי מחוץ לחנות, ראיתי אותו שפוף מאוד, וכשהתקרבתי לדלת הוא סימן לי שלא להיכנס. צלצלתי אליו לשאול מה קרה, והוא סיפר לי על הקנס. הסיפור הזה לא הניח לי, אז סיפרתי לו על הקהילה המגובשת שלנו ברמת אלון שתמיד נרתמת לעזור, וביקשתי את רשותו לפרסם את מספר הטלפון שלו בקבוצת הווטסאפ השכונתית. פרסמתי את הסיפור במטרה להציע לתושבים לרכוש ממנו ובכך לעזור לו".

איך היתה השתלשלות הדברים?

"מישהי הציעה לעשות רכישה משותפת ושזאב יביא את הסחורה לכתובת אחת, ושם היא תחולק לכל מי שרכש. אחרים הציעו הצעות אחרות, ואני דאגתי באופן אישי שלא נעשה משהו שיפגע בזאב או יקטין אותו. בשלב מסוים הציע ניר רמתי, מנהל המתנ"ס ברמת אלון, שנאסוף כסף ונרכוש משהו לרווחתם של ילדי השכונה. זה היה רעיון מקסים וגם פשרה מכובדת. אני התנהלתי מול זאב, ורעות מאור מייזל היתה על הצד הטכני. היא פתחה חשבונות בפייבוקס ובביט, והתושבים העבירו לשם את התרומה".

 

 

היתה היענות יפה, כמעט 2,000 שקל.

"אספנו סכום יפה שהספיק ל-40 ערכות, שבכל אחת מהן יש חוברת צביעה לבנים או לבנות, חוברת עבודה לילדים גדולים יותר, חבילת פלסטלינה או בצק, מדבקות, חותמות ואפשרות בחירה בין טושים, צבעי עיפרון וצבעי מים. אתמול הבאתי את כל הסחורה למתנ"ס, סידרנו הכל בתצוגה ושלחתי לזאב תמונה".

איך הוא הגיב למחווה?

"הוא היה נרגש מאוד. עם יד על הלב, לא בשביל קרדיט ולא בשביל מחמאה, עשיתי את זה כי זאב היה שבור ואמרתי שאני חייבת לעשות משהו כדי לעזור לו. הרגשתי שעשינו משהו טוב מאוד – לא נתנו נדבה אלא רכשנו סחורה".

 

מעין הספר (צילום: חגית הורנשטיין)

מעין הספר (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. איתן

    מה שמרגיז הוא שרשת חנויות מקס שמוכרות אותו סוג סחורה, לא נאלצו לסגור ולא קיבלו דוחות. אמנם אינני גר בשכונה ואינני מכיר את זאב אבל הסיפור נגע לליבי

  2. המצליף

    ניראה שמה שמעניין את עיריית חיפה וראש העיר שלה, זה הכנסות על מנת לפצות על גרעונות ונוהל כושל.
    מעניין אותי לדעת האם הפקח הזהיר קודם כל, או ישר התלהב לקנוס בגובה משכורת שלו, בן אדם שמנסה להתפרנס בכבוד?

  3. גליה

    כל הכבוד יישר כוח .
    אממה גם חנות הצעצוים מרבים בשמחה בטרומפלדורקיבלה כבר כמה קנסות .
    הבחור על סף התמוטטות נפשית מצד אחד רוצה להתפרנס מצד שני לא עומד בקנסות .אני מגיעה מהצפון הרחוק לקנות אצלו.אשמח אם תתארגן גם עבורו קבוצה מקומית. שמו תמיר ובמידה ומעוניינים הוא יתן טל' תודה תודה

  4. זקנה שרוצחים אותה

    כך שומרים על הזקנים מהקורונה הורסים להם את החיים.
    בושה וחרפה לחוקים ההזויים רמי לוי פתוח חנות ספרים סגור!!!!!
    כל הכבוד ליוזמה וברכות לאנשים הטובים

  5. הכריש

    עירית חיפה תתבישו לכם ההיתי רוצה לדעת מי זה הפקח המהולל שתקע דווח של 5000 שח האם פנה לבעל החנות ואו ישר הדביק דווח? בושהההההה

  6. יעל

    כל הכבוד! אני רכשתי כי כאב לי עליו כפי יכולתי חומרי יצירה.זאב אדם ישר וטוב ואני בטוחה שעשו לו עוקץ

  7. רולטה בחיי אדם 3 פעמים כבר בלחץ הסוחרים ובעלי קניונים

    מחר הכל ייפתח ותוך שבוע אנחנו ב10-15 אלף נדבקים ביום. הסרת הסגר הייתה טעות חייבים לאכוף כולל פארקים וטיילות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר