הרב אורי אוזן וארנת טורין (צילומים: בועז כהן)
הרב אורי אוזן וארנת טורין (צילומים: בועז כהן)

תקציב השיפוץ למועדון הגיבורים לא אושר בסבב מיילים

בגלל התנגדותם של כמה חברי מועצה, תקציב השיפוץ למועדון הנוער הגיבורים בחליסה לא אושר בסבב מיילים, והנושא יידון בישיבת המועצה הבאה. יו"ר סיעת ש"ס אורי אוזן, אחד מהמתנגדים: "אחרי שראש העיר תכבד את החלטת מועצת העיר להקים את כיכר מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אשמח לאשר את השיפוץ"

פורסם בתאריך: 3.8.23 11:05

תקציב השיפוץ למועדון הנוער הגיבורים בחליסה לא אושר בסבב מיילים של חברי מועצת העיר, והנושא צפוי להידון בישיבת המועצה הבאה.

אתמול (רביעי) התבקשו חברי לאשר בסבב מיילים תקציב של 640,000 שקל לשיפוץ מועדון, שנשרף בחודש אפריל ומאז הוא סגור. יצוין כי הנושא אמור היה לעלות על סדר יומה של ועדת הכספים ב-23 ביולי אך לא הגיע לכדי דיון. אתמול גם פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי עיריית חיפה לא עמדה בהבטחתה מלפני כחודש וחצי לשפץ את המועדון, וכי עמותת מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל מאיימת לנקוט צעדים נגד העירייה.

בבקשה ששלחה מזכירת המועצה עדנה הררי אברהם לחברי המועצה נכתב כי "הנושא אינו סובל דיחוי לאור הדחיפות בקבלת החלטה בנושא", אך למרות זאת, שבשל התנגדות כמה מחברי המועצה, יתעכב אישור התקציב לשיפוץ.

חבר המועצה מנחם קפלן מדגל לתושב אמנם הסכים לאשר את התקציב, אך לא לפני שכתב: "כל כך מביך לראות חברי מועצה צבועים שנלחמו לאפס את תקציב המתנ"ס ברחוב ברל בגלל שמדובר בילדים חרדים; נלחמים לאפס תקציבים לבתי ספר לילדים חרדיים ואיפסו לפני שבועיים את כל תקציב תרבות התורנית לילדים חרדיים; ונלחמים נגד בית ספר בקרית שמואל בגלל שהוא לילדים חרדים. כמה אכזריות ורוע לב צריך בשביל זה, וכמה צביעות שפתאום 'אוי, מה עם הילדים בחליסה?'. אנחנו לא כאלה, ולמרות שחומסים מילדינו את מה שמגיע להם על לא עוול בכפם, אני כן מאשר כי ילד הוא ילד".

 

 

יו"ר סיעת ש"ס במועצה אורי אוזן, שבקשתו לאשר תקציב להקמת כיכר על שם הרב עובדיה יוסף אושרה במועצה אך התקציב לא נחתם על ידי ראש העיר עינת קליש רותם, התנגד וכתב: "לאחר שראש העיר תחליט לכבד את החלטת מועצת העיר להקים את כיכר מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אשמח להשתתף באישור שיפוץ המועדונית. עד אז אינני מאשר את השיפוץ. לא ייתכן להתנהלות חד צדדית מצד ראש העיר לקידום החלטות על פי אינטרסים ערב הבחירות".

חברת המועצה ארנת טורין מחד"ש מיהרה להגיב לאוזן וכתבה: "הנה דוגמה חיה לרוע לב ולצרות עין. מדובר בילדים עניים שמשחקים בחוץ ברחובות הלוהטים באין להם מסגרת אחרת. חשוב לי לציין בפניכם שהאיש הזה, שאותו מבקש אוזן להנציח, הרב עובדיה יוסף, לא היה מתנהג כך כלפי איש, אף פעם. להיפך, הוא היה אדם חכם ונדיב, גם כלפי מי שאינו בן עמו".

אוזן השיב לה: "ארנת, ממש לא צרות לב. פתאום כואב לכם על ילדים? איפה כולכם הייתם כשהנציגות החרדית זעקה במשך חמש שנים על העוול שנעשה לילדים שלנו, שזרוקים ברחובות כבר יותר מחמש שנים ולא שלושה חודשים כמו הילדים של המועדון שנשרף. איפה הייתם כשביקשנו מועדוני נוער לנוער נושר שיורד לפשע? איפה הייתם כשביקשנו דבר בסיסי של חוגים אחר הצהריים והתחננו לתקציבים ולשימוש במתנסים ברחבי העיר ללא מענה, או יותר נכון עם מענה של חוסר תקציב להפעלה? איפה הייתם כשהתרענו שהילדים שלנו לומדים בבתי ספר מאולתרים בתת תנאים של תברואה, היעדר מיזוג, שולחנות וכיסאות שבורים? איפה אתם הייתם עד היום כשרצינו לקדם תוכניות עבור החינוך של הילדים? לבי אינו גס ואיני צר עין כלל. הילדים בעיר הזאת, לא משנה מאיזה מגזר, צריכים לקבל את התקציב השמן ביותר מתקציב העירייה כדי שנדאג לדור הבא. העוול נעשה על ידי העירייה במשך שנים ואין פוצה פה ואין מצפצף. תרגישו קצת את הכאב שלנו. תרגישו קצת את מה שאנחנו עוברים".

אוזן מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אין לי שום בעיה להצביע בעד, זה ממש לא מפריע לי. אני בעד ילדי העיר, ולא משנה מאיזה מגזר הם. תנועת ש"ס חרתה על דגלה לעזור לכולם. אבל – וכאן האבל הגדול – ראש העיר משתמשת בילדים כבני ערובה, ועל זה אני לא יכול עבוד בשתיקה. עם התנהלות נכונה של ראש העיר ואישור תקציב במועד, הילדים האלה וכל ילד אחר בעיר לא היו מגיעים למצב שבו הם נמצאים על קרן הצבי. אם ראש העיר רוצה שנכבד את בקשותיה, שתלמד לכבד את בקשותיהם של חברי המועצה ואת החלטותיהם. אנחנו נבחרנו כדי לקיים את רצון התושבים ולא את רצונה של ראש העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוכלוסיות שוד התקציבים ואפס תרומה למדינה

    בין הילדים הערבים לילדים החרדים, הגורל של חיפה נראה עגום ביותר. אלו וגם אלו לא ילכו להגן על המדינה 3 שנים. אבל דורשים תקציבים כי ילד הוא ילד, וילודה עודפת היא ילודה עודפת. לא בטוח שיש עתיד לחרדים בלי הגנה מחמורו של משיח החילונים. אבל סיימתם למצוץ מאיתנו כיכרות לעובדיה יוסף שקילל וגידף וחיטט באף.. לא נשרת אתכם במילואים וילדנו גם לא בצבא. הסיפור איתכם חדש ושס נגמר. נילחם בכם עד חורמה כמגזר חילוני. הילדים שלכם מחונכים לשנוא את המדינה שאנחנו אוהבים. באותם מתנסים מכספי המיסים שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר